خبرگزاری کار ایران

عامل تیراندازی پادگان تگزاس از رد درخواست مرخصی عصبانی بود

asdasd
کد خبر : ۱۵۷۱۰۶

«ایوان لوپز» ساعاتی پیش از آن که سربازان رسته خود و دیگر نظامیان در پادگان فورت هود را به گلوله ببندد، برای «رسیدگی به امور خانوادگی» درخواست مرخصی کرده بود اما با درخواست وی مخالفت شده بود.

سرباز آمریکایی که چهارشنبه گذشته با شلیک گلوله سه همقطار خودش را کشت و ۱۶ نفر دیگر را در پادگان نظامی «فورت هود» تگزاس زخمی کرد، احتمالا به علت رد درخواست مرخصی عصبانی شده بود.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، «ایوان لوپز» ۳۴ ساله، به تازگی مادرش را از دست داده بود.

مقام‌هایی که خواسته‌اند نامشان فاش نشود به رسانه‌های آمریکا گفته‌اند، لوپز ساعاتی پیش از آن که سربازان رسته خود و دیگر نظامیان در پادگان فورت هود را به گلوله ببندد، برای «رسیدگی به امور خانوادگی» درخواست مرخصی کرده بود اما با درخواست وی مخالفت شده بود.

ایوان لوپز چهارشنبه گذشته بعد از کشتن سه سرباز و مجروح کردن ۱۶ نظامی دیگر، با کلتی که از نزدیکی پادگان خریداری کرده بود مغز خودش را نشانه رفت و خودکشی کرد.

پدر وی به رسانه‌ها گفته یقین دارد «پسرش در هنگام این اقدام در حالت طبیعی خودش نبوده است.»

وی عصر چهارشنبه ابتدا وارد ساختمانی شد که همقطارانش آنجا بودند و شروع به تیراندازی با اسلحه کمری ۴۵ میلیمتری کرد. سپس سوار خودرو شد و در حالی که شلیک می‌کرد، به ساختمان دیگری رفت و به تیراندازی ادامه داد.

ایوان لوپز، دقایقی بعد وقتی در پارکینگ خودروها توسط دژبان پادگان متوقف شد و با یک دژبان زن روبه‌رو شد، با شلیک به مغزش خودکشی کرد.

روزنامه نیویورک تایمز به نقل از یک نظامی که خواسته نامش فاش نشود نوشت که ایوان لوپز بعد از مخالفت با درخواست مرخصی، «عصبانی شد و بی‌ادبانه رفتار کرد.»

در گزارش‌های روزهای گذشته درباره انگیزه احتمالی ایوان لوپز برای کشتن نظامیان، بارها از «بحثو جدل» وی پیش از تیراندازی سخن به میان آمده بود.

با وجود این، یک سخنگوی ارتش آمریکا گفته «هنوز نمی‌توان با اطمینان گفت» انگیزه اصلی ایوان لوپز برای کشتار همقطاری‌هایش مخالفت با درخواست مرخصی وی بوده است.

فورت هود یکی از بزرگ‌ترین پادگان‌های نظامی آمریکا و جهان است و حدود ۶۵ هزار نیروی نظامی در آن مستقر هستند.

این پادگان مرکز اصلی اعزام نیروها به افغانستان و عراق و همچنین نیروی امداد به مناطق آسیب دیده از بلایای طبیعی در آمریکا است.

این پادگان در سال ۲۰۰۹ شاهد خونین‌ترین تیراندازی تاریخ نظامی آمریکا بود.

در آن سال، «نضال مالک حسن» روانپزشک و سرگرد ارتش آمریکا با به رگبار بستن سربازان، ۱۳ نفر را کشت و ۳۲ نفر دیگر را زخمی کرد.

وی بعدها در دادگاه گفت می‌خواسته با کشتن سربازان آمریکایی از شبه‌نظامیان طالبان حمایت کند.

نضال مالک حسن، سال گذشته در دادگاهی نظامی به اعدام محکوم شد و هم اکنون در زندانی در ایالت کانزاس منتظر اجرای حکم است.

ایوان لوپز و نضال مالک حسن هر دو از یک فروشگاه اسلحه فروشی در نزدیکی فورت هود سلاح خریداری کرده بودند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز