خبرگزاری کار ایران

وزیر جهاد کشاورزی در صحن علنی مجلس:

هزینه حساسیت در تامین غذای مردم باید تامین شود

asdasd
کد خبر : ۱۵۸۴۳۵

بخش کشاورزی در مقایسه با سایر بخش‌ها خصوصیاتی دارد که باید همواره آن‌ها را مد نظر قرار داد و اگر به این خصوصیات نگاه ویژه‌ای نشود شرایط این حوزه به همین منوال باقی خواهد ماند. / در افق ۱۰ساله تولید روغن را می‌توان منهای زیتون افزایش داد و ما نیز پذیرای نظرات نمایندگان در این خصوص هستیم.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به ریسک پذیری در حوزه کشاورزی، اظهار کرد: حکومت حق دارد در رابطه با تامین غذای مردم حساس باشد اما هزینه این حساسیت‌ها باید تامین شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمود حجتی که صبح امروز در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی حضور یافته بود به ارائه گزارشی در خصوص هدفمندی یارانه‌ها و اقتصاد مقاومتی پرداخت و گفت: با توجه به ظرفیت‌های بالقوه‌ای که در کشور وجود دارد باید بتوان از توانمندی دانش بشری به درستی استفاده کرد و در این راستا باید با عزم ملی اقدامات مثبتی انجام داد، در ابعاد مختلف به ویژه تجهیز منابع مالی، حمایت و پشتیبانی از بهره‌برداران در حوزه کشاورزی باید بتوانیم در افق چشم انداز ۱۰ الی ۱۵ ساله به تراز مثبت غذایی دست یابیم.

وزیر جهاد کشاورزی خاطر نشان کرد: در برخی موارد ممکن است افرادی درصدد خدشه وارد کردن به تراز مثبت تجاری باشند و بگویند که ما می‌خواهیم وضعیت‌های نسبی در رابطه با مناطق مختلف یا بخش محصولاتی را نادیده بگیریم به گونه‌ای که یک محصول مورد نظر را تولید کنیم. اما لازم است در اینجا عنوان کنم که این اقدامات در برنامه‌های کاری ما نیست.

حجتی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: براساس فرمایشات رهبری برون‌نگری و درون‌زایی در حوزه کشاورزی یکی از اهداف مورد نظر ما است.

وی با بیان اینکه بخش کشاورزی در مقایسه با سایر بخش‌ها خصوصیاتی دارد که باید همواره آن‌ها را مد نظر قرار داد گفت: اگر به این خصوصیات نگاه ویژه‌ای نشود شرایط این حوزه به همین منوال باقی خواهد ماند.

وزیر جهاد کشاورزی ریسک پذیری را عامل دوم تفاوت حوزه بخش کشاورزی با سایر بخش‌ها عنوان کرد و در ادامه گفت: حکومت حق دارد در رابطه با تامین غذای مردم حساس باشد، ولی هزینه این حساسیت‌ها باید تامین شود. متاسفانه در برخی مواقع که نیازمند تعیین قیمت تضمینی برای برخی محصولات هستیم، مشکلاتی به وجود می‌آید.

حجتی گفت: سه ویژگی بخش کشاورزی یعنی ارزش افزوده کمتر، ریسک‌پذیری فوق العاده و حساسیت بر اصل تولید و کیفیت بسیار مهم است که همانطور که پیش‌تر اشاره شد برخی هزینه‌ها در این بخش باید تامین شود تا به این وسیله بتوانیم به تولید پایدار در کشور دست یابیم.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به بحثاقتصاد مقاومتی نیز تصریح کرد: در بخش اقتصاد مقاومتی همانطور که مقام معظم رهبری فرموده‌اند ما نیازمند عزم ملی هستیم اما باید توجه داشته باشیم که نباید در عمل و اجرا نباید‌‌ رها شویم.

وی همچنین گفت: متاسفانه در بحثروغن کشور زیر ده درصد خودکفایی دارد، اما کشورهایی که در حال حاضر به خودکفایی تولید روغن رسیده‌اند به تولید کلزا بسیار توجه کرده‌اند که کشور ما نیز از این امر مستثنی نیست.

حجتی گفت: در افق ۱۰ساله تولید روغن را می‌توان منهای زیتون افزایش داد و ما نیز پذیرای نظرات نمایندگان در این خصوص هستیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز