خبرگزاری کار ایران

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قم:

کارگران مشعل اقتصاد مقاومتی هستند

asdasd
کد خبر : ۱۵۲۷۹۱

کارگروهات مشترک سازمان تبلیغات اسلامی و تشکل های کارگری تشکیل شود / باید کم کاری های جامعه و مسئولان در خصوص کارگران جبران شود / ریشه بی توجهی به کارگران در جامعه، فرهنگی است.

ایلنا: مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قم، با اشاره به مباحثمربوط به " اقتصاد مقاومتی " که اخیرا از سوی مقام معظم رهبری مطرح شده است، گفت: کارگران مشعل اقتصاد مقاومتی هستند و اگر بخواهیم به اقتصاد مقاومتی در کشور خود سامان دهیم، باید از توجه به قشر کارگر شروع کنیم، چون کار اصلی را آن ها انجام می دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، حجت الاسلام و المسلمین عباس اسکندری، ظهر امروز در دیدار با اکبر شوکت عضو هیئت امنای سازمان تأمین اجتماعی کشور و رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی ایران، اظهار داشت: تلاش برای برداشتن مشکلات پیش روی کارگران که بخش عظیمی از مشکلات اقتصادی را حل می کنند، بسیار ضروری و قابل توجه است.

وی با اشاره به مباحثمربوط به " اقتصاد مقاومتی " که اخیرا از سوی مقام معظم رهبری مطرح شده است، گفت: کارگران مشعل اقتصاد مقاومتی هستند و اگر بخواهیم به اقتصاد مقاومتی در کشور خود سامان دهیم، باید از توجه به قشر کارگر شروع کنیم، چون کار اصلی را آن ها انجام می دهند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قم، خاطرنشان کرد: اگر بازار و تجارت جامعه رونقی دارد به خاطر حضور و تلاش کارگران است ولی با این وجود، مقام و منزلت کارگران در جامعه خیلی قدردانی نشده است؛ البته کارگران نزد پروردگار ارزش بالایی دارند، چون نیاز جامعه را تأمین می کنند، اما با این وجود در حق آنها کوتاهی میشود.

وی با بیان این که باید کم کاری های جامعه و مسئولان در خصوص کارگران که موتور محرک و پنهان جامعه هستند، جبران شود، گفت: ریشه کم کاری ها در خصوص کارگران، فرهنگی است و باید با برطرف شدن این مشکل، جایگاه قشر کارگر و ارزش آن ها برای جامعه روشن و برای همه مردم تفهیم شود.

اسکندری تأکید کرد: اگر بخواهیم بر مشکلاتی که دشمن در عرصه اقتصادی برای ما درست می کند غلبه کنیم و بخواهیم پیروز شویم، باید از توجه به قشر کارگر شروع کنیم؛ به نظر بنده نباید قشر کارگر را دست کم گرفت، چرا که این ها عمده نیاز جامعه را برآورده می کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قم با بیان این که وظیفه همه ما در برابر قشر کارگر سنگین است، گفت: این قشر علاوه بر این که تولید جامعه را به عهده دارند، زندگی با کمترین امکانات و همراه با قناعت دارند، از این رو ماهیت اقتصاد مقاومتی را باید در میان کارگران پیدا کرد.

وی افزود: ما باید جامعه و دست اندرکاران جامعه را به این امر مهم متوجه کنیم که نیازهای کشور از چه طریق و در کجا تأمین می شود و چه کسانی بی ادعا و پنهان برای تولید و توسعه و پیشرفت کشور تلاش می کنند.

اسکندری با بیان این که تشکر از کارگران، مصداق بارز حدیث«من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق»، است، گفت: اگر جامعه و مسئولین جامعه شکر نعمت های خداوند را نکنند، خداوند کمکی نخواهد کرد.

وی گفت: باید سخنان امامان معصوم(ع) در خصوص توجه به کارگران از احادیثاستخراج و تا امکانات کشور اجازه می دهد، از نظر مادی و معنوی به این قشر و مخصوصا خانواده های صبور آن ها، توجه شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قم، با بیان این که قشر کارگر دین خود را به اسلام و انقلاب ادا کرده است، گفت: باید در خصوص توجه به کارگران، کار فرهنگی ریشه ای در جامعه صورت گیرد تا هم خود این قشر زحمت کش و هم خانواده های آنان به جایگاه حقیقی خود در جامعه دست یابند؛ ما هم به عنوان مجموعه تبلیغی در سازمان تبلیغات اسلامی، هر کاری که بتوانیم، در این زمینه انجام خواهیم داد؛ چه در بحثتبلیغاتی و چه در برگزاری دوره آموزشی در مناسبت های مختلف، که دوستان و همکاران ما آمادگی کاملی در این خصوص دارند.

وی گفت: بهتر است دست اندرکاران ما در سازمان تبلیغات با کارشناسان شما در تشکل های کارگری جلساتی بگذارند و این نیازها در آن کارگروه مشترک مطرح و برای حل آن ها اقدامات لازم صورت گیرد.

پیش از سخنان حجت الاسلام و المسلمین اسکندری مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قم، اکبر شوکت عضو هیئت امنای سازمان تأمین اجتماعی کشور، رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی ایران و دبیر اجرایی خانه کارگر قم، گزارشی از فعالیت های انجام شده در سال های گذشته در خصوص کارگران ارائه کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز