خبرگزاری کار ایران

لاریجانی با انتقاد از سخنان اخیر دبیر‌کل سازمان ملل:

باید بگذاریم مغزهای علیل سازمان ملل خود علیه مواد مخدر مبارزه کنند

asdasd
کد خبر : ۱۵۳۵۳۹

چیزی به عنوان ارزشهای انسانی علم کرده اند و پشت آن سنگر گرفته اند تا به هر کجا که میل شان کشید تیراندازی کنند، آیا دفاع از قاچاقچیان مواد مخدر ارزش جهانی است؟ واقعا خجالت‌آور است.

رییس‌مجلس شورای اسلامی با انتقاد از سخنان اخیر دبیر‌کل سازمانن ملل در مورد کشورمان گفت: به نظر می رسد در مقابل تکرار این گونه گزارشهای سازمان ملل باید در قانون و نحوه عمل مبارزه با مواد مخدر تجدید نظر نمود و بگذاریم این مغزهای علیل سازمان ملل خودشان با مواد مخدر مبارزه نمایند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی لاریجانی درجلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی درنطق پیش از دستور خود ضمن تسلیت شهادت دخت گرامی پیامبرخدا حضرت زهرا(س) به توصیف شخصیت حضرت فاطمه(س) از دید پیامبر(ص) پرداخت ودر ادامه افزود: پیامبر(ص) عترت را همگام و همسو با قرآن به همگان شناساند و همگان را برای شناختن قرآن به تمسک آل الله فراخواند، اما عامل غفلت آنها و ظلم به حضرت زهرا(س) را باید درعواملی چند جستجو کرد که یکی از این عوامل سستی یاران وسکوت آنان و دورویی و حرکتهای منافقانه‌ای است که ادامه این روند در حادثه کربلا مشاهده شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین اظهار داشت: توسل به عوام فریبی و شعارهای مردم پسند آغازگر تغییر شرایطی بود که بعد در مبارزه با حکومت علوی و قرآن برسر نیزه کردن دیده شد و بعدها همین سیاست عامل شهادت امام حسن(ع) و امام حسین(ع) گردید.

وی گفت: در طول تاریخ اسلام بارها بارها مسلمانان طعم تلخ مکر و فریبکاران ومنافقان و تزویرکاران را چشیده اند، مگر رضا شاه فاسد برای جلب نظر مردم در جلوی دسته عزاداران سیاه نمی پوشید و گل بر سر نمی گذاشت، اما همین رضا شاه دیکتاتور دستش به خون مرحوم مدرس آغشته بود و مبارزان را به بند کشید. محمدرضا شاه به زیارت خانه خدا می رفت و در سخنان خود احترام به اولیای دین می گذاشت، ولی در عمل ریشه دین را می زد و با سازمان مخوف ساواک انقلابیون را به شهادت می رساند.

لاریجانی در ادامه با بیان اینکه نفاق در گذشته از بستر فرهنگ و سیاست استفاده می نمود اما با روحیه تمسک به مذهب و لسان ساده‌تر، خاطر‌نشان کرد: اما امروز نفاق مدرن با تمسک به ارزشهای جهانی و انسانی و زبان فریبنده پیچیده تر، همان ظلم را به اسلام که همان میراثفکری فاطمه زهرا(س) است و به مسلمانان که پیروان واقعی آن دردانه عالم است، می کند. اینجا ست که آن سخن امام علی(ع) را به خاطر می آوریم که ‎ «فاطمه(س) همواره مظلوم و از حق و میراثخودمحروم بود.»

وی گفت: آخر این چه ارزش جهانی است که کشورهای غربی در زمان شاه دیکتاتور چشم خود را بر روی کثافت کاری و فساد و ظلم و شکنجه های مالیخولیایی رژیم شاه بستند تا این رژیم با عوامل فاسد خود مواد مخدر را در کشور رواج دهد، اما امروز که نظام اسلامی نظام مردم‌سالار را در کشور محقق نمود و همگان در سطح جهانی مبارزه ایران با موادمخدر را ستایش می کنند، توسط سازمان ملل که باید عامل آرامش و صلح در جهان باشد، ارزشهای واقعی به سخره گرفته می شود و ایران به دلیل مبارزه با قاچاقچیان و اعدام آنان مورد اهانت قرار می گیرد و این خیلی بی‌صفتی و بی وجدانی است

لاریجانی تصریح کرد: به نظر می رسد در مقابل تکرار این گونه گزارشهای سازمان ملل باید در قانون و نحوه عمل مبارزه با مواد مخدر تجدید نظر نمود و بگذاریم این مغزهای علیل سازمان ملل خودشان با مواد مخدر مبارزه نمایند و دلیلی ندارد هم ملت ایران در راه مبارزه با مواد مخدر شهید بدهد و هم آنان اینگونه گزارشهای مغرضانه صادر کنند، این ظلم و دغل‌کاری تحت یک فضاسازی فرهنگی و سیاسی سازمان یافته است که همان نفاق مدرن است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: چیزی به عنوان ارزشهای انسانی علم کرده اند و پشت آن سنگر گرفته اند تا به هر کجا که میل شان کشید تیراندازی کنند، آیا دفاع از قاچاقچیان مواد مخدر ارزش جهانی است؟ واقعا خجالت‌آور است.

وی گفت: کدام ارزش مشترکی از انسانها در مورد اعدام قاچاقچیان مطلبی گفته است که دبیر کل سازمان ملل را اینگونه به زیاد حرف زدن وا داشته است؟

علی لاریجانی در ادامه سخنان خود در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در طی سخنانی در نطق پیش از دستور خود اظهار داشت: بُعد دیگر نفاق مدرن در آغاز حرکت جدیدی است که کاملا مخالف آرمانهای سازمان ملل است و آن خط تشنج در صحنه جهانی نسبت به مناسبات ایران است، آخر مگر این سازمان برای صلح ایجاد نشده است؟ رئیس مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: هنوز مذاکرات هسته ای گامهای اولیه خود را بر می‌دارد که توپخانه نفاق مدرن این سازمان راه افتاد است، ‌ اگر اعلام می کردید که این سازمان که با بودجه همه کشورها اداره می شود، در بست گزارشهای سیا وموساد را مبنای قضاوت خود قرار می دهد و در انقیاد شیطان بزرگ است کسی به شما خورده زیادی نمی‌گرفت، ولی وقتی آن شعارهای مردم پسند را پس زمینه حمل این گزارشهای رژیم صهیونیستی و امریکا کرده‌اید، پرده از چهره نفاق سازمان یافته بین‌المللی برداشته می‌شود.

وی گفت: به نظر می رسد که آمریکا متوجه شده است در مذاکرات هسته‌ای چیزی برای گفتن ندارد و باید بپذیرد که قطعنامه های آنان وجاهتی نداشته و لذا به عوامل خود گفته تا فضا سازی جدیدی بکنند تا در فضای غبار آلود بتوانند مذاکرات را از مسیر خود خارج کنند، مانند برخی حرفهای مقامات انگلیس در روزهای اخیر در پارلمان قلابی رژیم صهیونیستی که این روزها به سیرک سیاسی بامزگان ناهوشیار بدل شده است.

لاریجانی خاطر نشان کرد: پس مقامات امریکا وسازمان ملل بدانند که آنها عامل بهم زدن مذاکرات هستند و باز نگویند ایران میز مذاکرات را ترک کرد ولازم است وزارت امور خارجه و اطلاعات هم درمورد سفر مقامات سایر کشورها با دقت عمل کنند و اجازه ندهند دیگران با رفتار خود باعثتوهین به ملت ایران شوند، لذا کمیسیون امنیت ملی با این دو وزارت خانه جلسه بگذارد و این موضوع را پیگیری جدی کند

رئیس مجلس شورای اسلامی درادامه سخنان خود افزود: مطلب دیگر در مورد برخی اقدامات ایضایی رژیم صهیونیستی در غزه ولبنان است که در پس سفرهای مکرر مقامات غربی به فلسطین اشغالی صورت می گیرد که با صحنه آفرینی آنها را به حماقتی جدید تشویق کرده‌اند که البته این ماجراجویی بدون جواب نمانده و نخواهد ماند و آغاز‌گر این تجاوزگری رژیم صهیونیستی بوده است که می‌تواند شکست جدی‌تری را برای این رژیم رقم بزند.

لاریجانی گفت: مجلس شورای اسلامی اقدامات اخیر دبیرکل سازمان ملل در گزارش خود نسبت به ایران و تحرکات رژیم صهیونیستی نسبت به مردم مظلوم فلسطین و لبنان را محکوم می‌نماید و ملت ایران همراه سایر مسلمانان مقاوم، پایداری و استقامت را مبنای پاسخ به شیطنت ‌آنها قرار‌خواهد داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز