خبرگزاری کار ایران

مالزی از ۱۱ کشور برای جست‌جوی هواپیما مفقود شده درخواست کمک کرد

asdasd
کد خبر : ۱۵۴۲۱۷

مقام‌های مالزیایی درحال تماس گرفتن با قزاقستان، ازبکستان، قرقیزستان، ترکمنستان، پاکستان، بنگلادش، هند، چین، میانمار، لائوس، ویتنام، تایلند، اندونزی، استرالیا و فرانسه هستند.

مالزی اعلام کرده است که این کشور از رادار و داده‌های ماهواره‌ای کشورهای مختلف برای یافتن مکان هواپیمای ناپدید شده خط مالزی استفاده می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، مقام‌های مالزیایی درحال تماس گرفتن با قزاقستان، ازبکستان، قرقیزستان، ترکمنستان، پاکستان، بنگلادش، هند، چین، میانمار، لائوس، ویتنام، تایلند، اندونزی، استرالیا و فرانسه هستند.

مقام‌های پاکستانی پس از بررسی رکورد رادار‌ها گفته‌اند که هیچ اثری از هواپیمای ناپدید شده به دست نیاورده‌اند.

هواپیمای بوئینگ ۷۷۷ شرکت هواپیمایی مالزی، یک هفته پیش با ۲۳۹ سرنشین در حال پرواز از کوالالامپور به پکن بود، که ناپدید شد.

از آن زمان تاکنون جست‌وجو‌ها برای یافتن این هواپیما، نتیجه‌ای نداشته است.

«هشام‌الدین حسین» وزیر حمل و نقل مالزی گفت که هم اکنون ۲۵ کشور در عملیات جست‌وجو این هوایپما شرکت دارند.

با توجه به این مساله که تصور می‌شود هواپیما عمدا از مسیر اصلی منحرف شده بود، هم اکنون تحقیق درباره خدمه، مسافران و حتی مسئولان فرمان در زمین در جریان است.

وزیر حمل و نقل مالزی گفته است که هم اکنون مرحله تازه‌ای در جست‌وجو‌ها شروع شده است.

وی گفت: «تا پیش از این تمرکز اصلی ما بر آب‌های کم عمق بود اما اکنون درحال جست‌وجوی مناطق وسیعی از خشکی که از ۱۱ کشور می‌گذرد و همچنین آب‌های عمیق و دورافتاده اقیانوس‌ها هستیم.»

ژنرال «خالد ابوبکر» رئیس پلیس مالزی گفته که درخواست بررسی سابقه همه مسافران هواپیما صادر شده، اما تاکنون مساله سوءظن برانگیزی کشف نشده است. البته بعضی از وزارتخانه‌های اطلاعات دیگر کشور‌ها هنوز به این درخواست پاسخ نداده‌اند.

همچنین گزارش می‌شود که پلیس در پی کسب اطلاعات درباره زندگی خانوادگی و وضعیت روانی خلبان هواپیما و کمک خلبان است و خانه‌های آن‌ها شنبه گذشته جست‌وجو شد.

البته هشام‌الدین در یک کنفرانس خبری تایید کرد که این دو نفر تقاضا نکرده بودند با هم پرواز کنند.

کسانی که این خلبان ۵۳ ساله را می‌شناسند، گفته‌اند که این خلبان یک مرد عادی بوده و هیچ چیز مشکوکی در باره وی وجود ندارد.

گفته می‌شود که ماهواره اینمارست تا پنج ساعت پس از قطع تماس برج مخابرات با پرواز‌ام اچ ۳۷۰ سیگنال‌هایی از آن دریافت می‌کرده است. هم اکنون هیاتی از شرکت ماهواره‌ای اینمارست به مالزی رفته است.

شواهد ماهواره‌ای نشان می‌دهد که هواپیمای بوئینگ ۷۷۷ ممکن است تا هفت ساعت پس از قطع تماس راداری به پروازش ادامه داده باشد.

هواپیما از هشتم ماه مارس که مالزی را به مقصد چین ترک کرد، ناپدید شده و هنوز اثری از آن پیدا نشده است.

جست‌وجوهای گسترده از آن زمان با شرکت ۴۳ کشتی و ۵۸ هواپیما هیچ اثری از آن نیافته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز