خبرگزاری کار ایران

مطهرنیا در گفت‌وگو با ایلنا:

سیاست تعامل سازنده در سفر اخضر الابراهیمی موثر بوده است

asdasd
کد خبر : ۱۵۴۳۳۶

هر چند الابراهیمی در این مدت نتوانسته است که بحران سوریه را حل و فصل کند اما تا حدودی دریچه‌های امید برای حل و فصل دیپلماتیک سوریه را باز نگه داشته است و حتی امیدها را برای حل این بحران افزون‌تر کرده است.

تحلیل‌گر مسائل سیاست خارجی در پیش گرفتن سیاست تعامل سازننده از سوی ایران در سفر اخضر الابراهیمی موثر دانست.

مهدی مطهرنیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص سفر اخضر الابراهیمی به تهران گفت: اخضر الابراهیمی به عنوان دیپلماتی کهنه‌کار که در امر میانجی‌گری فردی شناخته شده است که پس از کوفی عنان نیز نماینده دبیر کل سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا مامور در حل و فصل فصل سوریه شد.

وی با اشاره به رایزنی‌های الابراهیمی با گروه‌های مختلف سوری در طول زمان ماموریتش اظهار داشت: هرچند وی در این مدت نتوانسته است که بحران سوریه را حل و فصل کند، اما تا حدودی دریچه‌های امید برای حل و فصل دیپلماتیک سوریه را باز نگه داشته است و حتی امیدها را برای حل این بحران افزون‌تر کرده است.

این کارشناس مسائل بین‌المللی ادامه داد: برگزاری مذاکرات ژنو ۲ با همه چالش‌ها و شکست‌هایش، دارای این نقطه قوت بود که همه طرفین از دولت سوریه تا گروه‌های مذاکره را به پای میز مذاکره کشاند.

مطهرنیا در پاسخ به این سوال که روی کار آمدن دولت جدید و سیاست‌های دولت تدبیر و امید چقدر در سفر الابراهیمی به تهران موثر بوده است، خاطرنشان کرد: ایران با درپیش گرفتن سیاست تعامل سازننده ایران و تنش‌زدایی سعی در حل بحران منطقه‌ای است که می‌تواند شدت بخش سفر وی به ایران باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز