خبرگزاری کار ایران

دبیر خانه کارگر استان خراسان شمالی:

ادغام صندوق درمانی تامین اجتماعی در سازمان بیمه سلامت قانونی نیست

asdasd
کد خبر : ۱۵۷۶۳۵

اگردولت قصد دارد تا در راستای تکالیف قانونی خود با تاسیس سازمان بیمه سلامت به تمامی شهروندان خدمات درمانی ارائه کند باید منابع آن را نیز خود تامین کند.

دبیر خانه کارگر استان خراسان شمالی در واکنش به موضوع ادغام بخش درمان تامین اجتماعی بیمه‌ای در سازمان بیمه سلامت، گفت: صندوق درمان سازمان تامین اجتماعی هیچ سنخیتی با سایر صندوق‌های درمانی کشور ندارد و نمایندگان مجلس به همین دلیل این صندوق از برنامه تاسیس سازمان بیمه سلامت مستثنی کرده بودند.
«فرهاد هدایتی» با بیان اینکه صندوق درمانی سازمان تامین اجتماعی مانند سایر منابع این سازمان به کارگران تعلق داشته و ماهیتی بین النسلی دارد؛ به ایلنا گفت: ادغام منابع و امکانات این صندوق در سازمان بیمه سلامت را شرعا وقانونا مجاز نیست.
وی بابیان اینکه کارگران از این اقدام زیان خواهند کرد، گفت: اگردولت قصد دارد تا در راستای تکالیف قانونی خود با تاسیس سازمان بیمه سلامت به تمامی شهروندان خدمات درمانی ارائه کند باید منابع آن را نیز خود تامین کند.

این فعال کارگری افزود: اینکه دولت بخواهد بدون پیش بینی وتامین منابع مالی طرح ادغام بیمه‌های درمانی کشور را، صرفا با استفاده از منباع صندوق درمانی سازمان تامین اجتماعی تامنی کند، درست نیست و به زیان کارگران بیمه شده‌ای خواهد بودکه هرماه با پرداخت حق بیمه هزینه استفاده از خدمات خود را پرداخت می‌کنند.
به گفته وی، دولت نتن‌ها در تامین منابع مالی سازمان تامین اجتماعی هیچ نقشی ندارد بلکه سالهاست که به عنوان بزرگ‌ترین بدهکار مسئولیت اداره این سازمان را بر عهده گرفته است.
این فعال کارگری در خاتمه افزود: در صورتی که طرح تجمیع منابع صندوق‌های درمانی در سازمان بیمه سلامت اجرا شود، سازمان تامین اجتماعی با مشکلات جدی مواجه خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز