خبرگزاری کار ایران

از سوی دفتر آیت‌الله مکارم‌شیرازی اعلام شد؛

توصیه‌های پژوهشکده حقوق بشر اسلامی به پارلمان اروپا

asdasd
کد خبر : ۱۵۹۵۹۲

پارلمان اروپا موظف است تحریم‌های یک جانبه را که حتی شامل داروهای ضروری می‌شود و برخلاف تمام اصول انسانی است، شدیدآ محکوم کند.

پژوهشکده حقوق بشر اسلامی(قم) که تحت اشراف آیت‌الله مکارم‌شیرازی فعالیّت می‌کند پس از بررسی کامل قطع‌نامه پارلمان اروپا توصیه‌هایی به پارلمان اروپا داشت.

به گزارش ایلنا، این توصیه‌ها که دفتر این مرجع تقلید آن را منتشر کرده است، به شرح زیر است:

«با توجه به این‌که یک سویه نگری آفت بزرگ قضاوت‌هاست

با توجه به این‌که داوری دوگانه درباره کشور‌ها و ملّت‌ها مخالف منطق عقل است.

با توجه به این‌که هیچ کشور و ملّتی حق ندارد فرهنگ خود را بر دیگری تحمیل کند.

با توجه به این قطع‌نامه ضدّ ایرانی پارلمان اروپا بر اساس اطلاعات نادرست و دروغین تدوین شده است.

با توجه به این‌که قطع‌نامه مزبور براساس انحصارطلبی و خودبرتربینی و تحقیر دیگران تنظیم شده است.

با توجه به این‌که بسیاری از مواد قطع‌نامه مصداق بارز دخالت در امور کشورهای مستقل دیگری است.

با توجه به این‌که دوران استعمار ملّت‌ها پایان یافته و هرگونه تهدید بدون هماهنگی با نهادهای بین‌المللی مردود است.

با توجه به این‌که بسیاری از مواد قطع‌نامه مزبور بر اساس سوء استفاده از مسأله حقوق بشر برای مقاصد و منافع خصوصی آن هم در برابر کشوری بزرگ و دارای سابقه تمدن درخشان بنا شده است.

پژوهشکده حقوق بشر اسلامی(قم) اعلام می‌دارد:

۱. پارلمان اروپا برای نفی یک‌سویه نگری وظیفه دارد درباره حقوق بشر آمریکا با صراحت قضاوت کند و تشکیل زندان‌هایی مانند ابوغریب و گوانتانامو و شکنجه‌ها و فشارهای غیرانسانی در گذشته و حال و تحریم‌های یک‌جانبه را محکوم کند.

۲. پارلمان اروپا وظیفه دارد شنود گسترده آمریکا از تلفن‌های کشورهای مختلف را در سراسر جهان حتی نسبت به مردم آمریکا که نوعی جاسوسی آشکار است محکوم کند.

۳. پارلمان اروپا موظف است تهدیدهای نظامی آمریکا و اتحادیه اروپا را نسبت به کشورهای دیگر که به امضای هیچ نهاد بین‌المللی نرسیده و یک نوع یاغی‌گری آشکار در روابط جهانی محسوب می‌شود محکوم نماید.

۴. پارلمان اروپا باید کشتار مردم بیگناه را به وسیله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در پاکستان و نقاط دیگر محکوم کند.

۵. پارلمان اروپا باید درباره آنچه در سوریه می‌گذرد و تقویت تروریست‌ها در برابر دولت قانونی آن کشور است محکوم کند و همه را به ترک کشتار و تسلیم در برابر یک انتخابات آزاد مردمی بدون قید و شرط زیر نظر بازرسان بین‌المللی دعوت نماید.

۶. پارلمان اروپا در حالی که درباره فعالیت‌های صلح‌آمیز اتمی ایران فوق‌العاده سخت‌گیرانه داوری می‌کند، نباید زرادخانه اتمی اسرائیل را فراموش نماید بلکه باید این کشور را به قبول معاهدات جهانی درباره سلاح‌های اتمی موظف بداند و سرپیچی از آن را شدیدآ محکوم کند.

۷. پارلمان اروپا باید اسرائیل را به رعایت قطع‌نامه‌های نهادهای بین‌المللی در مورد سرزمین‌های اشغالی که سال‌هاست اجرا نمی‌شود ملزم بداند.

۸. پارلمان اروپا باید نسبت به شهرک‌سازی اسرائیل در اراضی دیگران و بستن گذرگاه رفح عکس‌العمل صریح نشان دهد.

۹. پارلمان اروپا باید تهدید خودسرانه اسرائیل را به حمله نظامی به مراکز صلح‌آمیز هسته‌ای ایران که با هیچ یک از موازین جهانی تطبیق نمی‌کند شدیدآ محکوم نماید.

۱۰. پارلمان اروپا باید به طور کلی از نگاه‌های تبعیض‌آمیز آمریکا و اتحادیه اروپا در مورد اسرائیل و حمایت بی‌قید و شرط از آن را محکوم کند.

۱۱. پارلمان اروپا باید از اینکه در مورد عدم رعایت حقوق بشر در ایران اظهار نگرانی می‌کند ولی در مورد بعضی از کشورهای عربی که کمترین آثار دموکراسی و حقوق بشر در آنجا دیده نمی‌شود، به دیده اغماض می‌نگرد، احساس شرمساری کند.

۱۲. پارلمان اروپا باید از این‌که انتخابات باشکوه ریاست جمهوری ایران را زیر سؤال برده در حالی که همه گروه‌ها و جناح‌ها به صورت پرشور و با درصد بسیار بالایی شرکت داشته و هیچ گروهی نسبت به صحت نتیجه انتخابات اعتراضی نداشته و همانند آن کمتر در اروپا و آمریکا دیده شده، جدآ شرمنده باشد و عذرخواهی کند.

۱۳. پارلمان اروپا باید شرایط ایران را در مورد اعدام قاچاق‌چیان مواد مخدر درک کند و از قضاوت ناعادلانه بپرهیزد و توجه کند که در همسایگی ما مرکز اصلی تولید مواد مخدر جهان است و از آنجا به اروپا و آمریکا ترانزیت می‌شود ولی ایران در برابر آن ایستاده و فداکاری می‌کند، باید از ایران به خاطر فداکاری در این راه و شهیدان زیادی که از دست داده تقدیر و تشکر نماید.

۱۴. پارلمان اروپا باید درباره اخبار مستندی که می‌گوید از زمانی که پای آمریکا به افغانستان باز شده تولید مواد مخدر چندین برابر شده است تحقیق و تفحص کند و عوامل آن را شدیدآ محکوم نماید.

۱۵. پارلمان اروپا به جای این‌که ایران را توصیه به آزادی همجنس‌گرایان کند، کاری که در فرهنگ الهی تمام کشورهای اسلامی از زشت‌ترین گناهان محسوب می‌شود، دوستان خود را به ترک این کار زشت غیرانسانی تشویق نماید.

۱۶. پارلمان اروپا باید از دخالت گستاخانه در امور داخلی ایران و عنوان کردن لزوم ملاقات با زندانیان، کاری را که در مورد کشورهای دیگر مطرح نمی‌کند، جدآ بپرهیزد.

۱۷. پارلمان اروپا از اینکه تصریح می‌کند که اتحادیه اروپا باید در روابطش با ایران مسأله حقوق بشر را مخصوصآ در مورد زنان در اولویت قرار دهد ولی در مورد روابط اتحادیه اروپا و آمریکا با بعضی از کشورهای نفت‌خیز عربی که مطلقآ حقوق زنان در آن رعایت نمی‌شود و حتی زنانشان حق رانندگی ندارند، سکوت اختیار کرده، خود را جدآ سرزنش کند، در حالی که همه می‌دانند خرید نفت ارزان‌قیمت از آن‌ها و فروختن سلاح‌های گران‌قیمت به آن‌ها عامل اصلی این سکوت و همکاری زشت و زننده است.

۱۸. پارلمان اروپا باید اعتراف کند که حقوق بشر تا آنجا برای غرب اهمیت دارد که مزاحم منافع آن‌ها نباشد اما برای حفظ منافع نامشروعشان حتی همکاری با تروریست‌ها جایز است.

۱۹. پارلمان اروپا باید به اتحادیه اروپا و آمریکا توصیه کند هنگامی که رهبر ایران و تمام مراجع مذهبی تأکید می‌کنند که تهیه بمب اتمی برخلاف مذهب و فرهنگ ماست و نهادهای بین‌المللی نیز اثری از گرایش فعالیت‌های اتمی ایران به غیر امور صلح‌آمیز گزارش نمی‌دهند و مراقبت نیز به طور دائم صورت می‌گیرد، قانع شوند و این پرونده را برای همیشه ببندند در غیر این صورت همه خواهند دانست مسأله انرژی اتمی بهانه‌ای برای انتقام‌گیری از یک کشور صلح‌طلب بیش نیست.

۲۰. پارلمان اروپا موظف است تحریم‌های یک جانبه را که حتی شامل داروهای ضروری می‌شود و برخلاف تمام اصول انسانی است، شدیدآ محکوم کند.

۲۱. پارلمان اروپا باید اتحادیه اروپا و آمریکا را در مورد اوکراین همسایه دیوار به دیوار دوستشان روسیه شدیدآ محکوم کند، مردم آنجا را بر ضدّ روسیه تحریک کردند و آن‌ها هم عکس‌العمل شدیدی نشان دادند و آتشی برافروخته شد که پایان آن معلوم نیست و هنوز این آتش خاموش نشده آتش دیگری افروختند، گروه دیگری را در ونزوئلا بر ضدّ حکومت قانونی آن تحریک کرده‌اند، گویا آن‌ها منافع خود را در دنیای ناامن و پر از نزاع و خونریزی می‌دانند آیا این‌ها که نمونه بارزی از دوگانگی در قضاوت است، موافق حقوق بشر می‌باشد، پارلمان اروپا از این نظر نیز باید شرمنده باشد.

۲۲. پارلمان اروپا ایران را توصیه به آزادی روزنامه‌نگاران می‌کند، امری که با حفظ ارزش‌ها، تحصیل حاصل است ولی هرگاه کسی در اروپا درباره بعضی از مسائل تاریخی مربوط به اسرائیل در جنگ جهانی سخن بگوید طبق قانون! راهی زندان می‌شود آیا نباید این‌گونه قوانین شدیدآ محکوم شود؟

ولی می‌دانیم پارلمان اروپا نه در قد و قواره و موقعیتی نیست که بتواند این اعمال را که برشمردیم محکوم یا تقبیح کند و نه شجاعت و شهامت آن را دارد.

۱۳۹۳/۰۱ / ۲۵

دفتر حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی(مدّظلّه العالی)»

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز