خبرگزاری کار ایران

وزیر امور خارجه یونان در پاسخ به ایلنا:

سفرم به تهران می‌تواند زمینه‌ساز مبارزه مشترک علیه تروریسم باشد

asdasd
کد خبر : ۱۵۳۶۴۳

ریاست یونان وظایفی را ایجاب می‌کند تا به تعهدات و وظایفمان که اصول اتحادیه اروپاست را اجرا کنیم / برای مبارزه با گروههای افراطی وظایفی داریم.

وزیر‌امورخارجه یونان اظهار داشت: مبارزه همیشگی علیه تروریسم از اولویت‌های یونان و اتحادیه اروپاست، سفرم به تهران می تواند زمینه‌ساز فرصتی مناسب برای مبارزه مشترک ایران و اتحادیه اروپا بر علیه تروریسم باشد

به گزارش خبرنگار ایلنا، اونگلوس ونیزلوس در نشست خبری مشترک خود با محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان که ظهرامروز در وزرات امور خارجه برگزار شد، در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر این که با توجه به ریاست دوره ای یونان بر اتحادیه اروپا شما و این اتحادیه چه برنامه های عملی برای مبارزه با تروریسم و گروههای افراطی فعال در خاورمیانه دارید؟ گفت: ریاست دوره ای اتحادیه اروپا یک سری وظایف مشخص و تعریف شده ای را برای ما به همراه دارد.

وی ادامه داد: ریاست یونان وظایفی را ایجاب می‌کند تا به تعهدات و وظایفمان که اصول اتحادیه اروپاست را اجرا کنیم.

وزیرامور خارجه یونان اظهار داشت: مبارزه همیشگی علیه تروریسم از اولویت‌های یونان و اتحادیه اروپاست، ‌سفرم به تهران می‌تواند زمینه‌ساز فر‌صتی مناسب برای مبارزه مشترک ایران و اتحادیه اروپا بر علیه تروریسم باشد.

اونگلوس ونیزلوس در ادامه نشست خبری مشترک خود با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران، در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره همکاری‌های اقتصادی ایران با اتحادیه اروپا و موضوعات مذاکره شده در دیدارش با ظریف و پیشنهادات عملی یونان در این‌باره گفت: وظیفه بین‌المللی ریاست اتحادیه اروپا تسهیل اجرای مکانیزم‌ها و توافقنامه‌های کنونی در رابطه با ایران است. وی با تاکید بر اینکه اجرای کامل توافقنامه هسته‌ای یکی از پیشرفت‌های مهم است، خاطرنشان کرد: امیدواریم این توافقنامه هرچه زودتر اجرایی شود و ما بتوانیم براساس آن همکاری‌های خود را با تهران ادامه دهیم.

معاون نخست وزیر یونان در رابطه با سفر اخضر الابراهیمی به تهران اظهار داشت: به آقای اخضر الابراهیمی ابراز ارادت می‌کنیم و از ادامه تلاش‌های لازم برای رسیدن به راه‌حل دیپلماتیک و سیاسی در سوریه حمایت می‌کنیم.

ونیزلوس با اشاره به اینکه یونان در چارچوب ژنو ۱ و ۲ فعال بوده است، تصریح کرد: این بسیار مهم است که برای نه تنها موضوعات سیاسی و دیپلماتیک فعالیت کنیم، بلکه در مسیر اهداف بشردوستانه گام برداریم.

وزیر امورخارجه یونان تاکید کرد: حل بحران بشردوستانه در سوریه وظیفه جامعه جهانی است و جامعه جهانی باید به این مساله توجه کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز