خبرگزاری کار ایران

پیش‌نویس قطعنامه راهبرد اتحادیه اروپا در قبال ایران تصویب شد

asdasd
کد خبر : ۱۵۶۳۷۰

پیش‌نویس این قطعنامه در هفت صفحه و ۲۳ مورد به مسائلی از جمله «برنامه هسته‌ای»، «چشم‌انداز روابط ایران و اتحادیه اروپا» و «مسائل منطقه‌ای» پرداخته است.

کمیته روابط خارجی اتحادیه اروپا امروز – سه‌شنبه - پیش‌نویس قطعنامه‌ای را درباره «راهبرد اتحادیه اروپا در قبال ایران» تصویب کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از رادیو اروپای آزاد٬ پیش‌نویس این قطعنامه در هفت صفحه و ۲۳ مورد به مسائلی از جمله «برنامه هسته‌ای»، «چشم‌انداز روابط ایران و اتحادیه اروپا» و «مسائل منطقه‌ای» پرداخته است.

این قطعنامه خود با نظر به قطعنامه‌های پیشین درباره ایران تنظیم شده است.

این پیش‌نویس از اتحادیه اروپا می‌خواهد که تا پایان سال جاری میلادی در تهران دفتر نمایندگی افتتاح کند.

بازگشایی دفتر نمایندگی به گفته این قطعنامه می‌تواند بر سیاست‌های تهران تاثیر بگذارد.

در ارتباط با برنامه هسته‌ای ایران، با استقبال از توافق شکل‌گرفته در ژنو در سوم آذر ماه سال گذشته، از طرف‌ها خواسته شده است تا با حضوری سازنده در گفت‌وگوها طی زمان مقرر به توافق نهایی دست پیدا کنند.

بر اساس این قطعنامه زمانی که ماهیت صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران با رسیدن به توافقی راست‌آزمایی شود، آنگاه تحریم‌ها علیه تهران باید به تدریج برداشته شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز