خبرگزاری کار ایران

باهنر در نشست خبری: / ۱ /

دستگاه دیپلماسی موضعی شفاف نسبت به سخنان دبیر کل سازمان ملل بگیرد

asdasd
کد خبر : ۱۵۳۲۲۸

از ابتدا فضای باز سیاسی جزو شعارهای دولت یازدهم بوده است اما فضای باز سیاسی به معنای ولنگاری، بی‌حساب و کتاب بودن و بی‌دروازه بودن نیست. جمهوری اسلامی یکسری ارزش‌های دارد که بر آن ایستادگی می‌کند. ما معتقدیم که اگر پیشرفتی داریم مدیون پافشاری بر همین ارزش‌هاست.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری در واکنش به اظهارات اخیر دبیر کل سازمان ملل در مورد کشورمان گفت: نمی‌توانم بگویم این اظهارت از سوی دبیرکل سازمان ملل سهو لسان بوده است. ما معتقدیم وی باید این حرف خود را جبران کند. دبیرکل سازمان ملل نباید دست به فرمان استکبار جهانی باشد. نظام دیپلماسی کشور باید موضع شفافی در مورد این مسئله که مداخله واضح در امور داخلی کشور است، بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا باهنر در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که صبح امروز در دفتر جامعه اسلامی مهندسین برگزار شد، با اشاره به رهنمودهای رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی گفت: امیدوارم در سال جدید بتوانیم در این راستا حرکتی رو به جلو داشته باشیم.

وی ضمن گرامیداشت روز ۲۲ اسفند که مصادف با روز بزرگداشت شهداست، بیان کرد: انقلاب، اقتدار و پیشرفت امروز خود را مدیون خون شهدا هستیم و باید به گونه‌ای عمل کنیم که روح شهدا و در راس همه آنها حضرت امام خمینی از ما راضی باشد.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به هم‌زمانی سال نو با ایام فاطمیه اظهار داشت: در گرامیداشت این ایام باید به گونه‌ای عمل شود که بی حرمتی صورت نگیرد و حرف‌ها و رفتارهایی نداشته باشیم که باعثتفرقه میان مسلمانان شود تا خدای ناکرده حرمت اهل بیت با توهین به دیگر فرقه‌ها همراه نشود.

باهنر با اشاره به روز ۲۹ اسفند روز ملی شدن صنعت نفت یادآور شد: این روز بزرگی است که در آن چمبره‌های استکبار حهانی از بین رفت و آغازی برای استقلال اقتصادی کشور شد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری که از سفر اشتون به تهران و دیدار وی با چند تن از فعالین زن در ایران ابراز داشت: از ابتدا فضای باز سیاسی جز شعارهای دولت یازدهم بوده است. مقام معظم رهبری نیز به ویژه در مسئله هسته‌ای سیاست نرمش قهرمانانه بود که البته این واژه معانی خود را دارد و باید از تمام جهات آن محافظت شود. اما فضای باز سیاسی به معنای ولنگاری، بی‌حساب و کتاب بودن و بی‌دروازه بودن نیست. جمهوری اسلامی یکسری ارزش‌های دارد که بر آن ایستادگی می‌کند. ما معتقدیم که اگر پیشرفتی داریم مدیون پافشاری بر همین ارزش‌هاست.

دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری با تاکید بر اینکه آنچه در سفر هیات اروپایی صورت گرفت و در سفر اشتون به ایران نیز تکرار شد، اتفاق مذمومی است که آن را به شدت محکوم می‌کنیم، تصریح کرد: ما معتقدیم که دستگاه دیپلماسی و اطلاعاتی کشور باید نسبت به این مسئله پاسخ بدهند. متاسفانه هم‌اکنون بحث‌هایی در محافل وجود دارد مبنی بر اینکه اصولاً سفر اشتون به ایران با این شرط بوده است. البته من نمی‌خواهم این موضوع را تایید کنم، اما وزارت خارجه باید به شکل صریح به این مسئله جواب دهند. اگر آنها بگویند مطلع بودیم حتماً خطا کردند و باید جبران شود و اگر بگویند مطلع نبودیم عذر بدتر از گناه است. اگر آنها نمی‌توانند از سیاست‌های راهبردی نظام مراقبت کنند و اگر عرضه ندارند از سیاست های نظام حفاظت کنند، باید فکر دیگری کرد.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس این مسئله را پیگیری می‌کند، خاطرنشان کرد: چنین اتفاقی دخالت آشکار در امور داخلی کشور محسوب می‌شود. اگر بحثمذاکره و بحثی در پیش است، این نوع رفتارها این مسیر را مخدوش می‌کند و ممکن است کلاً مسیر را ببندد، بنابراین نباید چنین خطاهایی دیگر تکرار شود.

دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری در خصوص فعالیت سال آینده این جبهه در خصوص انتخابات مجلس دهم اذهان داشت: هم‌اکنون کشور مسائل زیادی را در پیش رو دارد و همه قوای کشور باید برای پیشبرد کار و حل مشکلات عزم خود را جزم کنند. فکر می‌کنم هم‌اکنون وقت مناسبی برای شروع مباحثانتخاباتی در رسانه‌ها نیست و من شروع این بحث‌ها را ظلم بزرگی به مردم می‌دانم.

وی افزود: البته تشکل‌های سیاسی همیشه در درون خود مباحثانتخاباتی را دنبال می‌کند. ما هم تلاش می‌کنیم اصولگرایان را به وحدت برسانیم اما رسانه‌ای کردن این مساله با خط و نشان کشیدن و تقسیم قوای کشور به رقبای انتخابی کار درستی نیست.

باهنر با تاکید بر اینکه ما به عنوان جبهه پیروان ضمن فعالیت درون تشکیلاتی از رسانه‌ای کردن این مسئله خودمان و رقبایمان را بر حذر می‌داریم، خاطرنشان کرد: عدم درک کردن این مسئله از سوی مشاورین نزدیک دولت نشان می‌دهند که از این مسئله مطلع نیستند. گفتن این مسئله که ما مجلس نهم را تغییر می‌دهیم، باید برای بعد بماند.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه امروز سیاست راهبردی و هدف واحد همه باید اجرای درست کامل سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باشد، تاکید کرد: باید تا پایان سال آینده بتوانیم پاسخ بدهیم که برای اجرای این سیاست‌ها چه کارهایی کرده‌ایم. البته باز هم می‌گویم ما درون خود، کار را شروع کرده‌ایم و تلاش‌مان این است که اصولاً به وحدت حداکثری در سیاست‌های‌مان برسیم.

در ادامه، خبرنگاری عنوان کرد که یکی از روزنامه‌های اصلاح‌طلب، دولت گذشته را دولتی نامشروع عنوان کرده که باهنر با واکنش به این سخن گفت: طبیعی است که وقتی دولت‌ها تغییر می‌کند، نقدهای در عملکردها صورت می‌گیرد، اما نباید ناعادلانه قضاوت کرد. دولت گذشته مشروعیت داشته و نامشروع اعلام کردن دولت گذشته ادامه بحثفتنه است. آنها که این حرف‌ها را می‌زنند باید پاسخگو باشند. ما اجازه نمی‌دهیم این افراد دوباره سر از لانه بیرون بیاورند و این تجربه مذموم را بار دیگر تکرار کنند.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص صحبت‌های اخیر دبیرکل سازمان ملل پیرامون مسئله حقوق بشر در ایران اظهار داشت: جای تعجب است که کسی در این سطح از موقعیت بین‌المللی این حرف‌ها را بزند. البته برای ما روشن است که این مقامات تا دست‌نشاندگی خود را ثابت نکنند > نمی‌توانند به این پست‌ها برسند. اما اینکه بخواهند در یک بیان وارد مسائل داخلی یکی کشور بشوند و استقلال و تمامیت ارضی آن را در چارچوب حقوق بشر مخدوش کنند بسیار سخیف و بی‌ربط است.

وی ادامه داد: نمی‌توانم بگویم این اظهارت از سوی دبیرکل سازمان ملل سهو لسان بوده است. ما معتقدیم وی باید این حرف خود را جبران کند. دبیرکل سازمان ملل نباید دست به فرمان استکبار جهانی باشد. نظام دیپلماسی کشور باید موضع شفافی در مورد این مسئله که مداخله واضح در امور داخلی کشور است، بگیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز