خبرگزاری کار ایران

ظریف در دیدار با نمایندگان پارلمان اتریش:

تحریم‌ها هیچگونه تاثیری بر اراده مردم ایران نخواهد داشت

asdasd
کد خبر : ۱۵۴۸۵۱

اگر مردم ایران احساس کنند بیگانگان قصد مداخله در امور داخلی ایران و تحمیل آراء و عقائد خود را دارند، بشدت در مقابل آن واکنش نشان خواهند داد و یقینا تحریمها نیز هیچگونه تاثیری بر اراده آنها نخواهد داشت.

وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه دومین دور مذاکرات هسته ای جمهوری اسلامی ایران و گروه ۵ + ۱در وین، پیش از ظهر روز چهارشنبه با رئیس کمیسیون سیاست خارجی و نمایندگان فراکسیون های پارلمان اتریش دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایلنا، محمد جواد ظریف در این نشست با تاکید بر حق استفاده صلح آمیز کشورمان از انرژی هسته ای، روند مذاکرات با کشورهای ۵ + ۱ را مثبت و رو به جلو توصیف و اظهار امیدواری کرد: تا چند ماه آینده توافق پایداری حاصل شود.

وی ضمن تاکید بر برگزاری آزاد انتخابات در ایران، نقش مردم در تحولات سیاسی کشور و انتخاب دولتها را بسیار تعیین کننده دانست و گفت: دولت جدید که اعتدال گرایی را بعنوان شعار اصلی خود انتخاب کرده است تلاش دارد اوضاع اقتصادی داخل و تعامل با دنیای خارج را بهبود بخشد.

وزیر خارجه کشورمان با اشاره به روحیه عزت مندانه و استقلال طلبانه مردم ایران بر ضرورت تغییر نگاه غرب و برخورد احترام آمیز با مردم ایران تاکید کرد و یادآور شد که اگر مردم ایران احساس کنند بیگانگان قصد مداخله در امور داخلی ایران و تحمیل آراء و عقائد خود را دارند، بشدت در مقابل آن واکنش نشان خواهند داد و یقینا تحریمها نیز هیچگونه تاثیری بر اراده آنها نخواهد داشت.

ظریف در خصوص موضوع حقوق بشر، از برخوردهای دوگانه غرب با موضوع حقوق بشر انتقاد و بر سیاسی بودن بیشتر موضوعات مورد ایراد کشورهای غربی تاکید کرد.

نمایندگان پارلمان اتریش هم با تاکید بر اهمیت روابط دو کشور ایران و اتریش و طرح دیدگاههای خود در قالب سوالات مختلف از جمله ضرورت توجه بیشتر به موضوع حقوق بشر، مسائل زیست محیطی و بحران سوریه، نسبت به موفقیت مذاکرات هسته ای اظهار امیدواری کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز