خبرگزاری کار ایران

قالیباف در یازدهمین همایش بین الملی بانوان قرآن پژوه: / تکرار /

خلاء نگاه جامع برای زیست مومنانه مبتنی بر قرآن احساس می شود

asdasd
کد خبر : ۱۵۳۲۶۲

در جامعه ما این باور وجود دارد و یک حرکت فرهنگ مبتنی بر فرهنگ قرآنی به برکت امام راحل شکل گرفته است و انقلاب اسلامی که بر خلاف همه شرایط مادی نشدنی به نظر می‌رسید، اما مبتنی بر فرهنگ قرآنی توانست به پیروزی برسد.

شهردار تهران اظهار داشت: قرآن پژوهی باید منجر به زندگی عالمانه و مومنانه شود، اما هنوز خلاء یک نگاه جامع برای زیست مومنانه مبتنی بر فرهنگ قرآنی در جامعه ما خالی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد باقر قالیباف در یازدهمین همایش تجلیل از بانوان قرآن پژوه اعتقاد و باور جمعی به قرآن در کشور ایران را فرصتی استثنایی دانست و گفت: خوشبختانه بزرگ‌ترین ارزش در جامعه اسلامی ایرانی ما وجود دارد که نه تنها کم نظیر بلکه بی‌نظیر است.

شهردار تهران با بیان اینکه نفس قرآن در شئونات مختلف افراد جامعه بروز پیدا می‌کند، اظهار کرد: در جامعه ما این باور وجود دارد و یک حرکت فرهنگ مبتنی بر فرهنگ قرآنی به برکت امام راحل شکل گرفته است و انقلاب اسلامی که برخلاف همه شرایط مادی نشدنی به نظر می‌رسید، اما مبتنی بر فرهنگ قرآنی توانست به پیروزی برسد.

وی همچنین انقلاب اسلامی انفجار نور در سایه فرهنگ قرآنی عنوان کرد و افزود: اگر فرهنک قرآنی در جامعه ما وجود نداشت برخی از بانوان برجسته ما دانشگاه هاروارد را‌‌ رها نکرده و لباس رزم را بر تن نمی‌کردند و یا اگر شهید کاظمی در عملیات خیبر دو انگشتش قطع شد و خاکریز ر ا‌‌ رها نکرد، فقط در تربیت قرآنی امکان پذیر است.

وی ادامه داد: علیرغم همه گامهای مثبت برداشته شده در جامعه که واقعا ستودنی است، اما هنوز خلاء یک نگاه جامع برای زیست مومنانه مبتنی بر فرهنگ قرآنی در جامعه ما خالی است.

وی خاطرنشان کرد: اگر در احادیثعنوان شده که قلم با فضیلت‌تر از شهادت است، ما بیش از هر زمان دیگری نیاز به این مسئله داریم و قرآن پژوهی باید منجر به زندگی عالمانه و مومنانه شود.

قالیباف توجه به فعالیت‌های فرهنگی و هنری مبتنی بر محوریت نماز و قرآن را از اولویت‌های شهرداری در طول ۴ سال آینده عنوان کرد و گفت: البته از قرآن آموخته‌ایم که حرف خوب پاداش ندارد، بلکه خداوند متعال به عمل صالح پاداش می‌دهد و امیدواریم با کمک جامعه قرانی و قران پژوهان به این حرف‌ها جامه عمل بپوشانیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز