خبرگزاری کار ایران

ظریف در جمع خبرنگاران:

با اشتون در مورد ضرورت احترام متقابل در روند مذاکرات صحبت کردم

asdasd
کد خبر : ۱۵۷۷۷۶

هیچ پیش نویسی وجود ندارد و هیچ پیش نویسی وجود نخواهد داشت. طرفین هم‌زمان شروع می‌کنند و برداشت‌هایشان را روی کاغذ می‌آورند. طرف‌های مذاکره ما این مساله را می‌دانند.

وزیر خارجه کشورمان دیدار با اشتون را مثبت ارزیابی کرد و گفت: در این دیدار در مورد ضرورت احترام متقابل صحبت کردیم.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایلنا به وین، محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان پس از شام کاری خود با کاترین اشتون در جمع خبرنگاران این نشست را مثبت ارزیابی کرد و گفت: در این نشست درباره نحوه ادامه کار و ضرورت احترام متقابل، موضع برابر و مبانی که می‌خواهیم روی آن کار کنیم بحثکردیم.

وی ادامه داد: امیدوارم فردا و پس فردا همکاران ما موضوعات باقیمانده را یک دور بحثکنند و بعد من و خانم اشتون از ماه اردیبهشت کار نگارش متن پیش نویس توافقنامه جامع را آغاز کنیم.

ظریف در مورد موارد مورد بحثدر این نشست اظهار داشت: می‌خواهیم همه موضوعات را یک دور مرور کنیم. بعضی موضوعات هنوز یک دور هم بحثنشده مثل نحوه نظارت. به بعضی موضوعات مقداری رسیدگی شده است.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص پیش‌نویس توافقنامه جامع عنوان کرد: هنوز پیش‌نویسی وجود ندارد و بعد از مذاکرات فردا و پس‌فردا قرار است با هم شروع کنیم به نگارش متن که قسمت دشوار کار همان زمان است که ما شروع به نگارش متن می‌کنیم. احتمالا در ابتدای نگارش موارد اختلاف زیاد خواهد بود و موضوعاتی که در پرانتز قرار می‌گیرند که موضوعات اختلافی هستند زیاد خواهد بود و این هم امری طبیعی است.

رئیس دستگاه دیپلماسی در پاسخ به سؤال دیگری خاطرنشان کرد: الان در مرحله‌ای وارد نشده‌ایم که موضوعی را به نگارش دربیاوریم. طرفین باید دیدگاه‌های همدیگر را بدانند بعد شروع کنند به نگارش.

ظریف همچنین در پاسخ به سوالی عنوان کرد که امشب با اشتون درباره جزئیات از جمله رآکتور اراک صحبتی نکرده و افزود: آنها موضع ما را در خصوص برنامه هسته‌ای می‌دانند.

وی با اشاره به قطعنامه ضد حقوق بشری پارلمان اروپا علیه ایران نیز گفت: روش برخورد با مردم ایران باید براساس احترام و موضع متقابل باشد و بر این مساله در این دیدار تاکید کردم و همه طرف‌های مذاکره ما این مساله را می‌دانند. این مسایل حتما مردم ایران را نسبت به نیات کسانی که از روش‌های غیر احترام‌آمیز استفاده می‌کنند بدبین می‌سازد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز