خبرگزاری کار ایران

علی لاریجانی:

تامین اجتماعی در آستانه بحران قرار دارد

asdasd
کد خبر : ۱۵۷۷۲۷

مدیران سازمان با مشارکت مرکز پژوهش های مجلس در جهت شناخت دقیق مسائل و مشکلات و یافتن راه حل های مناسب برای غلبه بر چالش های سازمان تأمین اجتماعی اقدام کنند.

ˈعلی لاریجانیˈ رئیس مجلس شورای اسلامی روز دوشنبه با اشاره به این که به دلایل تاریخی تامین اجتماعی در آستانه بحران قرار دارد، گفت، نقش تأمین اجتماعی در رفع مشکلات جامعه مهم و اساسی است.

به گزارش ایلنا به نقل از تارنمای تامین اجتماعی، وی در دیدار مدیر عامل، اعضای هیأت مدیره و جمعی از مدیران ارشد سازمان تأمین اجتماعی با اعلام این مطلب، وجود بخش های غیردولتی و خصوصی قدرتمند را نیاز امروز جامعه دانست.

لاریجانی ادامه داد: سازمان تأمین اجتماعی نیز به عنوان یک نهاد غیردولتی می تواند با اتکا بر سرمایه بیمه شدگان و فعالیت اقتصادی مطلوب در جامعه نقش مهمی در رفع دغدغه ها و ایجاد رفاه برای بیمه شدگان و مستمری بگیران ایفا کند.

وی گفت: سازمان تأمین اجتماعی به دلایل تاریخی مختلفی در آستانه بحران قرار دارد و باید مجلس و دولت به طور جدی در پی حل مسائل این سازمان باشند.

رییس مجلس با اشاره به لزوم اجرای طرح های مطالعاتی مشترک میان سازمان تأمین اجتماعی و مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، گفت: پیشنهاد می کنم مدیران سازمان با مشارکت مرکز پژوهش های مجلس در جهت شناخت دقیق مسائل و مشکلات و یافتن راه حل های مناسب برای غلبه بر چالش های سازمان تأمین اجتماعی اقدام کنند.

لاریجانی با تأکید بر آمادگی مجلس برای کمک به سازمان تأمین اجتماعی افزود: لازم است تا گزارشی از فعالیت های تأمین اجتماعی و راه حل های ارتقای خدمات تنظیم و برای آشنایی نمایندگان مجلس شورای اسلامی ارایه کنید.

وی گفت: سازمان تأمین اجتماعی باید با کار تخصصی و بهره گیری از سرمایه عظیم اقتصادی و انسانی خود، تحول و جهش مطلوبی در زندگی بیمه شدگان، بازنشستگان و مستمری بگیران ایجاد کند.

رییس مجلس با تقدیر از رویکرد مدیران جدید سازمان تأمین اجتماعی در گذر از بنگاه داری و مدیریت شرکت های کوچک افزود: ایجاد شرکت های تخصصی بزرگ و قدرتمند که امکان حضور و فعالیت در کشورهای منطقه را داشته باشند بسیار مهم و راهگشا است.

لاریجانی تصریح کرد: متأسفانه شرکت های خصوصی بزرگ در کشور نداریم و این یکی از معضلات است. سازمان تأمین اجتماعی هم می تواند با ساماندهی شرکت ها و مؤسسات مختلف اقتصادی خود، زمینه فعالیت مؤثر و سودآورتر را فراهم تا دستاورد خوبی برای بیمه شدگان و جامعه بدست آید.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی نیز در این دیدار با اشاره به نقش این سازمان در زندگی نیمی از جمعیت کشور گفت: سازمان تأمین اجتماعی به عنوان بزرگ ترین نهاد بیمه ای کشور بیش از ۳۸ میلیون نفر از جمعیت کشور را تحت پوشش دارد و مستمری، درمان و انواع تعهدات کوتاه و بلند مدت از مهم ترین خدمات این سازمان است.

ˈسیدتقی نوربخشˈ تغییرات مدیریتی در هشت سال گذشته و کسری بودجه پنج هزار و یکصد میلیارد تومانی در سال ۹۲ را از چالش های عمده سازمان تأمین اجتماعی در زمان حضورش به عنوان مدیر عامل سازمان مطرح کرد و افزود: در سال گذشته با همدلی مدیران و کارکنان توانستیم بدون فروش دارایی های سازمان، بودجه ۳۲ هزار میلیارد تومانی سال ۹۲ را محقق سازیم و تعهداتمان را بدون هیچ وقفه ای انجام دهیم.

وی با اشاره به برنامه های عمده این سازمان در سال ۹۲ گفت: برگرداندن قیمت دارو به قیمت های سال ۹۱، پوشش بیمه ای داروهای نازایی، انجام تعهدات به مستمری بگیران بدون یک روز وقفه، لغو سرانه بیمه فرزند چهارم به بعد و پرداخت مطالبات مراکز طرف قرارداد از جمله فعالیت های شاخص تأمین اجتماعی در سال گذشته بود.

نوربخش با بیان اینکه دوری از حاشیه ها، رعایت اخلاق مدیریتی و برنامه ریزی از اولویت های سازمان تأمین اجتماعی است، افزود: برای اولین بار بودجه سازمان به میزان ۴۴ هزار میلیارد تومان در اسفندماه برای تصویب تقدیم هیأت مدیره و هیأت امناء شد و از ابتدای سال جاری این سازمان با بودجه و برنامه اداره می شود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به بدهی ۹۰ هزار میلیارد تومانی دولت در پایان سال ۹۳ به این سازمان گفت: این سازمان آمادگی ارائه راه حل های مناسب برای تعدیل بدهی های دولت به سازمان را دارد.

نوربخش با بیان اینکه در بخش های بیمه، درمان وسرمایه گذاری راهبردهای جدیدی اجرا خواهد شد، اظهار داشت: برنامه های جدیدی نظیر افزایش حق خواربار وحق مسکن و ساخت مسکن ارزان قیمت برای بیمه شدگان، بازنشستگان و مستمری بگیران مدنظر است.

در این دیدار ˈعباس کبریایی زادهˈ رئیس هیأت مدیره و ˈاحمد فیاض بخشˈ مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی(شستا) نیز گزارشی از عملکرد سازمان و سرمایه گذاری تأمین اجتماعی ارائه دادند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز