خبرگزاری کار ایران

ربیعی در حاشیه جلسه هیات دولت خبر داد:

آغاز طرح بیمه سلامت برای همه ایرانیان

asdasd
کد خبر : ۱۵۸۲۲۰

کسانی که مشمول بیمه نیستند می‌توانند به دفاتر پیشخوان دولت و بیمه سلامت ایرانیان برای دریافت دفترچه مراجعه کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از آغاز بیمه سلامت ایرانیان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا علی ربیعی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران عنوان کرد: از امروز بیمه شدن برای همه ایرانیان را اعلام می کنیم.

وی گفت: کسانی که مشمول بیمه نیستند می‌توانند به دفاتر پیشخوان دولت و بیمه سلامت ایرانیان برای دریافت دفترچه مراجعه کنند.

ربیعی همچنین عنوان کرد: در جلسه امروز مقرر شد سرانه بیمه روستاییان از ۴هزار و ۸۰۰تومان به ۱۵هزار تومان و این سرانه برای شهرها به ۲۲هزار تومان افزایش یابد که این اقدامی اساسی اما کامل نیست.

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه دولت برای عده‌ای که در جامعه فقر را با شدت بیشتری تحمل می‌کنند برنامه ویژه‌ای تحت عنوان امنیت دارد که آنرا در سال جدید آغاز خواهد کرد، افزود: البته این برنامه به گونه‌ای خواهد بود که کرامت انسانی حفظ شود تا اشکالات مربوط به سبد کالا تکرار نشود. در همین رابطه از نظر دولت کالاهایی که به امنیت بهداشتی افراد مرتبط است اولویت بیشتری خواهد داشت.

ربیعی با اشاره به حضور رئیس جمهور در شورای عالی اشتغال در روزهای اول سال ۹۳ تصریح کرد: این یک علامت مثبت به فعالان اقتصادی و و احدهای کسب و کار است مبنی بر اینکه در سال ۹۳ دولت به شکل اساسی موضوع تولید و اشتغال را مد نظر قرار خواهد داد.

وی با اعلام اینکه تورم موجود در کشور مهار گسیخته نیست و رو به کاهش خواهد بود گفت: این مسئله می‌تواند یک علامت خوب برای فعالان تولیدی باشد. در شورای عالی اشتغال و از طریق کمک‌هایی که از محل هدفمندی یارانه‌ها می‌شود برنامه‌هایی است تا در واحدهایی که در معرض تعطیلی هستند اشتغال حفظ شود و درمرحله بعد سرمایه‌گذاری در برخی از حوزه‌ها از جمله ICT را شاهد خواهیم بود.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد: این مسئله که نیروی کار ما طی ۴یا ۶ سال در دانشگاه منتظر ورود به بازار کار بوده‌اند خصلت نیروی کار را تغییر داده است و کار را برای سرمایه گذاری قدری دشوار کرده اما دولت اهتمام دارد تا در این جهت نیز اقدامات لازم را انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه تفاهم‌نامه‌هایی بین وزارتخانه‌های ذیربط با بانک‌ها و صندوق توسعه ملی برای بهبود اشتغال و سرمایه‌گذاری صورت گرفته است گفت: در عرصه کشاورزی با همکاری وزارت نیرو و وزارت جهاد کشاورزی و همچنین در حوزه مربوط به توریسم شاهد تحولاتی خواهیم بود.

ربیعی با بیان اینکه دولت در مورد مشاغل خانگی و کوچک نیز برنامه‌های خاصی خواهد داشت گفت: آسیب شناسی‌های صورت گرفته نشان از ناپایداری اشتغال در کشور دارد. بنابراین در جهات کمک به تولید، ایجاد اشتغال، ‌امنیت غذایی و آرامش افرادی که نیاز به درمان دارند برنامه‌های مشخصی است که در کنار همه این‌ها کمک به بهبود حمل و نقل و بهبود محیط زیست از دیگر برنامه های جدی دولت خواهد بود.

وی درپاسخ به این سوال که آیا برای دهک‌های پایینی جامعه برنامه مشخصی دارید گفت: یارانه نقدی بحثجداگانه‌ای است اما مسئله امنیت غذایی برای افراد نزدیک به فقر مطلق است خوشبختانه ما در روزهای اول نوروز که معمولا فشار کار بالا است آرامش خوبی را تجربه کردیم و همه باید به این فضای آرام کمک کنند.

ربیعی در پاسخ به این سوال که شنیده شده است که قرار است به جای سبد کالا بن کارت داده شود، گفت: در حال حاضر برای دولت در گام اول افراد زیر مجموعه کمیته امداد و بهزیستی در اولویت هستند. حجم جامعه هدف مشخص می‌کند که در چند مرحله و به چه میزان این پرداخت‌ها صورت خواهد گرفت. اما قطعا به شکل قبل نخواهد بود.

وی افزود: در دوره جدید افراد مجاز خواهند بود که خودشان کالایی را که خریداری می‌کنند، تعیین کنند. البته در همین راستا نیز نیازهای اولیه برای دولت ارجحیت دارد و این مسئله ارتباطی به بحثیارانه‌ها ندارد.

ربیعی در پاسخ به این سوال که انصراف مردم چه تاثیری در اشتغال‌زایی خواهد داشت، گفت: دولت بنا دارد که به شکل شفاف عمل کرده و هر چند ماه یکبار گزارشی از انصراف‌ها و محلی که این منابع را مطرح کرده ارائه دهد.

وی ادامه داد: مردم به دولت اعتماد دارند و این دولت راانتخاب کرده‌اند و می‌دانند آنچه دولت می‌گوید صادقانه است. دولت هم با تمام وجود برای بهبود زندگی مردم برنامه‌های خود را پیش خواهد برد. قرار نیست برنامه‌هایی که به شکل آنی موجب رضایت مردم می‌شود اما در بلند مدت نارضایتی آنها را درپی دارد در دستور کار باشد. بلکه مقرر شده که دولت طی ۴یا ۶ ماه اعلام کند که منابع هر بخش چه نتایجی رابه جای گذاشته است.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در ادامه خاطرنشان کرد: اخیرا شایعاتی مطرح شده مبنی براینکه افرادی که کارت سوخت بنزین دارند، بدانند که قیمت بنزین موجود در این کارت‌ها تغییر می‌کند، در حالیکه باید بگویم تازمانی که در این کارت‌ها بنزین باشد، به همان قیمت این سوخت ارائه خواهد شد.

وی افزود: متاسفانه برخی از پیامک‌ها نیز به منظور شایعه‌سازی، قیمت‌هایی را به شکل نادرست اعلام کرده‌اند. این شایعات بنا داشت تا افراد را برای رفتن به پمپ بنزین‌ها تهیج کنند. اما خوشبختانه مردم این شایعات را باور نکردند.

ربیعی خاطر نشان کرد: دولت بنا ندارد به یکباره به جامعه شوک اقتصادی بدهد و جامعه را از تعادل خارج کند. شیب قیمت‌ها بسیار منطقی خواهد بود. دولت نمی‌خواهد خودش در این عرصه به تنهایی عمل کند بنابراین از مردم می‌خواهد تا خودشان در بحثهدفمندی جهت گیری‌ها را مشخص کنند.

وی در خصوص پیش بینی خود از میزان انصراف‌ها از دریافت یارانه نقدی گفت: هر چه تعداد انصراف‌ها بیشتر باشد به بهبود زندگی مردم کمک می‌کند. البته پیش بینی در این خصوص صورت نگرفته است. ما تصمیم‌گیری در این خصوص را به خود مردم سپرده‌ایم تا پس از آنالیز ثبت‌نام‌ها تمهیدات لازم را اتخاذ کنیم.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در خصوص روز اول ثبت‌نام‌ها گفت: گزارش امروز آقای شریعتمداری از ثبت نام یارانه‌ها نشان می‌داد که کار به خوبی جلو رفته و وقفه‌ای صورت نگرفته است. البته برای همه حالت‌ها پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفته است و مردم نیز با عجله کار را انجام نداده‌اند و فکر نمی‌کنم این کار با اخلال مواجه شود.

وی در واکنش به اینکه گفته می‌شود در صفحه دوم ثبت نام‌ها اعلام می‌شود که سایت در حال بارگذاری است، گفت: این مسئله برای چند دقیقه به دلیل فشار ثبت نام‌ها صورت گرفته، اما هم‌اکنون این موضوع حل شده و سیستم کاملا درست است.

ربیعی همچنین در پایان عنوان کرد که قیمت حامل‌های انرژی بعدا اعلام خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز