خبرگزاری کار ایران

باهنر در نشست خبری: / ۲

دولت در کنترل تورم اقدامات خوبی صورت داده است

asdasd
کد خبر : ۱۵۳۲۴۶

سفر اشتون در مذاکرات بی‌تاثیر نخواهد بود ما از قبل اعلام کردیم در این مذاکرات وارد هیچ بحثی به جز هسته‌ای نمی‌شویم / چه فراکسیون رهروان و چه فراکسیون اصولگرایان و یا اصلاح طلبان در مجموع حامی دولت هستند، اما طبیعی است که ما نقدهای خودرا هم داریم و فکر می‌کنیم که باید فرصت مناسب را در اختیار دولت گذاشت.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین گفت: هم اکنون برای نمره دادن قدری زود است من شروع کار دولت را در برخی از مسائل اقتصادی خوب می‌دا نم اما حرکت کند است، در کنترل تورم کارهای خوبی صورت گرفته است اما اتفاقی در زمینه تولید رخ نداده است، اگر دولت در زمینه تورم کاری نمی‌کرد شاید در پایان سال وضع نابهنجار می‌شد، اما به هر حال این اقدامات کافی نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد رضا باهنر در ادامه سخنان خود در نشست خبری با اصحاب رسانه در پاسخ به این سوال که با توجه به دغدغه‌های فرهنگی مقام معظم رهبری سهم وزارت فرهنگ وارشاداسلامی نسبت به این مسئله چه قدر است، گفت: اصولاً مسائل فرهنگی بسیار متنوع است و ما بار‌ها اعلام کرده‌ایم که حتی پروژه‌های اقتصادی و عمرانی باید پیوست فرهنگی داشته باشند، چرا که مقوله فرهنگ را نمی‌توان از بقیه مقولات جدا کرد.

وی با اشاره به اینکه ما در کشور نهادهای فر هنگی بسیاری داریم، گفت: از رسانه‌های ملی مکتوب تا خطبای حمعه و دستگاههای مسئول که از خزانه ارتزاق می‌کنند در این زمینه نقش دارند و باید به مطالبات رهبری پاسخ مناسب بدهند اما این از وزارت ارشاد و مجلس رفع مسئولیت نمی‌کند.

باهنر همچنین خاطر نشان کرد: حمله یک روزنامه نسبت به نظری که پیش از این در اوایل انقلاب در جبهه ملی مطرح شد و امام راحل این جبهه را مرتد اعلام کرد امروز هم دادستانی روزنامه مربوطه را توقیف کرده، اینکه بگویند اشکالی ندارد و نباید روزنامه‌ها را ببندیم درست نیست، باید با کسی که خطایی می‌کند برخورد شود. نمی‌توان گفت چون مراجع فرهنگی در کشور زیاد است این حوزه را‌‌ رها کنیم تا هر کاری می‌خواهد انجام دهد، دغدغه‌های فرهنگی رهبری بسیار جدی است بنابراین تعدد مراکز فرهنگی از دیگر مراکز سلب مسئولیت نمی‌کند.

در ادامه خبرنگاری با اشاره به اعلام حمایت فراکسیون رهروان ولایت از دولت پرسید که آیا بحثتشکیل فراکسیون اعتدال و یا صدای ملت پس از ایام عید جدی است؟ که باهنر پاسخ داد: آن مسئله صفر و صدی نیست، یعنی ما نباید یا حامی دولت باشیم و یا مقابل آن، دولت یازدهم با شعارهایی روی کار آمده و اقداماتی داشته و برنامه‌هایی نیز دارد که باید برای نیازهای کشور تلاش بسیار کند، من زمانی به وزا و حتی کاندیدای ریاست جمهوری می‌گفتم شما یا دلتان خیلی وسیع است و یا نمی‌دانید به کجا می‌آیید، چرا که کار بسیار سخت است والبته شدنی هم هست.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه دولت کار سختی پیش رو دارد، گفت: مجلس با تمام توان خود از دولت حمایت می‌کند شاکله کل مجلس حامی و کمک کار آن است، اما این به شرط خرد گرایی، عقل گرایی، اعتدال و رعایت خطوط قرمز نظام است.

وی افزود: از نظر سیاسی معتقدم که چه فراکسیون رهروان و چه فراکسیون اصولگرایان و یا اصلاح طلبان در مجموع حامی دولت هستند، اما طبیعی است که ما نقدهای خود را هم داریم و فکر می‌کنیم که باید فرصت مناسب را در اختیار دولت گذاشت و در عین حمایت مراقبت و رفعت هم صورت گیرد، امامسئله دیگر این است که تصور نمی‌کنم که فراکسیون جدیدی پس از ایام عید تشکیل شود، با این حال در عالم سیاست هیچ چیز غیر ممکن نیست.

در ادامه خبرنگاری با اشاره به سوالات مطرح شده از وزار پرسید که آیا این سوالات انرژی دولت را نمی‌گیرد که باهنر پاسخ داد: باید در خصوص رشد سوالات از وزرا کار تطبیقی نسبت به دولتهای گذشته صورت گیرد، من فکر می‌کنم این رشد طبیعی است اما معتقدم که وزرا باید وقت خود را به پاسخ به سوالات اختصاص دهد، چرا که پاسخ به سوالات جز وظایف وزرا است.

باهنر گفت: هیات رئیسه در مجلس هیاتی را مشخص کرده که سوالات را بررسی می‌کند و ما از بین سوالات مطرح شده حدود ۷۰ و ۸۰درصد آن را پیش از ار جاع به کمسیون حل و فصل کردیم، اما توصیه‌ام به نمایندگان این است که سعی کنند قدری خویشتن داری کنند و سوالات خود را کمتر کنند وزار هم نباید دل نازک باشند، چرا که لازمه وزیر بودن پاسخگو بودن است.

وی در پاسخ به این سوال که طی ۷ ماه اخیر جه نمره‌ای به دولت یازدهم می‌دهید، گفت: هم اکنون برای نمره دادن قدری زود است من شروع کار دولت را در برخی از مسائل اقتصادی خوب می‌دانم اما حرکت کند است، در کنترل تورم کارهای خوبی صورت گرفته است اما اتفاقی در زمینه تولید رخ نداده است، اگر دولت در زمینه تورم کاری نمی‌کرد شاید در پایان سال وضع نابهنجار می‌شد اما به هر حال این اقدامات کافی نیست.

خبرنگار دیگری با اشاره به اینکه احمدی‌نژاد نیز در سفر به نیویورک با خاخام‌های ضد صهیونیست دیدار کرد اما در آنجا برخوردی که امروز به سفر اشتون صورت گرفته انجام نشد راجع به نقد انتقادات از مسئولین پرسید که وی پاسخ داد: نمی‌توان گفت دیدار اشتون با محکومین فتنه و اظهارات بانکی مون هیچ اشکالی ندارد، تمام مواضع ما بر سر همین مسائل است، خانم اشتون بدش نمی‌آید که در ایران راهپیمایی شود و برود در آن شعار دهد، اگر قرار بود این رفتار صورت گیرد جمهوری اسلامی ۷ کفن پوسانده بود، اما فرد خارجی که به کشور می‌آید یک مهمان است که بدون اجازه میزبان حق رفتن به جایی را ندارد، من معتقدم انتقادهای صورت گرفته بدون سو‌ء نیت است و باید در این رابطه دل نازکی‌ها را کنار گذاشت و از واژه‌های سخیف در نقد‌ها پرهیز کرد.

باهنر در پاسخ به این سوال که آیا شما صفحه فیس بوک دارید گفت: من صفخه‌ای در فیس بوک ندارم.

وی با اشاره مجدد به بحثاقتصاد مقاومتی گفت: ما در مجلس برای این مسئله کارگروهی را راه انداخته‌ایم و بحثهایی با روسای کمیسیون‌ها داشته‌ایم، برخی قوانین در کشور موجود است که کاملاً منتطبق با اقتصاد مقاومتی است، اما اجرای آن معطل مانده است مثل قانون باز شدن فضای کسب و کار که دولت دهم آن را اجرا نکرد، اما دولت یازدهم قدم اول را برای اجرای آن برداشت و برخی قوانین نیز نیاز به اصلاح دارد و برخی دیگر نیز مزا حم است.

وی افزود: این کار گروه قرار است این قوانین را مجزا کند و درصورت نیاز قانون جدید تصویب شود، امیدوارم ظرف یک یا دو ماه آینده بسته بندی کنیم قطعاً پس از آن نیاز است که کارگروه مشترکی با دولت و قوه قضائیه نیز تشکیل شود، در جبهه پیروان نیز کارگروه اقتصاد مقاومتی راه انداخته‌ایم و تشکل‌ها نیز نمایندگان خود را معرفی کرده‌اند.

باهنر همچنین در خصوص درگیری علوی وزیر اطلاعات با کوچک‌زاده یکی از نمایندگان مجلس ابراز بی‌اطلاعی کرد و گفت: اگر آقای رسایی اعلام کرده که در این خصوص نامه‌ای به هیات رئیسه داده من اطلاعی ندارم، ما در مجلس هیات نظارت بر نمایندگان را داریم و هر کسی شکاینی داشته باشد رسیدگی می‌شود و ممکن است این شکایت از طرف وزیری صورت گیرد اگر کار نماینده در جهت انجام وظایف قانونی‌اش بوده از آن حمایت می‌کنیم و اگر از وظایف خود تخطی کرده باشد تذکر، اخطار و یا به مقامات دیگر ارجاع می‌دهیم.

باهنر در خصوص سفر اشتون در بحثآینده مذاکرات گفت: این سفر در مذاکرات بی‌تاثیر نخواهد بود، ما از قبل اعلام کردیم در این مذاکرات وارد هیچ بحثی به جز هسته‌ای نمی‌شویم، انتهای خواسته استکبار این است که ما نباشیم. علی رغم میل باطنی آن‌ها چند سال گذشته ما شاهد گفتگوی برد – برد بودیم اما این گفتگو همواره برد - باخت شده است، بنابراین غرب بداند ما در بازی برد - باخت با تجربه هستیم و همه امکانات را که برای گزینه‌های روی میز آن‌ها و چه چه جنگ سرد داریم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد آن‌ها جنگ گرمی را به ما تحمیل کنند ما آماده‌ایم اما پیشنهاد کردیم که وارد مذاکرات برد - برد شوند اگر اشتون و اربابانشان فکر می‌کنند که مسائل هسته‌ای را می‌توانند به دیگر مسائل توسعه بدهند، اشتباه می‌کنند چرا که ما اعلام کردیم که قرار است برای مسائل هسته‌ای مذاکره کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز