خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی:

دولت در هدفمندی یارانه‌ها مبنا را بر صدق گزارش مردم بگذارد

asdasd
کد خبر : ۱۵۷۸۹۱

کسی که می‌خواهد از یارانه استفاده کند، بنا دارد در شان خودش زندگی کند و این به معنی فقیر بودن نیست / اینکه گاهی گفته می‌شود، که ما حسابها را بررسی می‌کنیم، حرف درستی نیست. مجلس چنین چیزی را نگفته است. چراکه این باعثایجاد ناامنی روانی می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: افراد مختلفی هستند که فقر به آن معنا ندارند ولی نیازمند استفاده از یارانه هستند. کسی که می‌خواهد از یارانه استفاده کند، بنا دارد در شان خودش زندگی کند و این به معنی فقیر بودن نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی لاریجانی در صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی طی سخنانی اظهار داشت: امروز صحبت‌های آقای نوبخت را شنیدیم که فعالیتشان در سازمان برنامه‌ریزی را ارائه کردند و همچنین در مورد اقتصاد مقاومتی و بحثهدفمندی یارانه‌ها نیز آقای مصباحی مقدم از سوی کمیسیون برنامه و بودجه و همچنین آقای قاسمی از مرکز پژوهش‌ها در زمینه اقتصاد مقاومتی و سازکارهای اولیه دولت توضیحاتی ارائه دادند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: لازم است دولت با پژوهش‌های مجلس و کمیسیون‌های تخصصی همکاری داشته باشد و از طرقی آقای باهنر نیز از طرف هیات رئیسه مسئول شوند همه بخش‌های مختلف مجلس را هماهنگ کنند، تا همکاری دولت و مجلس در این اقدام مهم در خصوص اقتصاد مقاومتی نتیجه ملموسی را برای کشور داشته باشد.

وی با اشاره به قانون هدمفندی یارانه‌ها تصریح کرد: در مورد هدفمند کردن یارانه‌ها معتقدم دولت باید اساس کار را به اعتماد در گزارشی که به مردم می‌دهد قرار دهد.

نماینده مردم قم با بیان اینکه گاهی مطالبی در رسانه‌ها مطرح می‌شود که نباید مبنای کار ما باشد، افزود: مردم هر وقت خودشان احساس کردند که در شرایط فعلی نیازمند استفاده از یارانه‌ها هستند، این مساله باید مورد توجه دولت قرار گیرد.

لاریجانی گفت: اینکه گاهی گفته می‌شود، که ما حسابها را بررسی می‌کنیم، حرف درستی نیست. مجلس چنین چیزی را نگفته است. چراکه این باعثایجاد ناامنی روانی می‌شود. بنابراین اصل بر این است که آن چه مردم می‌نویسند صادقانه است و اساس هم باید بر همین باشد.

وی در خصوص قیمت حامل‌های انرژی نیز گفت: مجلس این اختیار را به دولت داده که دولت با بررسی و کارشناسی قیمت حامل‌های انرژی را در حد طاقت مردم بررسی کند و نظر بدهد. یعنی بر اساس شرایط و طاقت مردم قیمت حامل‌های انرژی را مشخص کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: ما تورم زیادی در کشور داریم و باید طاقت مردم مدنظر قرار گیرد.

وی با اشاره به صحبت‌های حجت الاسلام مصباحی مقدم در صحن مجلس گفت: آقای مصابحی مقدم به همراه دوستان بسته‌ای را ارائه کردند که اگر قرار است به اقتصاد شوک داده شود چه خدماتی ارائه خواهد شد.

نماینده مردم قم همچنین گفت: توصیه ما به دولت این است که مبنای کار را بر صدق گزارش مردم بگذارد و برخی مطالبی که در رسانه‌ها گفته می‌شود، مورد اصلاح قرار گیرد. تغییراتی که دولت می‌خواهد در قیمت حامل‌های انرژی ارائه کند، باید به صورت کارشناسی و در حد طاقت مردم باشد و ضمن خدماتی که به مردم می‌دهد، باید فشار بر مردم را کاهش دهد.

وی در ادامه به ضرورت تبلیغات در زمینه اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها اشاره کرد و گفت: رسانه‌ها توجه کنند که طوری در مورد یارانه‌ها بحثنکنند، که یعنی هر کسی که یارانه دریافت می‌کند، فقیر است. چراکه افراد مختلفی هستند که فقر به آن معنا ندارند ولی نیازمند استفاده از یارانه هستند.

وی تصریح کرد: کسی که می‌خواهد از یارانه استفاده کند، بنا دارد در شان خودش زندگی کند و این به معنی فقیر بودن نیست.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: ما به عنوان ابتدای کار خواستیم گزارشی در اول سال داده باشیم و از وزارتخانه‌های دیگر نیز دعوت خواهیم کرد که در این زمینه گزارش دهند و بحث‌های تخصصی در این زمینه داشته باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز