خبرگزاری کار ایران

نماینده ایران در سازمان ملل متحد در ژنو:

نوروز گردآورنده ملت‌ها زیر سقف دوستی است

asdasd
کد خبر : ۱۵۵۸۲۳

نوروز یادآور سرنوشت مشترک بشریت و ضرورت تلاش جمعی برای آینده ای بهتر برای همه است / نوروز به عنوان نشانگر اغاز بهار و فصل جنبش و جوشش و تحرک است و این زیبایی بهار یادآور زیبایی خلقت و خالق یکتا است.

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در ژنو جشن نوروز را تاییدکننده زندگی هماهنگ باطبیعت وگردآورنده مردم مناطق گوناگون با زبان ها و ملیت های مختلف زیر سقف واحد دوستی دانست.

به گزارش ایلنا، دکتر محسن نذیری این مطلب را در افتتاحیه جشن جهانی نوروز در دفتر سازمان ملل متحد در ژنو بیان کرد و گفت: نوروز به عنوان نشانگر اغاز بهار و فصل جنبش و جوشش و تحرک است و این زیبایی بهار یادآور زیبایی خلقت و خالق یکتا است.

وی به قدمت ۳ هزار ساله جشن نوروز و برگزاری آن توسط بیش از ۳۰۰ میلیون نفر درمناطق مختلف خاورمیانه، قفقاز، دریای سیاه، آسیای میانه و بالکان اشاره کرد و جشن نوروز را تایید کننده زندگی هماهنگ با طبیعت دانست.

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در دفتر سازمان ملل متحد در ژنو نوروز را الهام بخش حفاظت از طبیعت و محیط زیست، خواند و گفت: نوروز یادآور سرنوشت مشترک بشریت و ضرورت تلاش جمعی برای آینده ای بهتر برای همه است.

نذیری در ادامه خواستار همکاری همه برای ساختن جهانی امن تر و صلح آمیز شد.

جشن نمادین نوروز ۱۳۹۳ با شکوهی خاص در دفتر سازمان ملل متحد در ژنو به ریاست جمهوری اسلامی ایران و با شرکت ۹ کشورایران، افغانستان، آذربایجان، قزاقستان، قزقیزستان، تاجیکستان، ترکیه، ترکمنستان و ازبکستان برگزار شد.

تعداد قابل توجهی از هوطنان، سفرا و دیپلماتها و اتباع دیگر کشورهای دارای فرهنگ مشترک نوروز و همچنین سفرا و دیپلماتهای مقیم ژنو و اعضای دیبرخانه های سازمان ملل متحد شرکت کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز