خبرگزاری کار ایران

آیت الله هاشمی رفسنجانی:

اختلافات باندی آنقدر ارزش ندارد که وحدت ملی را مخدوش کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۵۷۷۴۲

در تاریخ اسلام مقاطع فراوانی داریم که کینه ­جویان با ادعای دفاع از دین اسلام، هم زمینه سوء استفاده دشمنان را فراهم می­‌کنند و هم مسلمانان را به جان هم می‌­اندازند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: چرا باید امت و ملتی که دین، کتاب و کشور مشترک دارند، بگذارند عده­‌ای تندرو برداشت­‌های غلط خود از دین و مذهب را به اسم اسلام معرفی و بر اساس آن اقدامات خصمانه کنند؟

به گزارش ایلنا، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی صبح امروز در دیدار محسن رضایی، معاونان، روسا و دبیران کمیسیون­‌ها و جمعی از کارکنان دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام، انقلاب اسلامی را حجت خدا در زمان ما دانست و گفت: در این انقلاب، اختلافات باندی آن­قدر ارزش ندارد که وحدت ملی را مخدوش نماییم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با بیان تفاوت­های انتقادات مصلحانه و اختلافات سلیقه‌­ای با تنازعات کینه­ جویانه، گفت: در تاریخ اسلام مقاطع فراوانی داریم که کینه ­جویان با ادعای دفاع از دین اسلام، هم زمینه سوء استفاده دشمنان را فراهم می­کنند و هم مسلمانان را به جان هم می­اندازند.

وی با یادآوری جایگاه علمی و فقاهتی آیت ­الله العظمی بروجردی در حوزه علمیه قم، گفت: آن علامه دهر که استاد مراجع فعلی و سابق ما بودند، در کلاس­های درس همگان را از دامن زدن به اختلافات مذهبی پرهیز می­دادند.

آیت­الله هاشمی رفسنجانی افزود: آیت ­الله بروجردی خلافت و حجیت ائمه معصوم را دو مسئله شیعیان با اهل سنت می­دانست و برای خلافت تأکید می­کرد که دامن زدن به یک مسئله تاریخی چه دردی را دوا می­کند و برای حجیت ائمه(ع) نیز دارالتقریب را تأسیس کرده بودند که کارهای ایشان و شیخ شلتوت باید سرمشق علمای شیعه و سنی در همه زمان­­ها باشد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با تبریک آزادی سربازان مرزبان ایرانی به تشریح چرایی و چگونگی ربوده شدن آنها و دل­نگرانی­های همه ایرانیان در ایام نوروز پرداخت و گفت: چرا باید امت و ملتی که دین، کتاب و کشور مشترک دارند، بگذارند عده­‌ای تندرو برداشت­‌های غلط خود از دین و مذهب را به اسم اسلام معرفی و بر اساس آن اقدامات خصمانه کنند؟

آیت ­الله هاشمی رفسنجانی با ستایش از نقش علمای اهل سنت، در این ماجرا، گفت: این تلاش­‌ها در راستای عمل به بیانات قرآن کریم است که مسلمانان را دعوت به وحدت می­‌نماید.

وی با بیان مستنداتی از حضور جوانان اهل سنت در ۸ سال دفاع مقدس و تقدیم شهدای گرانقدر به انقلاب اسلامی گفت: همدلی و همکاری اهل سنت و شیعیان ایران می­‌توانست الگویی برای همه جوامع مسلمان باشد که بعضی از تندروهای دو طرف خواسته یا ناخواسته دارند آب را به نفع دشمنان اسلام گل ­آلود می‌­­کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر این نکته که «غرب و شرق دنیای استکباری هیچ ­وقت راضی به وحدت کشورهای اسلامی نیست» به امکانات بالقوه و بالفعل ویژگی­‌های جغرافیایی، منابع سرشار و جمعیت ۷/۱ میلیاردی مسلمانان در دنیا اشاره کرد و گفت: اگر مسلمانان با هم باشند، قوی­ترین مجموعه در سازمان­‌های بین­‌المللی خواهند بود.

در آغاز این دیدار محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در سخنانی با تبریک سال نو، به بیان دیدگاه­های خویش درباره مسایل داخلی، منطقه­ ای و جهان اسلام پرداخت و سپس آقایان واعظی و سلیم آبادی گزارشی از فعالیت­ها و برنامه­های کمیسیون­ها و دبیرخانه مجمع تشخیص در سال جدید ارائه کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز