خبرگزاری کار ایران

قائم مقام وزارت کشور در واکنش به ادعای مقامات پاکستانی:

ادعای پاکستان صحت ندارد / هنوز به اطلاعات متقنی دست نیافته‌ایم

asdasd
کد خبر : ۱۵۵۳۵۱

اسناد این پیگیری‌ها هم در وزارت خارجه و هم در وزارت کشور موجود است / هنوز به اطلاعات متقن و مستدلی در رابطه با شهادت مرزبان ایرانی دست نیافته‌ایم. / براساس معاهدات بین‌المللی مسئولیت حفظ جان شهروندان ایرانی با دولت پاکستان است.

قائم مقام وزارت کشور تاکید کرد: ادعای عدم پیگیری وضعیت وضعیت مرزبانان ایرانی از سوی مقامات پاکستانی صحت ندارد.

حسینعلی امیری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در واکنش به ادعای سخنگوی وزارت خارجه پاکستان مبنی بر اینکه مقامات ایرانی درباره وضعیت مرزبانان ربوده شده تماسی با مقامات پاکستانی نداشته‌اند، گفت: این ادعا صحت ندارد، چراکه ما در این مدت با مقامات پاکستانی در این رابطه رایزنی‌هایی انجام داده‌ایم.

وی با اشاره به رایزنی‌های استانداری سیستان و بلوچستان با کنسولگری این کشور در زاهدان اظهار داشت: استاندار سیستان و بلوچستان به شکل مرتب پیگیر این مسئله بودند و از طریق مقامات محلی پاکستان نیز این مسئله را دنبال می‌کردند.

سخنگوی وزارت کشور با اشاره به اعزام هیاتی از ایران به کویته پاکستان برای گفت‌وگو با مقامات پاکستانی، خاطرنشان کرد: در نشست بین‌المجالس کشورهای اسلامی نیز از مجلس ملی و سنای پاکستان در تهران حضور داشتند که مجددا درباره آخرین وضعیت مرزبانان ایرانی با آنها صحبت کردیم.

امیری با تاکید بر اینکه ایران از زمان ربایش مرزبان ایرانی پیگیری‌های مستمری داشته است، اذعان داشت: اسناد این پیگیری‌ها هم در وزارت خارجه و هم در وزارت کشور موجود است.

وی در خصوص آخرین وضعیت مرزبان ایرانی تصریح کرد: ما هنوز به اطلاعات متقن و مستدلی در رابطه با شهادت مرزبان ایرانی دست نیافته‌ایم.

قائم مقام وزارت کشور در پایان بیان کرد: براساس معاهدات بین‌المللی مسئولیت حفظ جان شهروندان ایرانی با دولت پاکستان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز