خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون استانی خراسان شمالی:

کارگران فولاد اسفراین امسال از دوم فروردین کار کردند

asdasd
کد خبر : ۱۵۹۳۷۵

کارگران فولاد اسفراین از روز دوم فروردین کار خود را آغاز کردند / تولید فروردین ماه این کارخانه تا ۱۰۰۰ تن افزایش یافت / قرار است دستمزد کارگران فروردین ماه این کارگران تا دو برابر افزایش پیدا کند.

رئیس کانون استانی شورای اسلامی کار استانی خراسان شمالی از حضور کارگران صنایع فولاد اسفراین در این واحد صنعتی در تعطیلات عید نوروز خبر داد.

«داود امیری» با اشاره به اینکه در این واحد صنعتی فعالیت خطوط تولید از روز دوم فروردین آغاز شد، به خبرنگار ایلنا گفت: بالغ بر ۸۰ درصد کارگران خط تولید از‌‌ همان ابتدای آغاز تعطیلات نوروزی در کارخانه مشغول کار بودند.

عضو شورای اسلامی کار این واحد صنعتی با یادآوری اینکه استفاده از مرخصی تعطیلات نوروزی حق قانونی کارگران فولاد اسفراین بود، درخصوص نحوه محاسبه پاداش ایام نوروزی این کارگران گفت: چندی بعد از حضور کارگران در کارخانه در ایام نوروز، تصمیم بر آن شد تا دستمزد کارگران در ماه جاری تا دو برابر افزایش پیدا کند و این پاداش همراه با دستمزد معمول کارگران در ابتدای ماه آینده پرداخت خواهد شد.

وی گفت: هرچند به موجب قانون کار اضافه کاری و به ویژه انجام کار در روزهای تعطیل از طریق توافق کارگر و کارفرما امکان پذیر است اما به موجب همین قانون کارفرما باید بابت انجام کار در روزهای تعطیل، حداقل ۴۰ درصد مزد اضافی به کارگر پرداخت کند.

این مقام کارگری بابیان اینکه شورای اسلامی کار فولاد اسفراین در مورد شرایط کار این کارگران با مدیریت کارخانه توافق کرده بود، گفت: در نتیجه حضور کارگران در تعطیلات نوروزی میزان تولیدات کارخانه ۱۰۰۰ تن افزایش یافته است.

وی بابیان اینکه در خط تولید کارخانه فولاد اسفراین حدود ۴۰۰ کارگر بصورت موقت مشغول کار هستند، گفت: صرفه نظر از این اقدام داوطلبانه کارگران قرارداد کار تمامی کارگران اداری و تولیدی این واحد صنعتی از قبل شروع سال ۹۳ تمدید شده است.

امیری تاکید کرد: کارگران فولاد اسفراین با این اقدام تلاش کردند تا به سهم خود شعار سال ۹۳ مبنی اقتصاد، فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی را عملیاتی کرده باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز