خبرگزاری کار ایران

«یوهانس دوما» در دیدار با بروجردی:

قطعنامه پارلمان اروپا با موضع دولت هلند درباره ایران مغایرت دارد

asdasd
کد خبر : ۱۵۸۱۱۳

با توجه به سابقه طولانی روابط دو کشور ظرفیت مناسبی برای گشودن درب‌های روابط ایران و هلند وجود دارد که در شرایط کنونی باید از آنها بیشترین بهره را برد. قطعنامه پارلمان اروپا در سیاست خارجی اتحادیه اروپا تأثیری نخواهد داشت.

سفیر هلند در تهران در دیدار با رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تأکید کرد: ‌ قطعنامه پارلمان اروپا با موضع دولت هلند درباره جمهوری اسلامی ایران مغایرت دارد.

به گزارش ایلنا، «یوهانس دوما» سفیر هلند در تهران ظهر امروز(سه‌شنبه) با علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

بروجردی در ابتدای این دیدار با اشاره به قطعنامه اخیر پارلمان اروپا گفت: سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران گسترش مناسبات فیمابین با همه کشورها بر اساس احترام متقابل و عدم مداخله درامور داخلی یکدیگر است و بر همین اساس تبادل هیأت‌هایی نیز با پارلمان و اتحادیه اروپا صورت گرفت اما اقدامات مداخله جویانه‌ای همچون قطعنامه اخیر پارلمان اروپا و نادیده گرفتن خطوط قرمز، فضای منفی برای توسعه روابط فیمابین است.

وی افزود: این مصوبه در افکار عمومی جامعه تأثیری منفی داشته و در روند رو به رشد مناسبات فیمابین نیز تأثیر مخربی گذارده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه با تأکید بر لزوم احترام به آداب و رسوم ملت‌های مختلف در مراودات بین‌المللی تصریح کرد: مسائل حقوق بشری در هر جامعه‌ای به فرهنگ، ‌دین و اخلاقیات خاص آن جامعه مرتبط است و نمی‌توان با یک استاندارد خاص در مورد رعایت حقوق بشر در جوامع دیگر قضاوت کرد.

وی همچنین نسبت سیاست‌های دوگانه حقوق بشری کشورهای غربی در جهان انتقاد کرد.

«یوهانس دوما» سفیر هلند در تهران نیز در ابتدای این دیدار گفت: با توجه به سابقه طولانی روابط دو کشور ظرفیت مناسبی برای گشودن درب‌های روابط ایران و هلند وجود دارد که در شرایط کنونی باید از آنها بیشترین بهره را برد.

سفیر هلند در تهران همچنین در زمینه قطعنامه اخیر پارلمان اروپایی نیز متذکر شد: قطعنامه پارلمان اروپا در سیاست خارجی اتحادیه اروپا تأثیری نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: این قطعنامه همچنین با موضع دولت هلند درباره جمهوری اسلامی ایران نیز مغایرت دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز