خبرگزاری کار ایران

سخنگوی دولت: / ۳ /

دولت پایبند به همه آزادی‌های سیاسی و مدنی است

asdasd
کد خبر : ۱۵۳۰۶۴

ما با هرگونه تضییع و تهدید حقوق شهروندی و آزادی های مدنی در خارج از چارچوب قانون اساسی مخالف هستیم و تاجایی که در اختیار دولت باشد برای رعایت آزادی‌های مدنی پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهیم.

سخنگوی دولت در واکنش به اظهارات دبیرکل سازمان ملل اظهار کرد که دولت یازدهم هیچ تعهدی به مجامع جهانی نسپرده است اما به همه‌ازادی های سیاسی و مدنی در چارچوب قانون اساسی پایبند است.

به گزارش خبرنگار ایلنا محمدباقر نوبخت در ادامه جلسه امروز هیات دولت عنوان کرد: در مصوبات امروز دو آیین‌نامه اجرایی از تبصره ۱۳ و ۱۷ مورد تصویب قرار گرفت که پس از تصویب قانون بودجه، برخی قوانین نیاز به ‌آیین نامه اجرایی داشت و من این قول را داده بودم که آنها را تا پایان سال تصویب کنیم. هیات وزیران در این خصوص نهایت همکاری را داشت. امروز اولویت با تصویب دو آیین نامه اجرایی بود و روز یکشنبه نیز مابقی آن تصوب خواهد شد. البته همه این آیین نامه ها آماده است اما به دلیل اینکه برخی از وزرا در سفر عمان رییس جمهور را همراهی می کنند، مایل بودیم که آنها هم حضور داشته و در این مورد اظهار نظر کنند.

وی در مورد سفر رییس جمهور به عمان نیز گفت: این سفر و سفرهای مشابه در راستای بهبود روابط ایران با کشورهای همسایه و منطقه است و این امر جزء رویکردهای قطعی دولت تدبیر و امید است که در سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی رهبری نیز بر آن تاکید شده است.

نوبخت در خصوص برنامه دولت در مورد کنترل نرخ تورم نیز اظهار کرد: نرخ تورم جزء با سیاست های مناسب اقتصادی تقلیل پیدا نمی کند که این سیاست ها در قالب سیاست های مالی و پولی قابل تفکیک است. ما توانسته ایم یک هفته مانده تا پایان سال بدون استقراض حتی یک ریال از بانک مرکزی و کسری بودجه تعادل میان منابع و مصارف را ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: ما به شدت خود را مقید به رعایت انضباط در سیاست های پولی و مالی دانسته و این را ادامه می‌دهیم. خوشبختانه نرخ تورم تا امروز کمتر از پیش بینی ما یعنی کمتر از ۳۵ درصد است. برای سال ۹۳ نیز پیش بینی این است که نرخ تورم به زیر ۲۵ درصد کاهش پیدا کند و ما نیز سیاست های خود را بر همین پایه تنظیم کرده‌ایم.

در ادامه این نشست خبرنگاری از نوبخت پرسید که آیا برای ایام نوروز اخبار خوشی در خصوص آزادی زندانیان سیاسی سال ۸۸ خواهیم داشت که وی پاسخ داد: ما همانطور که آرزومندیم ملت شریفمان همیشه خوشحال و از عملکرد خدمتگزاران در قوه‌ مجریه راضی باشند، مشتاق هستیم که دیگر موجبات خوشحالی خانواده‌هایی که ممکن است عده ای از آنها در زندان باشند نیز فراهم شود.

سخنگوی دولت در مورد اظهارات اخیر بان کی مون مبنی بر عملی نشدن تعهدات دولت یازدهم در بحثحقوق شهروندی گفت: دولت تدبیرو امید هیچ تعهدی به مجامع جهانی نسپرده است. تعهدات اعلام شده جزء اعتقادت دولت است که به پیشگاه ملت خود اعلام کرده است. دولت در چارچوب قانون اساسی به همه آزادی‌های سیاسی و مدنی معتقد و پایبند است و ما با هرگونه تضییع و تهدید حقوق شهروندی و آزادی های مدنی در خارج از چارچوب قانون اساسی مخالف هستیم و تاجایی که در اختیار دولت باشد برای رعایت آزادی‌های مدنی پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز