خبرگزاری کار ایران

مصباحی مقدم:

سیستم اداری کشور مزاحم تولید است

asdasd
کد خبر : ۱۵۷۹۲۰

ما نیازمند این هستیم که صندوقی تعریف کنیم که آن صندوق از کار‌آفرینان حمایت کند و جبران خسارت ناشی از کارآفرینی را ضمانت کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: ما با موانعی از جمله موانع اداری مواجه هستیم که براساس آن سیستم اداری کشور به عنوان مانع و مزاحم تولید عمل می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، غلامرضا مصباحی مقدم در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در خصوص اقتصاد مقاومتی و هدفمندی یارانه‌ها اظهار داشت: اولین نکته در مورد اقتصاد مقاومتی استفاده از مردم و به تعبیر مقام معظم رهبری مردم‌محوری و ساماندهی تعاونی‌ها است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه افزود: بند اول سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی در خصوص تامین شرایط و فعال‌سازی کلیه امکانات ملی کشور و مشارکت آحاد ملت و تسهیل و تشویق همکاری‌های جمعی مجلس است.

نماینده مردم تهران تاکید کرد: ما باید زمینه ایجاد تعاونی‌ها را در روستاها و شهرهای مختلف فراهم کنیم.

وی در ادامه گفت: یکپارچه‌سازی زمین‌ها مسئله دیگری است که باید به آن توجه داشت. چراکه زمین‌هایی که قطعه قطعه می‌شوند باعثکاهش بهره‌وری زمین می‌شوند و در این خصوص می‌توان برای یکپارچه‌سازی زمین جهت افزایش بازده تولید اقدام کرد. که این امر نیازمند فرهنگ‌سازی است.

مصباحی مقدم استفاده از جوانان تحصیلکرده را یکی دیگر از بحث‌های محوری در اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: خوشبختانه دانشگاه تهران نیز دانشکده‌ای را تحت عنوان دانشکده کارآفرینی راه‌اندازی کرده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی همچنین تصریح کرد: ما نیازمند این هستیم که صندوقی تعریف کنیم که آن صندوق از کار‌آفرینان حمایت کند و جبران خسارت ناشی از کارآفرینی را ضمانت کند.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه مسئله آب مسئله مهمی در بخش کشاورزی ما است، گفت: وزیر نیرو اعلام کرده که در کشور ما بحران آب وجود دارد و امروز بازدهی آب در کشور برای بخش کشاورزی کمتر از ۱۰ درصد است که ما می‌توانیم آن را ظرف مدت زمان کوتاهی به ۳۰یا ۴۰درصد برسانیم. این نیازمند استفاده از روش‌های جدید است.

وی در ادامه افزود: ما می‌توانیم با شیرین کردن آب، از آب دریا برای تامین آب شرب و کشاورزی استفاده کنیم و آب شیرین‌کن‌ها هزینه زیادی ندارد و مسئله دیگر مهار رودخانه های مرزی است.

مصباحی مقدم استفاده از رشته های فنی مهندسی و پزشکی و علوم پایه برای ایجاد شرکت‌های دانش بنیان که یکی از محورهای اقتصاد مقاومتی است از موارد مهم دیگری عنوان کرد که مقام معظم رهبری نیز بر آن تاکید دارد.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه دولت باید برای اقتصاد مقاومتی شاخص تعریف کند و برای این شاخص‌ها هدفگذاری کند، گفت: ما باید مشخص کنیم که طی برنامه‌های ششم و هفتم می‌خواهیم به چه نکاتی برسیم چراکه ما تا شاخص‌ها را تعیین نکنیم امکان اینکه بتوانیم برنامه‌ها را کنترل کنیم وجود ندارد.

وی در رابطه با الگوی شاخص‌های مصرف گفت: مصرف بعضی از خانوارها برای سلامتشان کافی نیست و مصرف برخی از خانوارها علیه سلامت آنها عمل می‌کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تجمیع منابع مالی مردم در شرکت‌های تعاونی و اصلاح نظام بانکی را از موارد مهم دیگری ذکر کرد و تاکید کرد: برای نظام بانکی نیاز به قانون جدید و اصلاح قانون داریم و عقب ماندگی ما در بخش بانکی نسبت به بانک‌های دیگر دنیا مشخص است و در حال حاضر سود پول در بانک‌ها حاکم است که به زیان تولید است.

مصباحی مقدم بازنگری قانون مدیریت خدمات کشوری و دوباره کوچک سازی دولت و افزایش سهم صندوق توسعه ملی و اصلاح مالیات‌ها و اتکا به مالیات‌ها وافزایش نرخ مالیات در ارزش افزوده را از دیگر موارد مهم در توسعه اقتصادی عنوان کرد.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها بر سوءرفتار مصرفی اثر بخشی ندارد خواستار اصلاح قیمت آب و حامل‌های انرژی شد.

وی تاکید کرد: ما با موانعی از جمله موانع اداری هم مواجه هستیم که براساس آن سیستم اداری کشور به عنوان مانع و مزاحم تولید عمل می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز