خبرگزاری کار ایران

پارلمان لیبی دستور حمله به بنادر نفتی محاصره شده را صادر کرد

asdasd
کد خبر : ۱۵۲۴۹۲

عملیات نظامی طی یک هفته پس از صدور این دستور آغاز می شود. نیروهای مخالفان در دریا و زمین به تکاپو افتاده اند تا هر گونه حمله نیروهای دولتی به مواضع شان را دفع کنند.

پارلمان لیبی دستور حمله نظامی به بنادر نفتی که در شرق این کشور توسط افراد مسلح مخالف دولت محاصره شده اند را صادر کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «عمر حمیدان» سخنگوی پارلمان لیبی گفت که رئیس پارلمان دستور داده است که نیروهای نظامی این کشور برای پایان دادن به محاصره بنادر نفتی توسط افراد مسلح مخالف دولت وارد عمل شوند.

حمیدان افزود که عملیات نظامی طی یک هفته پس از صدور این دستور آغاز می شود.

در همین حال، «عصام الجهانی» یکی از رهبران گروه های مسلح مخالف لیبی در شرق این کشور گفت که نیروهای مخالفان در دریا و زمین به تکاپو افتاده اند تا هر گونه حمله نیروهای دولتی به مواضع شان یا به نفت کشی که از یکی از بنادر نفتی اقدام به بارگیری نفت کرده را دفع کنند. یک نفت کش با پرچم کره شمالی در بندر «سدره» پهلو گرفته و اقدام به بارگیری نفت کرده است.

الجهانی افزود که مخالفان به بندر «برقه» در غزب شهر «سرت» نیرو فرستادند و قایق های جنگی نیز دارند که در آب های منطقه ای گشت زنی می کنند.

بنا بر این گزارش، مخالفان در شرق لیبی خواستار استقلال این منطقه هستند که به لحاظ تاریخی «برقه» نامیده می شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز