خبرگزاری کار ایران

مصباح یزدی:

در مذاکرات هسته‌ای دشمن شناسی را از دست ندهیم

asdasd
کد خبر : ۱۵۳۳۳۳

خدا را شاکریم که نسل جوان کشور ما در اخلاص، فداکاری، بینش و شجاعت همچون عمار و مالک اشتر در راه اعتلای انقلاب اسلامی قدم بر می‌دارند که امیدواریم در آینده شاهد شکوفایی و رشد فکری و معنوی بیشتر این عزیزان باشیم.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) تاکید کرد: در مذاکرات هسته‌ای دشمن شناسی را از دست ندهیم.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی در دیدار با دانشجویان و جمعی از اعضای مجمع نمایندگی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان سراسر کشور با اشاره به مذاکرات هسته‌ای افزود: در مذاکرات هسته‌ای دشمن شناسی را از دست ندهیم تا جایی که حتی اگر دشمن همچون بر سر نیزه کردن قرآن‌ها وارد میدان شود و ادعا کند که اسلام را قبول دارد باز هم باید با هوشیاری در برابر آنها ایستادگی کنیم.

وی تاکید کرد: فریب دشمن را در هیچ شرایطی نخوریم و پشت پرده‌ها را ببینیم و بدانیم روزی که جمعیت از کنار ما پراکنده شد آن کس در راه حق باقی می‌ماند که دل به خدا سپرده باشد به همین دلیل از کمی دوست و زیادی دشمن نهراسیم و دل را به خدا بسپاریم.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) دشمن شناسی را یکی از ویژگی‌های مهم و ضروری در جوانان برشمرد و گفت: بینش و بصیرت به انسان قدرت دشمن شناسی می‌دهد و انسان با ایمان به خدای متعال می‌تواند در تشخیص دوست از دشمن موفق باشد بصیرتی که عده‌ای در زمان علی(ع) از آن محروم بودند.

مصباح یزدی با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب به دانشجویان گفت: معظم له در پیامی دانشجویان را به داشتن بصیرت عمار و شجاعت مالک اشتر دعوت کرده‌اند چرا که عمار با بینش و مالک با شجاعت و فداکاری در راه اسلام ثابت قدم ماند.

وی گفت: خدا را شاکریم که نسل جوان کشور ما در اخلاص، فداکاری، بینش و شجاعت همچون عمار و مالک اشتر در راه اعتلای انقلاب اسلامی قدم بر می‌دارند که امیدواریم در آینده شاهد شکوفایی و رشد فکری و معنوی بیشتر این عزیزان باشیم.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) تبعیت و پیروی از رهبر را مورد تاکید قرار داد و گفت: همه ما باید پیرو و فرمانبردار رهبر باشیم، همان طور که می‌بینیم عده‌ای همچنان راه امام خمینی(ره) را مورد تبعیت قرار می‌دهند.

مصباح یزدی گفت: در میان یاران امام راحل کسانی مشاهده می‌شوند که سن آنها از ۹۰سال هم فراتر رفته است اما می‌گویند ما هروقت عکس امام را می‌بینیم می‌بوسیم و کسی هم هست که می‌گوید من به امام گفتم که چنین کاری کن اما امام قبول نکرد.

وی با بیان این‌که «شیعه به معنای پیرو بودن است»، افزود: یک عده از مسلمانان بودند که فقط در یک شرایط خاصی از پیامبر(ص) و ائمه اطهار پیروی می‌کردند و در جایی که فرمان را مخالف با منافع خود می‌دیدند از فرمان سر باز می‌زدند همان گونه که عده‌ای به خاطر پرداخت زکات از دین روی گردان شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز