خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله امامی کاشانی در نماز جمعه تهران:

مردم از دولت یارانه طلب ندارند

asdasd
کد خبر : ۱۵۸۷۵۰

قطعنامه پارلمان اروپا یک سلسله حرف‌های باطلی است که نشاندهنده یک واقعیت است و آن واقعیت دشمنی با فرهنگ ایران و اسلام است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران پرداخت یارانه‌ها را در برابر حذف سوبسیدها دانست و گفت: ‌ اینطور نیست که کسی از دولت طلبی داشته باشد و برای همین کسانی که نیاز به این یارانه ندارند، بهتر است از دریافت آن انصراف بدهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آیت‌الله محمد امامی کاشانی در سخنان خود در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به نامگذاری امسال به نام «اقتصاد وفرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» از سوی مقام معظم رهبری گفت: فرهنگ اساس همه امور از جمله مباحثاقتصادی است.

وی ادامه داد: در نظام اسلامی فرهنگ وحی، قرآن و حدود و احکام اسلامی وجود دارد و در ایران قبل از اسلام نیز یک فرهنگ غنی بر اساس هوش و استعداد موجود بوده است که پس از ورود به اسلام این دو فرهنگ با یکدیگر مزدوج شدند و فرهنگ اصیلی را به وجود آوردند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران در ادامه به روز ۲۹ فروردین، روز نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و اظهار داشت: در ایام پس از پیروزی انقلاب اسلامی منافقین درخواست انحلال ارتش را می‌دادند و برای این مسئله شعارهایی سر می‌دادند اما امام در برابر آنها ایستاد و جلوی آن را گرفت.

امامی کاشانی با بیان اینکه آن حرکت، ‌اقدامی بود که بیگانه شروع کرد تا از روز اول ایران را بدون قدرت کند و بر ایران مسلط شوند، تصریح کرد: در برابر اتهامات منافقین که می‌گفتند ارتش به بیگانه متصل است، دیدیم که با رهبری امام و اطاعت مردم، ارتشی‌ها در هشت سال دفاع مقدس چقدر فداکاری کردند و به اسلام شهدایی اهدا کردند.

تولیت مدرسه عالی شهید مطهری با اشاره به روز ۲۰ فروردین، روز ملی فناوری هسته‌ای خاطرنشان کرد: در این روز دست‌اندرکاران و مسئولان سازمان انرژی اتمی نزد مقام معظم رهبری رفتند و مطالب خوبی را نیز به ایشان گزارش دادند و شاهد رونمایی از دستاوردهایی بودیم که موجب ارتقای این فناوری در کشورمان شد.

وی افزود: دشمن این ارتقا را نمی‌خواهد چون این نشاندهنده فرهنگی است که جوانان ما داشتند و این فرهنگ یعنی فرهنگ ایمان، فداکاری و ایثار.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با تاکید بر اینکه فناوری هسته‌ای حق ملت ایران است، اذعان داشت: هیچ‌گاه نمی‌توان از حق ملت به خاطر استیلای دشمن بر کشور عقب‌نشینی کرد و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند و دولت نیز به دنبال آن است تا این فناوری در همه ابعاد و زوایا پیش برود.

امامی کاشانی با اشاره به صدور قطعنامه پارلمان اروپا یادآور شد: این قطعنامه یک سلسله حرف‌های باطلی است که نشاندهنده یک واقعیت است و آن واقعیت دشمنی با فرهنگ ایران و اسلام است چون می‌بینند که اگر ما با این فرهنگ جلو برویم در دنیا خیلی طرفدار پیدا می‌کنیم و برای همین هر روز یک چیز را بهانه می‌کنند.

وی افزود: کسانی که قطعنامه پارلمان اروپا را امضا کردند یک مشت آدم‌های بی بندو بار با خوی استکباری هستند و بنابراین این مسئله قابل طرح و ارزش نیست.

تولیت مدرسه عالی شهید مطهری در پایان به مسئله اجرایی شدن فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها اشاره کرد و ابراز داشت: این یارانه‌ها در برابر حذف سوبسیدها است و اینطور نیست که کسی از دولت طلبی داشته باشد و برای همین کسانی که نیاز به این یارانه ندارند، بهتر است از دریافت آن انصراف بدهند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با تاکید بر اینکه بیت‌المال باید صرف امور مهمی چون بهداشت، اشتغال، تولید و آموزش شود، عنوان کرد: همانطور که معاون اول ریاست‌جمهوری هم بیان کردند هر سه ماه یکبار گزارشی درباره این مسئله ارائه می‌شود و امیدوارم که نظام جمهوری اسلامی فرهنگ تعاون را تقویت کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز