خبرگزاری کار ایران

آرسنی یاتسنیوک

اوکراین تسلیم هیچ کشوری نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۵۳۲۰۳

ما برای آزادی مبارزه کردیم، برای استقلال، برای حفظ تمامیت ارضی کشورمان و هیچ گاه تسلیم نخواهیم شد.

«آرسنی یاتسنیوک» نخست‌وزیر اوکراین در کاخ سفید با «باراک اوباما» رییس‌جمهوری آمریکا دیدار کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز٬ باراک اوباما در این دیدار بر حمایت همه جانبه آمریکا از دولت موقت اوکراین تاکید کرده و روسیه را متهم به نقض قوانین بین‌المللی کرد.

باراک اوباما گفت: «همچنان تاکید می‌کنیم و به روس‌ها می گوئیم اگر به راهی که می‌روند ادامه دهند، نه تنها ما بلکه جامعه جهانی و اتحادیه اروپا هزینه‌های زیادی را به روسیه تحمیل خواهند کرد.»

مقصود اوباما از تحمیل هزینه به روسیه اعمال تحریم‌ها توسط آمریکا و اتحادیه اروپا علیه این کشور است. نمونه آن، «فرانسوا اولاند» رییس‌جمهوری فرانسه است که در آستانه برگزاری همه‌پرسی در شبه جزیره کریمه، برگزاری آن را کاملا غیرقانونی دانست.

در این دیدار نخست‌وزیری اوکراین هم گفت: «ما برای آزادی مبارزه کردیم، برای استقلال، برای حفظ تمامیت ارضی کشورمان و هیچ گاه تسلیم نخواهیم شد.»

آرسنی یاتسنیوک پیش از این دیدار تایید کرده بود که دولت اوکراین ذره‌ای از خاک این کشور را واگذار نخواهد کرد.

همزمان، «دونالد تاسک» نخست‌وزیر لهستان و «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان خبر از امضای سندهای تازه همکاری سیاسی بین اوکراین واتحادیه اروپا در هفته آینده را دادند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز