خبرگزاری کار ایران

نعمتی در اخطار قانون اساسی:

عدالت در معافیت مالیاتی جانبازان و ایثارگران رعایت شود

asdasd
کد خبر : ۱۵۴۲۶۱

در بررسی و تصویب لایحه اصلاح مالیتهای مستقیم برخی از مسائل دیده نشده است از این رو برای بررسی دقیق تر باید برخی از بندهای این لایحه به کمیسیون تخصصی ارجاع داده شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از نادیده گرفتن معافیت مالیاتی برای جانبازان و ایثارگران که به کارهای آزاد مشغول هستند‏، گفت: باید بحثمعافیت مالیاتی برای جانبازان و ایثارگران در کمیسیون بررسی شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بهروز نعمتی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در اخطار قانون اساسی با استناد به اصل سوم این قانون گفت: با توجه به اینکه عدالت برای همه باید به طور یکسان برقرار شود از این رو معافیت جانبازان و ایثارگران در پرداخت مالیات در مشاغل گوناگون باید یکسان باشد.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در بررسی و تصویب لایحه اصلاح مالیتهای مستقیم برخی از مسائل دیده نشده است از این رو برای بررسی دقیق‌تر باید برخی از بندهای این لایحه به کمیسیون تخصصی ارجاع داده شود.

وی با بیان اینکه ایثارگران و جانبازان که در حال حاضر کارمند دولت هستند از معافیت مالیاتی برخوردارند، تصریح کرد: متاسفانه فرد جانباز و ایثارگر که در مشاغل آزاد مشغول است، از معافیت مالیاتی برخوردار نیست.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: باید معافیت‌های جانبازان و ایثارگران به طور کامل در لایحه مذکور دیده شود، چرا که اکنون دیده نشده است.

لاریجانی در پاسخ به اخطار نعمتی، گفت: کمیسیون اقتصادی فرصت چند هفته‌ای برای بررسی لایحه مذکور دارد از این رو موضوع معافیت ایثارگران نیز باید در آنجا بررسی شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بند ۱۶ لایحه اصلاح مالیاتهای مستقیم نیز ابهامی وجود داشت که این مهم نیز باید در کمیسیون تخصصی مورد بررسی قرار بگیرد تا در ارجاع به مجلس دیگر مشکلی وجود نداشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز