خبرگزاری کار ایران

ظریف در حاشیه جلسه هیات دولت: / تکرار /

حرکتی هماهنگ شده از سوی گروههای افراطی علیه ایران شکل گرفته است

asdasd
کد خبر : ۱۵۵۴۹۰

باعثتاسف است که دولت پاکستان نتوانسته در محدوده مرزهای خود امنیت را برقرار کند و مانع از این شود که تروریست‌ها از خاک این کشور به عنوان مامن استفاده کنند.

وزیر امور خارجه در خصوص سربازان گروگان گرفته شده ایرانی گفت: ما در این زمینه تمام تلاشهای خود را انجام دادیم و مرتب با دولتهای پاکستان ویمن در تماس بودیم، اما متاسفانه یک حرکت هماهنگ شده که شاید دخالت دولتی در آن وجود داشته باشد به صورت اقدامات بسیار وحشت زده تروریستی علیه جمهوری اسلامی در نقاط مختلف منطقه از طرف گروهای افراط گرا شکل گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد جوادظریف درحاشیه اولین جلسه هیات دولت درسال ۹۳ درجمع خبرنگاران درخصوص به گروگان گرفته شدن ۵ سرباز ایرانی گفت: وضعیت سربازان ما در پاکستان و وضعیت دیپلمات ما که قبلا در یمن گروگان گرفته شده بود، نگرانی عمده همه دولت و دستگاه دیپلماسی است.

وی افزود: ما در این زمینه تمام تلاشهای خود را انجام دادیم و مرتب با دولتهای پاکستان ویمن در تماس بودیم، اما متاسفانه یک حرکت هماهنگ شده که شاید دخالت دولتی در آن وجود داشته باشد به صورت اقدامات بسیار وحشت زده تروریستی علیه جمهوری اسلامی در نقاط مختلف منطقه از طرف گروهای افراط گرا شکل گرفته است.

ظریف با اشاره به شهادت یکی از دیپلماتهای کشورمان در صنعای یمن یاد آور شد: این اتفاق به همراه گروگان گرفتن مرزبانانمان به نظر یک اقدام هماهنگ شده است که همه آن‌ها از روی ضعف و ترس از حضور قدرتمند جمهوری اسلامی انجام شده است.

وی ادامه داد: ما تاکنون تماسهای مرتبی با دولت پاکستان در سطوح مختلف از مقامات بالا در سطح نخست وزیر تا وزیر امور خارجه و مقامات امنیتی این کشور داشته‌ایم و به این تلاش‌ها ادامه خواهیم داد. دولت پاکستان نیز به خوبی می‌داند که دولت و مردم ایران توقع دارند از جان گروگانهای ما حفاظت شودند و آن‌ها هر چه سریع‌تر سالم و بدون خطر به کشور و نزد خانواد‌هایشان بازگردند.

وزیر امور خارجه کشورمان خاطر نشان کرد: توقع ما این بودکه این کا ر تا عید صورت گیرد، امیدواریم سریع‌تر هم این اقدام انجام شود. ما اقدامات مختلفی درسطح منطقه و بین الملل صورت دادیم و توقع داریم جامعه بین الملل دراین زمنیه ساکت نماند.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگاری که عنوان می‌کرد با توجه به قدرت هسته‌ای پاکستان آیا احتمال ایجاد نا‌امنی در این منطقه وجود ندارد، گفت: سلاح هسته‌ای برای هیچ کشوری امنیت داخلی و خارجی نیاورده است، این موضع اصولی ماست، البته دوستان پاکستانی ما دیدگاههای خود را دارند و دیدگاه ما را در این زمنیه به خوبی می‌دادند.

ظریف تاکید کرد: باعثتاسف است که دولت پاکستان نتوانسته در محدوده مرزهای خود امنیت را برقرار کند و مانع از این شود که تروریست‌ها از خاک این کشور به عنوان مامن استفاده کنند.

ظریف ادامه داد: با توجه به اینکه ما با کشور پاکستان روابط خو بی‌داریم و دو دولت و دو ملت نیز همواره در طول تاریخ روابط خوبی داشتند، امیدواریم که این روابط بسیار خوب به دولت پاکستان شجاعت و جسارت بدهد که این کار را به جدیت بیشتر دنبال کند، ما هم تلاش خود را در این زمینه ادامه می‌دهیم.

در ادامه خبرنگاری پرسید؛ سپاه مدعی شده جای جیش العدل را می‌دانیم و می‌خواهیم در این زمینه اقدام عملیاتی کنیم اما وزارت کشور و وزارت امور خارجه مانع شده‌اند که ظریف پاسخ داد: من چنین اطلاعی از سپاه دریافت نکرده‌ام، بعید می‌دانم هیچ فرد مطلع و مسئولی از این صحبت‌ها کند.

وی با تاکید بر اینکه در کشور ما تصمیم گیری به صورت سازمانی نیست، گفت: در ایران تصمیم گیری در محافل ویژه اتخاذ می‌شود و وقتی تصمیمی گرفته می‌شود مربوط به کل نظام است. من یقین دارم صحبتی که شما می‌کنید صحبت یک عنصر غیر مسئول است، چرا که مسئولین سپاه چنین صحبتی نمی‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز