خبرگزاری کار ایران

آیت الله هاشمی رفسنجانی در جلسه مجمع تشخیص:

ایران ضمن حفظ حقوق هسته‌ای خود خواستار تعامل است

asdasd
کد خبر : ۱۵۹۰۴۸

با توجه به رضایت نسبی مردم از شرایط سیاسی کشور و آرامش موجود در آغاز سال جدید، امیدواریم با دعای خیر و همراهی و همکاری کامل مردم و تلاش و خدمت مضاعف مسوولان، سال جاری توأم با پیروزی و پیشرفت های بیشتر برای کشور، مردم و نظام باشد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دنیا باید بداند جمهوری اسلامی ایران ضمن حفظ حقوق هسته ای خود، خواستار تعامل و گفت وگو و حل موضوع است و در مذاکرات با گروه ۱ + ۵ از حقوق قانونی خود دفاع می کنیم.

به گزارش ایلنا، نخستین جلسه مجمع در سال ۱۳۹۳ امروز به ریاست آیت الله «اکبر هاشمی رفسنجانی» و با حضور سران سه قوه و اکثریت اعضا تشکیل شد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در این جلسه به ادامه مذاکرات هسته ای نمایندگان دولت با گروه ۱ + ۵ اشاره و خاطرنشان کرد: این مذاکرات که با موافقت رهبری معظم شروع شده، طبق گزارش ها به میانه راه رسیده و در سال جاری نیز ادامه خواهد یافت.

هاشمی رفسنجانی تاکید کرد: پشتیبانی از تیم مذاکره کننده، نیاز به همدلی، عزم ملی و همراهی کامل مردم و مسوولان دارد تا این مذاکرات به نتیجه مطلوب برسد.

وی اظهار امیدواری کرد که در عرصه مراودات سیاسی در داخل کشور از تشنجات و اظهارات تند، افراطی و نزاع های سیاسی و جناحی بین گروه های مختلف پرهیز شود تا بتوانیم با همدلی و همراهی که مورد خواست همه است کشور را به پیش ببریم.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین در ابتدای جلسه امروز با تبریک آغاز سال جدید به اعضای مجمع و مردم با فرهنگ و وفادار کشور، اظهارامیدواری کرد در سال جدید، این مجمع بتواند مباحثمهم ارجاعی توسط رهبر معظم انقلاب و وظایف محوله قانونی را با توفیق بیشتر ادامه دهد.

هاشمی رفسنجانی ادامه داد: با توجه به رضایت نسبی مردم از شرایط سیاسی کشور و آرامش موجود در آغاز سال جدید، امیدواریم با دعای خیر و همراهی و همکاری کامل مردم و تلاش و خدمت مضاعف مسوولان، سال جاری توأم با پیروزی و پیشرفت های بیشتر برای کشور، مردم و نظام باشد.

وی، نامگذاری امسال توسط رهبر معظم انقلاب را با عنوان اقتصاد و فرهنگ، طلیعه ای مبارک و خیر برای کشور دانست و گفت: امیدواریم، اهتمام به اقتصاد و بویژه فرهنگ مورد مداقه و توجه عملی بیشتر مسوولان مختلف قرار گیرد و از سطحی نگری پرهیز شود.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام از علی اکبر ولایتی رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع خواست این مرکز بحثفرهنگ را به طور ویژه و عمیق در سال جاری مورد مداقه و مطالعه قرار دهد.

هاشمی رفسنجانی ادامه داد: مشکل این است که در مورد مباحثفرهنگی، متاسفانه در مرحله اول به مسایلی سطحی و ظاهری پرداخته می شود و موضوعات اصلی و عمیق مورد غفلت قرار می گیرد در صورتی که مقوله فرهنگ از ارزش ها و اخلاقیات انسانی سرچشمه می گیرد که هویت یک کشور و مردم را تشکیل می دهد.

هاشمی رفسنجانی تصریح کرد: باید در مقوله فرهنگ، مسایل اصلی مربوط به تقویت ارزش های اخلاقی و پرهیز از رذایل اخلاقی مورد تاکید و تشریح قرار گیرد تا منتج به نتایج کامل و مناسبی شود.

وی یادآور شد: مجمع تشخیص مصلحت نظام، آمادگی کامل دارد برای تحقق این مهم به سهم خود برنامه ریزی و تلاش کند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، همچنین با موفق ارزیابی کردن مراحل مداوای علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی و یکی از اعضای مجمع، سلامت و تندرستی کامل وی را از درگاه خداوند مسالت کرد.

علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی به دلیل عمل قلب باز در بیمارستان بستری شده است.

در ادامه جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام، نحوه اداره بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران که در دی ماه سال ۱۳۸۹ به عنوان معضل توسط رهبر معظم انقلاب به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شده بود در دستور کار قرار گرفت که پس از بحثو بررسی های مبسوط سران سه قوه، اعضا، نمایندگان دولت، بانک مرکزی و مجلس شورای اسلامی، ادامه بحثو تصمیم گیری در این باره به جلسه آتی مجمع موکول شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز