خبرگزاری کار ایران

آیت الله استادی خطاب به نمایندگان مجلس؛

در دسترس مردم باشد و مشکلاتشان را رفع کنید

asdasd
کد خبر : ۱۵۷۰۹۴

اگر بناست مسلمانی باشیم که خدا و پیامبر بر اسلام ما شهادت دهند باید عادل باشیم. در وصیت‌نامه کوتاهی که از آیت‌الله میرزا جواد آقای تبریزی به جا ماند خواندم که نوشته بود هیچ مطلبی را بیان نکردم مگر آنکه خودم ابتدا به آن عمل کردم.

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم از نمایندگان مجلس خواست تا در برخورد با مردم عادلانه برخورد کنند و گفت: باید در دسترس مردم بوده و مشکلات آنان را رفع کنید.

به گزارش خبرنگار ایلنا‏، حضرت آیت الله رضا استادی در اولین نشست علنی مجلس شورای اسلامی در سال جدید به بیان توصیه‌های اخلاقی و دینی پرداخت و ضمن ابراز امیدواری بر رفع سریع مشکلات مردم، ‌ گفت: زمانی‌ که از افرادی مانند بنده دعوت می‌شود برای حضور در این گونه جلسات شرکت کنیم و به اصطلاح واعظ باشیم و موعظه کنیم این موضوع خیلی سخت مورد قبول قرار می‌گیرد و قبول نمی‌کنند که این موضوع قطعا به خاطر موانعی است که قبول نمی‌شود.

استاد درس خارج فقه یکی از این موانع را روایتی از امام صادق(ع) مبنی بر " اشد الناس حصرتاً یوم القیامه من وصف عدل، ثم خالفهو الی غیر " عنوان کرد و افزود: اگر کسی چیزی می‌گوید باید اهل عمل باشد حال راهی که به ما نشان دادند این است که در هر جلسه ای که اینگونه مطالب را می‌گوییم و می‌خوانیم باید به خودمان خطاب کنیم دیگران هم این مطالب را می‌شنوند و ممکن است برایشان مورد استفاده باشد. یعنی وقتی جمله ای را می‌خوانم باید خودم به فکر فرو بروم که نکند از عدالت مطلبی را بگویم ولی را هم به سمت عدالت نباشد.

این استاد حوزه علمیه خطاب به نمایندگان گفت: ‌ شما عزیزان در یک مجموعه ای هستید که حتما مدعی عدالت هستید و از همه می‌خواهید که عادل باشند. یعنی بازرسی‌هایی که انجام می‌شود که خیلی هم لازم است برای این است که ببینیم درست عمل کرده‌اند یا درست عمل نکرده‌اند. این روایات می‌گویند که قبل از اینکه از دیگران بازرسی کنید که عدالت را رعایت کرده‌اند یا نه، خودتان از خودتان باید بازرسی کنید تا خودتان عدالت را رعایت کرده‌اید؟ چون گفتن این موضوعات و از دیگران خواستن بسیار آسان است ولی خود انسان باید این موضوع را که می‌گویند " حاسبوا قبل ان تحاسبوا " توجه داشته باشد زیرا در این دنیا هم معنی دارد.

وی ادامه داد: در دوره‌ای در مجلس شورای اسلامی اعتبارنامه‌ها مطرح بود یک عزیزی که فکر نمی‌کرد به اعتبار نامه‌اش ایراد بگیرند نمایندگان به آن ایراد گرفتند و در آن زمان پشت تریبون برای دفاع از خود آمده بود. یادم هست که آن فرد اول گریه‌اش گرفت و خودش هم توضیح داد که من هم اکنون آمده‌ام اینجا تا جواب بدهم و یادم آمده است که یک روز هم باید در جای دیگری جواب بدهم.

آیت‌الله استادی با اشاره به سالگرد ارتحال آیت الله فاضل اظهار کرد: به مناسبت یادبود ایشان، رادیو معارف یک سخنرانی‌هایی را از ایشان پخش می‌کرد. ایشان می‌گفت که چیزهایی را که می‌شنوید نباید فقط مفهومی باشد بلکه باید یاد بگیرید و برای دیگران بگویید تا این مفهوم‌ها را عمل کنید. البته این نقطه ضعف خیلی از افراد مانند بنده است که یک چیزهایی را یاد بگیرند تا برای دیگران بگویند، یک قانون هایی را می‌خوانیم و به دیگران می‌گوییم که چرا این قانون رعایت نشده اما آیا خودمان آن قانون را رعایت کرده‌ایم؟

این استاد اخلاق بر لزوم رفع مشکلات مردم تاکید کرد و گفت: ‌ درست است که وظیفه اصلی شما نمایندگان این نیست که مشکل تک تک مردم کشور را حل کنید اما به هر حال مردم گرفتار هستند و شما باید در دسترس مردم باشید و تا جایی که می توانید مشکلات مردم را حل کنید.

استاد حوزه علمیه خطاب به نمایندگان تصریح کرد: همه ما باید سعی کنیم از فرصت‌هایی که پیش ‌آمده استفاده کنیم هرچند که ظاهر این فرصت‌ها، زحمت باشد.

استادی با تاکید براینکه رفتار نمایندگان با مردم باید عادلانه باشد، ‌ اظهار کرد: اگر بناست مسلمانی باشیم که خدا و پیامبر بر اسلام ما شهادت دهند باید عادل باشیم. در وصیت‌نامه کوتاهی که از آیت‌الله میرزا جواد آقای تبریزی به جا ماند خواندم که نوشته بود هیچ مطلبی را بیان نکردم مگر آنکه خودم ابتدا به آن عمل کردم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز