خبرگزاری کار ایران

توسط سفیر ایران در لبنان؛

پیام کتبی ظریف به وزیر خارجه لبنان تسلیم شد

asdasd
کد خبر : ۱۵۳۳۷۷

ایران تمام تلاش خود را در راستای تقویت همگرایی در منطقه به کار بسته و معتقد است مشکلات منطقه باید توسط کشورهای منطقه حل شود.

پیام کتبی محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان به مناسبت انتخاب جبران باسیل به عنوان وزیر خارجه در دیدار غضنفر رکن‌آبادی سفیر ایران در لبنان به وی تسلیم شد.

به گزارش ایلنا، در این دیدار همچنین درباره همکاری‌های دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو شد.

وزیر خارجه لبنان با تشریح فضای کلی اجلاس وزرای خارجه کشورهای عرب در قاهره گفت: اکنون تروریسم به خطری جدی برای تمام کشورهای منطقه و جهان تبدیل شده و همه کشورها از رشد بی‌سابقه آن نگران هستند. بنابراین همکاری مشترک کشورها در مقابله با این پدیده خطرناک بیش از پیش ضروری است.

جبران باسیل با اشاره به جایگاه ممتاز ایران در منطقه افزود: همگرایی کشورهای منطقه نقش بسزایی در حل مشکلات دارد.

وی با ابراز امیدواری برای خاتمه یافتن بحران سوریه گفت: بحران سوریه آثار منفی بسیاری بر لبنان داشته و موضوع آورگان سوری در لبنان نیز به مشکل بزرگی برای لبنان تبدیل شده و هزینه کشوری را برای این کشور تحمیل کرده است.

در این دیدار سفیر ایران در لبنان نیز با تبیین سیاست خارجی فعال ایران در تعامل با کشورهای منطقه، به سفر رییس جمهور به عمان اشاره کرد و گفت: ایران تمام تلاش خود را در راستای تقویت همگرایی در منطقه به کار بسته و معتقد است مشکلات منطقه باید توسط کشورهای منطقه حل شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز