خبرگزاری کار ایران

حداد عادل در واکنش به بیانیه اتحادیه اروپا:

ایران امروز، ایران دوره قاجاری و پهلوی نیست

asdasd
کد خبر : ۱۵۷۲۱۸

ما حاضر نیستیم از اعتقادات خود بر اساس بیانیه شما دست برداریم چرا که می‌خواهیم کشور خود را بر خلاف شما با احکام دینی اداره کنیم.

نماینده مردم تهران تاکید کرد: این همان نگاه استعماری گذشته است که تمدن و فرهنگ را فقط تمدن اروپایی می‌دانستند و امروز هم به همان شیوه فکر می‌کنند. ما مسلمان هستیم و از اعتقادات خود با منطق و استدلال دفاع می‌کنیم، ما حاضر نیستیم از اعتقادات خود بر اساس بیانیه شما دست برداریم چرا که می‌خواهیم کشور خود را بر خلاف شما با احکام دینی اداره کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، غلامعلی حداد عادل در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با تبریک سال نو به نمایندگان مجلس و مردم طی سخنانی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب سال ۹۳ را سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری کردند و این عبارت را شعار سال ساختند.

نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در ادامه افزود: رهبر معظم انقلاب با این شعار در واقع به چند نکته مهم تاکید داشتند که یکی از این موارد اهمیت فرهنگ در کنار اقتصاد مردم و تقدم فرهنگ بر اقتصاد است.

وی گفت: نکته بعدی تاکید بر عزم ملی است که مقصود از آن اهتمام و اقدام عموم ملت در ایجاد حماسه فرهنگی و اقتصادی است و در پایان نیز تاکید بر مدیریت جهادی که مخاطب آن مسئولین هستند و باید در مدیریت و اداره کشور درستکاری را که سرلوحه مدیریت جهادی است، اصل و مبنا قرار دهند.

حداد عادل همچنین اظهار داشت: نکته مهم دیگری که در آغاز سال جدید توجه به آن ضرورت دارد بیانیه اتحادیه اروپا است که شامل دو بخش است. در بخشی از آن که به حصول نتیجه در مسئله هسته‌ای ایران و رفع تحریم‌ها علیه ایران و توسعه سیاسی و اقتصادی ایران تاکید و اشاره شده است نشان از این دارد که لحن این بیانیه نسبت به گذشته مثبت تر شده است.

نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در ادامه خاطر نشان کرد: اما آنچه مورد تاسف است مربوط به آن قسمت از بیانیه است که به حقوق بشر و انتخابات ریاست جمهوری پرداخته که براساس آن از این بیانیه چنین استنباط می‌شود که استعمار خلق وخوی‌های استعماری گذشته خود را فراموش نکرده چرا که در بیانیه اتحادیه اروپا از جمهوری اسلامی ایران مکرراٌ خواسته شده تا استانداردهای اتحادیه اروپا در شئون مختلف را رعایت کند.

وی در ادامه گفت: ما از اتحادیه اروپا می پرسیم کجا ثابت شده که مردم دنیا باید استانداردهای اروپا را رعایت کنند.

حدادعادل تاکید کرد: این همان نگاه استعماری گذشته است که تمدن و فرهنگ را فقط تمدن اروپایی می‌دانستند و امروز هم به همان شیوه فکر می‌کنند.

وی با بیان اینکه ما مسلمان هستیم و از اعتقادات خود با منطق و استدلال دفاع می‌کنیم، خاطرنشان کرد: ما حاضر نیستیم از اعتقادات خود بر اساس بیانیه شما دست برداریم چرا که می‌خواهیم کشور خود را بر خلاف شما با احکام دینی اداره کنیم.

وی در ادامه سخنان خود بار دیگر با مورد خطاب قرار دادن اتحادیه اروپا گفت: ای کاش شما بر آنچه در رابطه با حقوق بشر و دموکراسی از آن دم می زنید، صادق بودید؛ شما که از دموکراسی و حقوق بشر دم می زنید هر جا دموکراسی به نفع شما زیر پا نهاده شود، سکوت می‌کنید و هر کجا حقوق بشر پایمال شود، خوشحال می‌شوید.

وی تصریح کرد: اتحادیه اروپا باید بدانید که ایران، ایران دوره قاجاری و پهلوی نیست که شما بتوانید با آن هر کاری که می‌خواهید بکنید و هر چه که می‌خواهید ببرید.

حداد عادل در ادامه با بیان اینکه ایران امروز ایران خمینی و خامنه ای است، تصریح کرد: ایران امروز ایران استقلال و آزادی، شهامت، شجاعت و بصیرت است و شما باید حقیقت انقلاب اسلامی را درک کنید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز