خبرگزاری کار ایران

رزمایش مشترک نیروی دریایی ایران و عمان آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۱۵۷۷۱۱

در این رزمایش، ناوگروه جمهوری اسلامی ایران شامل ناوشکن الوند، ناو موشک انداز شمشیر، ناو لجستیکی بوشهر و بالگرد AB۲۱۲ از نیروی دریایی ارتش و یدک کش سفیر ۳ حضور دارند.

رزمایش مشترک دریایی امداد و نجات جمهوری اسلامی ایران با کشور سلطنتی عمان در آبهای دریای عمان آغاز شد.

به گزارش ایلنا، ناو گروه امداد و نجات جمهوری اسلامی ایران که از جمعه گذشته در بندر سلطان قابوس مسقط حضور دارد به همراه ناوهای امدادی نیروهای مسلح سلطنت عمان، چهارمین رزمایش مشترک امداد و نجات نیروی دریایی دو کشور را در آب‌های عمومی سلطان نشین عمان آغاز کرده‌اند.

معاون عملیات نیروی دریایی ارتش در این خصوص گفت: در این رزمایش، ناوگروه جمهوری اسلامی ایران شامل ناوشکن الوند، ناو موشک انداز شمشیر، ناو لجستیکی بوشهر و بالگرد AB۲۱۲ از نیروی دریایی ارتش و یدک کش سفیر ۳ حضور دارند.

وی افزود: این ناوگروه در دو روز قبل جلسات هماهنگی و برنامه ریزی را با ناوگروه کشور عمان انجام داد که در این دو روز بازدیدهای دوجانبه و مسابقات ورزشی و قرآنی نیز صورت گرفت.

دریادار جره ادامه داد: هم اینک یگانهای شرکت کننده ایرانی و عمانی در این منطقه عملیات امداد و نجات را تمرین می کنند.

وی اضافه کرد: در مرحله اول این رزمایش تمرین های تاکتیکی نظیر تمرین سوختگیری در دریا، مانور تغییر آرایش، اسکورت کاروان، مخابرات در دریا، عملیات یدک و تمرین لنگر انداختن در صورت بندی انجام شد و در مرحله دوم تمرینات تخصص امداد و نجات انجام می شود که واکنش سریع در مقابل سوانح دریایی و نجات شناور و نجات نیروهای نیروی انسانی آسیب دیده از اهداف این مرحله رزمایش است.

معاون عملیات نیروی دریایی افزود: این رزمایش امشب پایان می یابد و ناوگروه ایران به بندرعباس بازخواهد گشت.

گفتنی است همزمان با آغاز رزمایش مشترک ناو گروه امداد و نجات جمهوری اسلامی ایران در آبهای دریای عمان، یازدهمین اجلاس کمیته نظامی مشترک ایران و عمان در مسقط با حضور فرماندهان ارشد نظامی نیز آغاز بکار کرد.

در این اجلاس آخرین روند فعالیت‌های مشترک و همکاری‌های نظامی دو کشور که در گذشته به توافق رسیده بود مورد بررسی قرار می‌گیرد و برای توافقات جدید و ارتقای آن گفت‌وگو خواهد شد.

دو طرف همچنین در این نشست، موضوعات مندرج در برنامه کاری را که شامل تقویت همکاری‌های دوجانبه با موضوعات آموزشی، فرهنگی، ورزشی، همچنین امور مرزبانی و دریابانی مورد بررسی قرار داده و ابراز امیدواری کردند تا با توسعه مناسبات دوجانبه شاهد تحکیم روابط در زمینه همکاری‌های نظامی ایران و عمان باشند.

همچنین پشتیبانی از ناوگروه‌های ایرانی که نیاز به حمایت بنادر عمان دارند، رزمایش‌های مشترک به ویژه رزمایش‌های امداد و نجات و زمینه‌سازی رزمایش‌ها در سطح بالاتر، حضور تیم‌های نیروهای مسلح دو کشور برای بازدید از نیروهای یکدیگر بخشی از گفت‌وگوهای دوجانبه کمیته نظامی مشترک ایران و عمان به شمار می‌رود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز