خبرگزاری کار ایران

موسوی لارگانی در نطق میان دستور خود:

اولویت رسانه ملی افزایش مصرف است

asdasd
کد خبر : ۱۵۳۱۲۶

این روزها نام‌هایی مانند مه‌آفرید خسروی، امیر منصور آریا، شهرام جزایری و بابک زنجانی به عنوان کسانی که در ایران مرتکب فسادهای کلان اقتصادی شدند، شنیده می‌شود این در حالی است که اذهان عمومی تنها این چند نفر را عامل بروز چنین فسادهایی می‌داند، اما بسیاری از فسادهای اقتصادی در قالب رانت‌های مالی و اطلاعاتی رخ می‌دهد.

عضوکمیسیون اقتصادی مجلس اظهار کرد: متاسفانه افزایش مصرف‌گرایی در جامعه به اولویت امروز رسانه ملی تبدیل شده و این دقیقا مغایر با اقتصاد مقاومتی است و باید از آن پرهیز شود.

به گزارش ایلنا، سید ناصر موسوی لارگانی امروز در نطق میان دستور خود در صحن علنی مجلس ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی توسط رهبر فقیه و فرزانه انقلاب را سرفصل نوین در فرهنگ و اقتصاد کشور دانست و گفت: سران قوای سه‌گانه نیز در ابتدا اقدام در خور تحسین را در این زمینه انجام دادند و لازم است این سیاست‌ها به صورت عینی توسط مسئولان و مردم مدنظر قرار گیرد.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه فقط همایش، سخنرانی و شعار نمی‌تواند سیاست‌ها اقتصاد مقاومتی را عملی کند، افزود: صدا و سیما نیز باید با ارائه برنامه‌های جذاب، فرهنگ اقتصاد مقاومتی را در جامعه جاری کند در حالی که متاسفانه افزایش مصرف‌گرایی در جامعه به اولویت امروز رسانه ملی تبدیل شده و این دقیقا مغایر با اقتصاد مقاومتی است و باید از آن پرهیز شود.

موسوی لارگانی با بیان اینکه دیدار اشتون با فتنه‌گران را به شدت محکوم می کنم، تصریح کرد: ضروری است وزرای خارجه و اطلاعات در مورد نحوه این دیدار به ملت شریف ایران گزارش دهند و کسانی که ترتیب این ملاقات را داده‌اند، مجازات شوند.

وی با اشاره به اینکه این روزها نام‌هایی مانند مه‌آفرید خسروی، امیر منصور آریا، شهرام جزایری و بابک زنجانی به عنوان کسانی که در ایران مرتکب فسادهای کلان اقتصادی شدند، شنیده می‌شود، گفت: اذهان عمومی تنها این چند نفر را عامل بروز چنین فسادهایی می‌داند، اما بسیاری از فسادهای اقتصادی در قالب رانت‌های مالی و اطلاعاتی رخ می‌دهد.

نماینده فلاورجان در مجلس با اشاره به مصادیق دیگری از فسادهای مالی سالیان گذشته افزود: تخلفات متعدد در سازمان تأمین اجتماعی و سازمان مدیریت سابق، واردات خودروهای لوکس با ارز مرجع به کشور در سال گذشته، برهم خوردن بازار ارز که در نهایت فردی به نام جمشید بسم‌الله عامل نابسامانی معرفی شد، واردات بی‌ضابطه شکر در شرایط تحریم با ارز مرجع، فسادهای مالی شرکت‌های مضاربه‌ای، تخلفات مالی در بنیاد شهید در سال ۸۹ و قبل‌تر از آن نیز تخلفات اقتصادی که توسط فاضل خداداد و دوستانش صورت گرفت و در نهایت منجر به اعدام وی شد، از جمله این موارد است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیا اینکه گرچه انسان‌ها ممکن است فراموشکار باشند، تصریح کرد: تمام این تخلفات اقتصادی، به نوعی از کیسه مردم نیازمند، قشر ضعیف جامعه رفته است و در حافظه تاریخی ایران مانده و هیچ‌گاه پاک نخواهد شد.

موسوی لارگانی با طرح این سوال که به راستی چرا در ایران غالبا راه سرمایه‌دار شدن از فساد می‌گذرد، گفت: در حال حاضر اگر یک فرد عادی تقاضای یک وام یک میلیون تومانی از بانک را داشته باشد، روزگارش را سیاه می‌کنند، حال چه طور است که فردی می‌تواند یک شبه نصف دارایی یک بانک را از کشور خارج کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه فساد عدیده موجود در نظام بانکی یکی از شاهراه‌های اصلی تبدیل شدن سرمایه‌داران به مفسدان اقتصادی است، افزود: لازم است تا در اسرع وقت با تصویب اصلاح نظام بانکداری یک خانه‌تکانی گسترده در سیستم بانکی صورت پذیرد.

نماینده فلاورجان در مجلس با اشاره به اینکه در برخی از خصوصی‌سازی‌های بزرگ رانت‌های گسترده‌ای وجود داشته که وسوسه‌انگیز است، گفت: باید علاوه بر بررسی دقیق خصوصی‌سازی‌های گذشته و اطلاع تخلفات در آینده با دقت کامل قانون اصل ۴۴ اجرایی شود.

موسوی لارگانی با تاکید بر اینکه از رئیس‌جمهور می‌خواهم تا برای زندگی و اشتغال فقرا راه چاره‌ای بیابند، افزود: راهکار مبارزه با فقر حمایت از تولید و کارآفرینی است.

عضوکمیسیون اقتصادی مجلس خطاب به رئیس جمور گفت: آقای روحانی یادتان باشد که اکثریت آرای شما متعلق به روستاها، مناطق محروم و دور افتاده بوده است، این افراد حق بر گردن امثال شما دارند، قطعا آنها وزیر و وکیل و دولت انتخاب نکرده‌اند که برایشان صبح به صبح مشکلات اقتصادی را قرائت کنند.

موسوی لارگانی افزود: آقای رئیس‌ جمهور مردم از تیم با تجربه و کاردان شما انتظاری فراتر از دولت‌های گذشته دارند، این افراد درد را می‌شناسند و حتما درمان را نیز بلد هستند، بنابراین باید در اسرع وقت برای مشکلات مردم به ویژه بیکاری و تورم چاره‌اندیشی کرد.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه باید درآمدهای غیرنفتی افزایش و بر صادرات غیرنفتی تاکید ویژه شود، گفت: از رئیس ‌جمهور و معاون اول وی می‌خواهم تا در اسرع وقت مصوبه ارتقای روستاهای فلاورجان را امضا و ابلاغ کنند. /

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز