خبرگزاری کار ایران

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی در گفت‌وگو با ایلنا:

تیم مذاکره‌کننده تا به حال زیر بار زورگویی‌های غرب نرفته است

asdasd
کد خبر : ۱۵۸۸۸۶

آقای ظریف صریحاً به اعضای کمیسیون ملی اعلام کردند که تیم مذاکره‌کننده به هیچ عنوان پیش‌نویسی را که از قبل نوشته شده باشد، مورد مذاکره قرار نمی‌دهد و درباره پیش‌نویسی مذاکره می‌کنیم که جمهوری اسلامی ایران در تدوین آن نقش داشته باشند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه مقام معظم رهبری از آغاز مذاکرات همواره حامی تیم مذاکره‌کننده بوده‌اند، اذعان داشت: آنچه که رهبری در طی این مدت بارها تاکید کرده‌اند این بوده که دولت با استدلال و منطق و استحکام در نظر جلو برود و زیر بار زورگویی‌های غرب نیز نرود که خوشبختانه تاکنون نیز این چنین بوده است.

سید حسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص حمایت اخیر مقام معظم رهبری از مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه ۱ + ۵ در دیدار با دست‌اندرکاران سازمان انرژی اتمی گفت: برخی‌ها تصور می‌کردند اگر دامی به نام مذاکره را در برابر ملت ایران قرار دهند، کشورمان در این دام می‌افتد.

وی ادامه داد: اگر ما مذاکرات را نمی‌پذیرفتیم آنها اجماع جهانی علیه کشورمان را حفظ می‌کردند و می‌گفتند ایران نمی‌خواهد مسئله‌اش را حل کند و اگر می‌پذیرفتیم این تصور را داشتند که می‌توانند برنامه هسته‌ای کشورمان را تعطیل کنند اما دولت با یک برنامه همراه با تدبیر و حمایت‌های مقام معظم رهبری نه تنها توانست حقوق هسته‌ای کشورمان را حفظ کند بلکه در جبهه غرب نیز شکاف ایجاد شود.

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این شکاف در جبهه غرب موجب به وجود آمدن این مسئله شد که سران این کشورها دریابند که نقشه‌شان دیگر کارساز نیست و برای همین به دنبال ایجاد بهانه‌های مانند مسائلی چون حقوق بشر و موشک‌های بالستیک مطرح کند.

نقوی حسینی با بیان اینکه رهبری از آغاز مذاکرات همواره حامی تیم مذاکره‌کننده بوده‌اند، اذعان داشت: آنچه که رهبری در طی این مدت بارها تاکید کرده‌اند این بوده که دولت با استدلال و منطق و استحکام در نظر جلو برود و زیر بار زورگویی‌های غرب نیز نرود که خوشبختانه تاکنون نیز اینچنین بوده است.

وی با اشاره به جلسه وزیر امور خارجه کشورمان در کمیسیون امنیت ملی خاطرنشان کرد: آقای ظریف صریحاً به اعضای کمیسیون ملی اعلام کردند که تیم مذاکره‌کننده به هیچ عنوان پیش‌نویسی را که از قبل نوشته شده باشد، مورد مذاکره قرار نمی‌دهد و درباره پیش‌نویسی مذاکره می‌کنیم که جمهوری اسلامی ایران در تدوین آن نقش داشته باشند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه ایران در راهش استوار است، یادآور شد: همانطور که مقام معظم رهبری قبلا نیز اعلام کردند ما همچنان به غرب بی‌اعتمادیم و سابقه عهدشکنی و فریب‌کاری غرب روشن است و من نسبت به اینکه غربی‌ها این راه را ادامه بدهند، تردید دارم.

نماینده مردم ورامین و پیشوا در پایان از حمایت همه جانبه مجلس از تیم مذاکره‌کننده خبر داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز