خبرگزاری کار ایران

در پی درخواست متعادل سازی حقوق کارکنان قضایی مطرح شد؛

پاسخ وزیر دادگستری به نامه قاضی دیوان عدالت اداری

asdasd
کد خبر : ۱۵۴۲۸۳

این مطلب دغدغه همیشگی مدیران بوده است. کارکنان دولت و بخشهای عمومی نیز چنین وضعیتی دارند. حقوق کارگران هم بسیار تاسف بار است. طبیعی است تا تولید ناخالص داخلی و درآمد سرانه ملی افزایش نیابد این مشکلات همچنان وجود خواهند داشت.

وزیر دادگستری به نامه یکی از قضات دیوان عدالت اداری که خواستار متعادل سازی حقوق دریافتی کارمندان قضایی و غیر قضایی در قوه قضاییه شده بود، پاسخ داد.

به گزارش ایلنا، یکی از قضات دیوان عدالت اداری در نامه‌ای خطاب به وزیر دادگستری، با اشاره به این مطلب که تعیین حقوق و دستمزد طبق روال قوانین سایر کشورها باید بر اساس واقعیتهای اجتماعی، سابقه خدمت، تخصص، مدرک تحصیلی، وضعیت تاهل و تعداد فرزند و بدون در نظر گرفتن نوع تصدی شغل صورت گیرد، خواستار رفع تبعیض و رعایت عدل و انصاف در پرداخت حقوق به کارمندان غیر قضایی قوه قضاییه شد.

حجت الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری نیز در پاسخ به این نامه آورده است: این مطلب دغدغه همیشگی مدیران بوده است. کارکنان دولت و بخشهای عمومی نیز چنین وضعیتی دارند. حقوق کارگران هم بسیار تاسف بار است. طبیعی است تا تولید ناخالص داخلی و درآمد سرانه ملی افزایش نیابد این مشکلات همچنان وجود خواهند داشت.

در ادامه پاسخ وزیر دادگستری به نامه قاضی دیوان عدالت اداری آمده است: متاسفانه با آنکه حقوق برخی مشاغل از جمله مدیران و قضات وغیره نسبتا از دیگران بهتر است از آنان نیز خبط و خطاها و انحرافات فراوانی به گوش می رسد و وضعیت عمومی نظام اداری کشور گواهی بر این مدعی است.

پور محمدی در پایان نامه نوشته است: به لطف و مدد الهی در این راه عزم جدی داریم، ان شا الله قرین نتیجه باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز