خبرگزاری کار ایران

افخم در نشست خبری: / ۳ /

ظریف هفته اول اردیبهشت ماه به روسیه می‌رود

asdasd
کد خبر : ۱۵۷۹۰۷

درباره آخرین وضعیت آقای نیکبخت نیز باید بگویم ما تمام پیگیری‌های خود را در این باره انجام داده‌ایم / طرح انگشت‌نگاری از اتباع خارجی سه سال قبل در هیات وزیران دولت وقت تصویب و ابلاغ شد و وزارت خارجه نیز برای اجرای این مصوبه آمادگی خود را اعلام کرده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه از سفر محمدجواد ظریف به روسیه در هفته اول اردیبهشت ماه خبر داد و تاکید کرد: این سفر درچهارچوب اجلاس کشورهای حاشیه دریای خزر است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مرضیه افخم در نشست خبری صبح امروز خود با خبرنگاران که در وزارت امور خارجه برگزار شد، در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص دو طرح نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای انگشت‌نگاری از اتباع اروپایی و راهبرد جمهوری اسلامی ایران در برابر پارلمان اروپا اظهار داشت: باید بگویم که طرح انگشت‌نگاری از اتباع خارجی سه سال قبل در هیات وزیران دولت وقت تصویب و ابلاغ شد و وزارت خارجه نیز برای اجرای این مصوبه آمادگی خود را اعلام کرده است.

وی با اشاره به صحبت‌های محمدجواد ظریف در کمیسیون امنیت ملی در این رابطه اظهار داشت: همانطور که آقای ظریف در کمیسیون امنیت ملی گفته‌اند اجرای این طرح نیازمند تمهیداتی است که از جمله آنها تامین مالی و خرید لوازم است که بتوان هم در مبادی ورودی کشور و هم در سفارتخانه‌هایمان از آنها استفاده کنیم.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی درباره طرح دیگر مجلس نیز تصریح کرد: درباره طرح راهبرد جمهوری اسلامی ایران با پارلمان اروپا لازم است همه بررسی‌ها صورت بگیرد. این طرح باید مورد تبادل نظر قرار بگیرد و ما نیز درباره آخرین پیش‌نویس این طرح ‌اظهار نظر می‌کنیم. معاون پارلمانی‌ وزارتخانه نیز در این رابطه فعال است.

افخم ادامه داد: آنچه که مسلم است، این است که ما طرح‌های مجلس را برای تامین و حفظ مسائل کشور می‌دانیم و خود را ملزم به رعایت و اجرای مجلس می‌دانیم و پیش‌فرض ما حفظ مصالح و عزت کشور است.

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره آخرین وضعیت دیپلمات ایرانی ربوده شده در یمن نیز گفت: درباره آخرین وضعیت آقای نیکبخت نیز باید بگویم ما تمام پیگیری‌های خود را در این باره انجام داده‌ایم.

وی افزود: در این ارتباط یک گروه کاری تشکیل داده‌ایم که آخرین اطلاعات در این رابطه را بررسی می‌کند و با مقامات یمنی نیز در تماس هستند.

سخنگوی دستگاه سیاست خارجی با تاکید بر اینکه اطلاعات موجود باید مستند و موثق باشد تا مورد استفاده و اتکا قرار بگیرد خاطرنشان کرد: امیدواریم با اتکا به اطلاعات درست، اقدامات خوبی انجام بدهیم و به زودی خبرهای خوبی نیز در این رابطه بشنویم.

خبرنگار دیگری از افخم درباره اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان مبنی بر اینکه مرزبانان در خاک این کشور نبوده‌اند پرسید که سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به این سوال گفت: در برابر صحبت‌های مقامات پاکستانی ما شواهدی داریم که بر خلاف گفته آنهاست.

وی ادامه داد: مرزبانان پس از ربوده شدن به پاکستان برده شده‌اند. پس از این واقعه ما اقداماتی را نیز انجام دادیم به گونه‌ای که در مرحله اول سفیر پاکستان به وزارت امور خارجه فراخوانده شد. نمایندگان سیاسی ما نیز با مقامات محلی و دولتی پاکستان دیدار و گفت‌وگوهایی داشتند. در همین رابطه نیز کمیسیون مرزی دو کشور تشکیل شد که به تامین امنیت مرزی تاکید کرد و از پاکستان خواستار کنترل مرزی شد لذا ما از دولت پاکستان خواستار پیگیری این مسئله هستیم تا تروریست‌ها را شناسایی و آنها را به ایران تحویل بدهند.

وی درباره سفر محمد جواد ظریف به روسیه نیز بیان کرد: سفر آقای ظریف به روسیه در هفته اول اردیبهشت ماه صورت می‌گیرد و در چهار چوب اجلاس کشورهای حاشیه دریای خزر است.

وی ادامه داد: در دوازدهم و سیزدهم فروردین ماه معاونین وزارتخانه‌های خارجه کشورهای حاشیه دریای خزر در عشق‌آباد ترکمنستان برای تهیه متن یا بیانیه این اجلاس تشکیل شد و سفر آقای ظریف نیز در تکمیل همین کار گروه است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز