خبرگزاری کار ایران

قادرمرزی در نطق میان دستور:

مبارزه با فساد اقتصادی جزو اولویت‌های دولت قرار گیرد

asdasd
کد خبر : ۱۵۷۹۸۲

از تلاشهای رییس جمهور و اعضای کابینه در طول ۷ ماه گذشته که انصافا در عرصه ی اقتصادی کشور آرامش و ثبات نسبی خوبی را ایجاد کردند، تشکر و قدردانی نمایم. / برای خروج از رکود و ایجاد رونق اقتصادی باید از تولید ملی که نیازمند سرمایه گذاری و بهبود در فضای کسب و کار است حمایت شود.

نماینده مردم شهرستانهای قروه و دهگلان در مجلس با تقدیر از تلاش های دولت در ۷ ماه گذشته خطاب به منتقدان دولت گفت: عرصه ی سیاست خارجی و روابط بین المللی، حوزه مچ گیری جریانات سیاسی داخلی نیست.

به گزارش ایلنا، حامد قادرمرزی در جلسه امروز مجلس در نطق میان دستور خود با تبریک آغاز سال نو گفت: لازم می دانم از تلاشهای رییس جمهور و اعضای کابینه در طول ۷ ماه گذشته که انصافا در عرصه ی اقتصادی کشور آرامش و ثبات نسبی خوبی را ایجاد کردند، تشکر و قدردانی نمایم.

نماینده مردم شهرستانهای قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت در ۷ ماه گذشته توانسته است با کنترل و توقف رشد تورم افسار گسیخته ی سالهای قبل(۹۰ و ۹۱) که فضای کسب و کار در کشور را نامطمئن و متلاطم کرده بود، را کنترل و متوقف کند، تصریح کرد: در عرصه روابط بین‌المللی نیز دولت توانست با تعامل صحیح و دیپلماسی هوشمندانه، با حفظ منافع و مصالح کشور، صلح دوستی و حقانیت والای ملت ایران را به جهانیان ثابت کند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه دولت با شکستن برخی تحریم‌ها و متوقف کردن تحریمهای بیشتر، موفقیتهای بزرگی را نصیب کشور کرده است، افزود: در این راستا لازم می دانم به منتقدان دولت تذکر دهم که عرصه ی سیاست خارجی و روابط بین المللی حوزه مچ گیری جریانات سیاسی داخلی نیست.

این نماینده مجلس نهم با اشاره به اینکه سربازان و فرزندان انقلاب در قالب تیم مذاکره کننده به کاری دشوار، نفس‌گیر و تاریخی مشغولند، تاکید کرد: باید با زمینه سازی مطلوب اسباب پشت گرمی و امیدواری آنان را ایجاد کرده و بدانیم که با دشمنانی سخت در معرکه‌ای تاریخی برخاسته‌ایم و پیروزی در این رقابت جز با پشتوانه ملت و نخبگان سیاسی از تمام احزاب و گروه‌ها امکان پذیر نیست.

قادرمرزی با اشاره به نامگذاری حکیمانه سال جدید از سوی مقام معظم رهبری به سال " اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی " گفت: همه مسوولان، مصلحان، مدیران و دلسوزان کشور را به اتحاد و انسجام دعوت می‌کنم تا با همگرایی تمام نیروها و جناح‌ها و با هم‌افزایی تمام انرژی‌ها و به کنارگذاشتن و دور ریختن کینه و کدورت‌ها و پرهیز از تفرق که باعثسایش و کاهش نیروی سازنده کشور می‌شود، برای کم کردن و دور کردن رنج‌ها و زحمت‌های مردم عزیز کشورمان مجاهدانه تلاش کنیم.

نماینده مردم شهرستان‌های قروه و دهگلان در مجلس با بیان اینکه امیدوارم که همدلی و هماهنگی عملی لازم بین مسوولان کشور منجر به انتقال آثار مثبت به سطح عمومی جامعه و میان مردم و جلب رضایت و اعتماد عمومی گردد، خطاب به نمایندگان مجلس افزود: سالی را که پیش رو داریم، سال سختی برای اقتصاد کشور است چرا که از یک سو اقتصاد کشور دچار رکود نسبی و تورم بالا است و از سوی دیگر وضع اشتغال در کشور نگران کننده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم با اشاره به اینکه بخش عظیمی از تحریمهای ظالمانه هنوز پابرجاست و فاز دوم هدفمندی یارانه ها که یک حالت گذار اقتصادی سخت است به زودی اجرا می شود، گفت: برای خروج از رکود و ایجاد رونق اقتصادی باید از تولید ملی که نیازمند سرمایه گذاری و بهبود در فضای کسب و کار است حمایت شود.

قادرمرزی با تاکید بر اینکه باید تدابیر سنجیده ای برای رفع موانع تولید اتخاذ شود، تصریح کرد: مهمترین این موانع فساد مالی و اقتصادی است و برخی سوء استفاده ها از بیت المال، اختلاسهای درشت و چند هزار میلیاردی، رشوه، ویژه خواری، بی صداقتی، تملق و چاپلوسی آسیبهای جدی به بخشی از اخلاق عمومی و اعتماد عمومی وارد کرده است.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: از ضروریات مهم در سال اقتصاد و فرهنگ این است که با مدیریت جهادی و عزم ملی به مقابله و مبارزه اساسی با فساد اقتصادی و اداری پرداخت و باید اقدامات عاجل و بنیادی به عمل آورد.

نماینده مردم شهرستانهای قروه و دهگلان در مجلس با اشاره به اینکه از رییس جمهور می خواهم که مبارزه جدی و اصولی با فساد اقتصادی و اداری را جزو اولویتهای مهم قرار دهد، افزود: باید با اصلاحات لازم در ساختار و فرآیندهای اداری و شایسته گزینی و بها دادن به انسانهای متخصص، دارای عزت نفس و پاکدست که امروزه بسیاری از آنها در حاشیه قرار گرفته اند، به ارتقای سطح اعتماد عمومی و رشد بهره وری کمک شود.

قادرمرزی در خصوص مسایل حوزه انتخابیه خود نکاتی را خطاب به رییس جمهور و اعضای کابینه یادآوری کرد و گفت: کردستان به علت مرزی بودن در سالهای دفاع مقدس و دهه اول انقلاب شکوهمند اسلامی درگیر جنگ تحمیلی بود و مردم غیور و مرزدار کردستان با جان و مال خویش در شهر و روستا و محل زندگی شان همواره از انقلاب اسلامی و کشور دفاع کردند.

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه شرایط جنگ فرصت سرمایه گذاری و کار برای توسعه را از استان کردستان گرفت، تصریح کرد:. مشکلات عدیده ای در بخشهای مختلف کشاورزی، صنعت، راه و حمل و نقل، بهداشت و درمان، آموزش عالی، آموزش و پرورش، عمران شهری و روستایی و مخصوصا اشتغال از دیرباز در کردستان و مخصوصا شهرستانهای قروه و دهگلان وجود داشته و دارد و متاسفانه گذشت زمان نیز بر آن افزوده است.

نماینده مردم شهرستانهای قروه و دهگلان در مجلس با تاکید بر اینکه شدت مشکلات استان کردستان دافع جمعیت بومی استان بوده و طی دو دهه اخیر متاسفانه نرخ رشد جمعیت استان کمتر از نرخ رشد طبیعی جمعیت بوده است تصریح کرد: این یعنی کردستان توان نگه داشت جمعیت خود را نداشته و یک استان به شدت مهاجرفرست است.

قادرمرزی با یادآوری اینکه جناب آقای رییس جمهور جنابعالی به عنوان رییس قوه مجریه و معتمد مردم کردستان، مسوول اجرای قانون اساسی هستید افزود: ما کردستانی ها معتقدیم که چند اصل از قانون اساسی تاکنون در مورد کردستان عادلانه اجرا نشده است، آقای روحانی مطالبه ی به حق مردم کردستان اجرای دقیق عدالت در توزیع و تقسیم منزلت، ثروت و قدرت است.

این نماینده مردم در مجلس نهم با اشاره به اصل نوزدهم قانون اساسی مبنی بر اینکه مردم ایران از هر قوم و قبیله ای که باشند از حقوق مساوی برخوردارند و رنگ، نژاد، زبان و مانند اینها سبب کسب امتیاز نخواهد بود، ادامه داد: جناب آقای روحانی مردم کردستان معتقدند که براساس اصل ۱۹ قانون اساسی تاکنون در برخورداری از منزلت، ثروت و قدرت همانند مردم سایر استانهای کشور از حقوق مساوی برخوردار نبوده اند. به عنوان مثال جایگاه آنها در دولت مرکزی تاکنون چه بوده است؟

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس همچنین با اشاره به اصول ۲۸ و ۴۸ قانون اساسی نیز گفت: درآمد سرانه مردم کردستان بسیار کمتر از نصف میانگین درآمد سرانه مردم کشور بوده و میزان بیکاری در این استان حدود ۲ برابر بیکاری کشور است.

قادرمرزی با بیان اینکه کردستان ۳/۲ از کل جمعیت کشور را دارد، افزود: سهم کردستان از ارش افزوده بخش صنعت و معدن کشور تنها ۲/۰ درصد و تنها ۴/۰ درصد از کل سرمایه گذاری صنعتی کشور و ۷/۰ درصد از کل شاغلان بخش صنعت کشور متعلق به استان کردستان است.

این نماینده مردم در مجلس نهم با اشاره به اینکه امروز بیش از ۱۵۰۰ پروژه نیمه تمام و راکد در کردستان وجود دارد، اضافه کرد: شروع بسیاری از این پروژه ها متعلق به یک دهه پیش است و این پروژه ها بیش از ۷۰۰۰ میلیارد تومان برای اجرا اعتبار نیاز دارند در حالیکه کل اعتبارات عمرانی ابلاغ شده سالجاری فقط ۱۵۶ میلیارد تومان است.

نماینده مردم شهرستان‌های قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه آقای رییس جمهور جنابعالی در زمان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری بسیاری از مطالبات به حق مردم کردستان را مطرح و وعده تحقق آنرا بیان کردید و مورد اعتماد ویژه مردم کردستان قرار گرفتید، گفت: از طرف مردم کردستان از جنابعالی می‌خواهم که برای جبران عقب افتادگی توسعه کردستان و به منظور پیشرفت و جهش در توسعه این استان پیرو وعده خویش نسبت به تشکیل کمیته ویژه توسعه کردستان و تخصیص اعتبارات ویژه ملی، تدایبر لازم را اتخاذ کنید چرا که گویا علیرغم پیگیری‌های فراوان اینجانب، این موضوع برای وزرای صنعت، معدن، تجارت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی اهمیت چندانی ندارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز