خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان انرژی اتمی:

اتاق کنترل راکتور تحقیقاتی تهران دقت بالایی در دریافت سیگنال دارد

asdasd
کد خبر : ۱۵۸۴۶۶

اتاق کنترل راکتور تحقیقاتی تهران دستاورد جدید دانشمندان هسته ای جدیدترین طراحی اتاق راکتور محسوب می شود و اولین اتاق کنترلی است که در تهران طراحی و ساخته می شود.

رییس سازمان انرژی اتمی پس از افتتاح اتاق کنترل راکتور تحقیقاتی تهران گفت: اتاق کنترل جدید خارج از گنبد و قلب راکتور قرار دارد و می تواند سیگنال های زیادی از طیف دیجیتال و آنالوگ دریافت کند و بنابر این دقت بالایی نیز دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی اکبر صالحی پس از رونمایی از واحد ایزوتوپ اکسیژن ۱۸ خنداب اراک گفت: از زمانی که کارم را در دولت تدبیر و امید و با حمایت روحانی آغاز کردم رییس جمهور تاکید کردند که از رویکرد و تجارب دولت های گذشته استفاده کنم.

رییس سازمان انرژی اتمی افزود: آقای روحانی استفاده از تکنولوژی هسته ای در زمینه‌های مختلف را یکی از اولویت‌های سازمان اعلام کردند و به همین خاطر این سازمان توجه ویژه‌ای بر صنعتی کردن فناوری هسته ای دارد.

وی همچنین پس از افتتاح اتاق کنترل راکتور تحقیقاتی تهران اظهار کرد: این دستاورد جدید دانشمندان هسته‌ای جدیدترین طراحی اتاق راکتور محسوب می شود و اولین اتاق کنترلی است که در تهران طراحی و ساخته می‌شود.

صالحی در خصوص اتاق کنترل راکتور تهران گفت: این دومین اتاق کنترل این راکتور است و اتاق کنترل قبلی سال ۱۳۴۶ طراحی و ساخته شده و که تفاوت این ۲ اتاق در این است که اتاق جدید خارج از گنبد و قلب راکتور قرار دارد و می تواند سیگنال های زیادی از طیف دیجیتال و آنالوگ دریافت کند و بنابر این دقت بالایی نیز دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز