خبرگزاری کار ایران

همزمان با سکوت وزیر راه، رییس شورای مرکزی سازمان نظام کاردانی تشریح کرد؛

زلزله دوباره در بازار مسکن در صورت عدم اتخاذ تمهیدات صحیح

asdasd
کد خبر : ۱۵۹۲۱۱

با ارایه یارانه به کارخانه‌‌جات تولید مصالح ساختمانی و تسهیلات به آن‌ها، همچنین با فراهم کردن شرایطی که بتوان قیمت سوخت ماشین‌آلات سنگین از قبیل بولدوزر، لودر و ماشین‌های گودبرداری را با قیمت عادی تامین کرد می‌توان به راهکارهای مهار افزایش قیمت مسکن بعد از اجرای فاز دوم هدفمندی دست یافت

رییس شورای مرکزی سازمان نظام کاردانی ساختمان گفت: پرداخت یارانه از محل افزایش قیمت حامل‌های انرژی به کارخانه‌جات و تولیدکننده مصالح ساختمانی میتواند از راهکارهای مهار افزایش قیمت مسکن باشد.

مهدی موذن رییس شورای مرکزی سازمان نظام کاردانی در گفتگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به افزایش قیمت مسکن با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها اظهار داشت: به طور قطع در صورتی‌که تمهیدات صحیحی از سوی وزارت راه و شهرسازی در راستای مهار کردن کردن افزایش قیمت مسکن برداشته نشود با زلزله‌ دوباره‌ای در این حوزه روبرو خواهیم شد.

این کارشناس مسکن با بیان این مطلب که تعادل بازار مسکن ارتباط مستقیم با برنامه‌ها دارد نه با شعارها افزود: در این زمان وزارت راه مسئولیت دارد برنامه‌هایی را در راستای زیر مجموعه‌های خود به دولت ارائه دهد و محورهایی که پتانسیل مهار کردن قیمت مسکن را دارند مشخص نماید.

موذن با اشاره به اینکه با ورود پیدا کردن به بحثانرژی می توان از افزایش قیمت مسکن جلوگیری کرد ادامه داد: اولین مکانی که در مسکن با افزایش قیمت روبرو می‌شود و تاثیر چند برابری بر روی قیمت می گذارد، ترانسفورت کارگاهی و جابجایی مصالح است با توجه به این موضوع که درتولید مصالح ساختمانی؛ انرژی تاثیر مستقیم دارد.

رییس شورای مرکزی سازمان نظام کاردانی تصریح کرد: با ارایه یارانه به کارخانه‌‌جات تولید مصالح ساختمانی و تسهیلات به آن‌ها، همچنین با فراهم کردن شرایطی که بتوان قیمت سوخت ماشین‌آلات سنگین از قبیل بولدوزر، لودر و ماشین‌های گودبرداری را با قیمت عادی تامین کرد می‌توان به راهکارهای مهار افزایش قیمت مسکن بعد از اجرای فاز دوم هدفمندی دست یافت.

این سخنان در حالی مطرح می‌شود که عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران در خصوص برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی در حوزه مسکن بعد از اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها از ارائه راهکار در این مورد و برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی در حوزه مسکن خودداری کرد. به نظر میرسدکه این وزارتخانه نسبت به تاثیر اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها بر بازار مسکن اعتنای چندانی نداشته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز