خبرگزاری کار ایران

نماینده سبزوار در گفت‌وگو با ایلنا:

مخالفان مذاکرات هسته‌ای جلوتر از بزرگان حرکت می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۱۵۸۸۰۰

قطعا این اعتقاد را داریم که دستگاه دیپلماسی با تاسی و پیروی از راهنمایی‌ها و ارشادات مقام معظم رهبری حرکت می‌کند و از چارچوب‌ها خارج نمی‌شود.

نماینده مردم سبزوار جفتای، جوین و خوشاب در تقسیم بندی مخالفان تیم دیپلماسی عنوان کرد: کسانی که مذاکرات را تخریب می‌کنند یا افراد بی‌اطلاعی هستند یا به فرمایشات رهبری توجهی ندارند و می‌خواهند جلو‌تر از بزرگان نظام حرکت کنند و یا با مقاصد گروهی قصد دارند در کار دولت اختلال ایجاد کنند تا کارهای دولت به درستی انجام نشده و ذهن مردم نسبت به دستگاه اجرایی کدر شود.

رمضانعلی سبحانی فر در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا‏‏، با حمایت از روند مذاکرات هسته‌ای گفت: آنچه تاکنون در مذاکرات و توافقات اتفاق افتاده در یک چارچوب است که نظام آن را برای مسوولان اجرایی و دیپلماسی تعریف کرده است و مقام معظم رهبری همانطور که پیش از این بار‌ها از آن حمایت کرده بود بازهم مواضع خودشان را در روز ملی فناوری هسته‌ای اعلام کردند.

رییس گروه دوستی پارلمان ایران و روسیه افزود: سایر گروه‌ها نیز باید مواضع حمایتی خود را از تیم مذاکره کننده بیان کنند و تیم مذاکرات نیز باید در چارچوب تعریف شده حرکت کنند و از خط قرمز‌ها که حقوق ملت ایران هستند عبور نکنند.

وی با آینده مذاکرات را مثبت ارزیابی کرد و اظهار کرد: ما در این مذاکرات چیزی را از دست نمی‌دهیم و از خط قرمز‌ها عبور نمی‌کنیم و در صورت نیاز در سایر موارد در زمان مربوط به خود مذاکره می‌کنیم و به جهانیان اعلام می‌کنیم که آماده مذاکرات هستیم و چیزی برای پنهان کردن نداریم و از حقوق ملت خود نیز کوتاه نمی‌آییم.

نماینده مردم نیشابور، جفتای، جوین و خوشاب ادامه داد: آن‌ها بار‌ها گفته‌اند که به دنبال آن هستند مطمئن شوند که ایران به دنبال بمب هسته‌ای نیست و یا نمی‌رود که طبیعتا مقام معظم رهبری آنرا حرام اعلام کردند و چیزی برای پنهان کردن نداریم و از این منظر ما چیزی برای از دست دادن نداریم.

وی اهمیت انجام مذاکرات را اعتماد سازی دانست و ابراز کرد: با مذاکرات به جهانیان می‌فهمانیم که ما هیچگاه به دنبال به دست آوردن بمب هسته‌ای نیستیم‏، بلکه فعالیت‌های هسته‌ای برای تولید علم و تکنولوژی است و حق هر ملتی است که آرادانه علوم جدید را کشف کند و روی پای خودش بایستد و استقلال داشته باشد.

سبحانی فر در تقسیم بندی مخالفان تیم دیپلماسی عنوان کرد: کسانی که مذاکرات را تخریب می‌کنند یا افراد بی‌اطلاعی هستند یا به فرمایشات رهبری توجهی ندارند و می‌خواهند جلو‌تر از بزرگان نظام حرکت کنند و یا با مقاصد گروهی قصد دارند در کار دولت اختلال ایجاد کنند تا کارهای دولت به درستی انجام نشود و ذهن مردم نسبت به دستگاه اجرایی کدر شود.

وی با بیان اینکه موضع مخالفان یک نوع بداخلاقی سیاسی است‏، گفت: اگر این‌ها از مسائل ملی آگاه نیستند باید به اطلاعات خود بیافزایند‏، اما اگر آگاهانه چنین مواضعی را اتخاذ کرده‌اند باید اصلاح شوند و به فکر نظام و منافع مردم و کشور باشند و از خط رهبری عدول نکنند و واقعا پیرو رهبری باشند و پشت سر ایشان حرکت کنند.

رییس گروه دوستی پارلمان ایران و روسیه افزود: قطعا این اعتقاد را داریم که دستگاه دیپلماسی با تاسی و پیروی از راهنمایی‌ها و ارشادات مقام معظم رهبری حرکت می‌کند و از چهارچوب‌ها خارج نمی‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز