خبرگزاری کار ایران

میرلوحی در گفت و گو با ایلنا: / تکرار /

اسلام همواره با نگاه‌های افراطی و تند در تعارض است

کد خبر : ۱۵۴۵۸۸

مدیران دولتهای نهم و دهم خیلی با استانداردها فاصله داشتند، بیشتر هیاهوهای افراطیون هم برای این است که اجازه ندهند مدیران هماهنگ با دولت سرکار بیایند.

یک فعال سیاسی اصلاح طلب معتقد است: مدیران دولتهای نهم و دهم خیلی با استانداردها فاصله داشتند، بیشتر هیاهوهای افراطیون هم برای این است که اجازه ندهند مدیران هماهنگ با دولت سرکار بیایند.

سید محمود میرلوحی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به عملکرد دولت یازدهم در سال ۹۲ گفت: من تعجب می‌کنم، جماعتی که هشت سال مشکلات را دیدند و تماشاچی بودند، چرا ظرف کمتر از یک سال، با این سرعت بی صبر و تحمل شده اند و انتظار دارند دولت یازدهم معجره کند.

وی افزود: این جماعت نباید توقع داشته باشند که دولت طی این مدت کوتاه عملکرد هشت ساله آنها را منزه کند. فضای امروز، فضایی است که بیش از یک دوره ۴ ساله برای به سامان رساندن آن زمان نیاز است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با تاکید بر اینکه به نظر می رسد دولت یازدهم بیش از حد انتظار طی این مدت به ویژه در عرصه بین‌المللی و اقتصاد وارد عمل شده است، تصریح کرد: متاسفانه رقبای دولت نه تنها انصافی ندارند، بلکه صادق هم نیستند، هر چه زمان می گذرد دولت با مشکلات ۸ سال گذشته بیشتر آشنا می شود.

معاون وزیر کشور در دولت اصلاحات با بیان اینکه این گروه می دانند که اگر مسیر به همین منوال ادامه داشته باشند آنها سهمی در قدرت نخواهند داشت، اظهار داشت: مدیران دولتهای نهم و دهم خیلی با استانداردها فاصله داشتند، بیشتر هیاهوهای افراطیون هم برای این است که اجازه ندهند مدیران هماهنگ با دولت سرکار بیایند.

میرلوحی همچنین در خصوص سالروز پیروزی انقلاب اسلامی بیان کرد: در سالگرد تشکیل جمهوری اسلامی باید به چهار عنوان اساسی این نظام یعنی جمهوریت، اسلامیت، استقلال و آزادی توجه کنیم و ببینیم پس از ۳۵ سال در این زمینه چه چیزی به دست آوردیم و مردم در سی و پنج سال پیش با چه چیزی خداحافظی کردند.

وی با بیان اینکه در دنیای امروز بحثانتخابات و تعیین سرنوشت توسط مردم از اصول اساسی کشورهاست، خاطرنشان کرد: به جز چند کشور حاشیه خلیج فارس که من آنها را آخرین قلعه های استبداد می نامم. در همه کشورها رای مردم پذیرفته شده است. امروز دیگر کسی نمی تواند بدون رای مردم حکومت کند.

معاون وزیر کشور در دولت اصلاحات تاکید کرد: امروز هر کسی بخواهد به نام دین رای مردم را کم اهمیت جلوه دهد قطعاً از سوی ملت ترد خواهد شد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با تاکید بر اینکه در یک جامعه ای که دارای نظام جمهوری است انتخابات باید به معنای واقعی کلمه برگزار شود، اذعان داشت: کره شمالی و صدام هم انتخابات داشته اند اما امروز بحثانتخابات به معنای واقعی مطرح است. هیچ کسی در این نظام نمی تواند به شکل تحمیلی روی کار بیاید امروز حتی برای تعیین پاپ هم انتخابات برگزار می شود.

میرلوحی یادآور شد: در بحثاسلامیت نظام وقتی امام مخالفت خود را با اسلام آمریکایی مطرح کرد و بحثاسلام پای برهنگان را پیش کشید برای همین بود که کسی با نگاه افراطی و طالبانی بحثاسلام را مطرح نکنند.

وی با بیان اینکه اگر نگاه رحمانی را از اسلام مورد توجه قرار دهیم می بینیم که با دموکراسی و رای مردم کاملاً هماهنگ است، اضافه کرد: این اسلام همواره با نگاه‌های افراطی و تند در تعارض است. در حالی که متاسفانه افراطیون وقتی بحثتعقل می شود آن را محدود به فهم خود می کنند در حالی که عقل پایه دیانت است.

میرلوحی با تاکید براینکه استقلال را به معنای انزوا و جدایی و ستیزه با دنیا نیست، گفت: معنای استقلال این است که یک ملت خود احساس هویت کند و منابعش را انتخاب کند. در سالهای اخیر متاسفانه ما به بهانه استقلال هزینه های زیادی را پرداخت کردیم در حالی که معنای استقلال چنین چیزی نبود.

معاون وزارت کشور در دولت اصلاحات با اشاره به مسئله آزادی که از دیگر ارکان جمهوری اسلامی است گفت: امام از ابتدا به مردم قول آزادی دادند و مردم هم چون آزاد نبودند این نظام را انتخاب کردند. نخبگان و اهل نظر باید بتوانند در کشور آزادانه نظرات خود را مطرح کنند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب افزود: در سالروز تاسیس جمهوری اسلامی باید تاکید کنیم که جامعه ما پذیرفته است که در پناه ارزشهای دینی می تواند توام با رفاه باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز