خبرگزاری کار ایران

رییس‌جمهور در همایش روز بزگداشت شهدا: / ۲ /

شهدا و ایثارگران متعلق به همه ملت هستند

asdasd
کد خبر : ۱۵۲۲۶۳

ما مظلومانه ایستادیم و جنگیدیم و ایستادگی کردیم و اینجا عظمت رزمندگان، خانواده‌هایشان، جانبازان و آزادگان‌مان روشن‌تر می‌شود که با دست خالی ایستادیم و خدا این ملت مظلوم ایثارگر را پیروز کرد. / وحدت و ایمان این ملت، اطاعت در برابر رهبری ایستادگی و روح بلند امام و اعتقاد مردم به امام و بالاتر از همه اعتقاد مردم به نصرت الهی کمک‌مان کرد.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه شهید و خانواده شهید به هیچ حزبی تعلق ندارند، بیان کرد: همه شهدا، ایثارگران و جانبازان متعلق به همه ملت هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن روحانی در ادامه سخنان خود در همایش ملی روز بزرگداشت شهدا که صبح امروز در تالار وزارت کشور برگزار شد با اشاره به آغاز جنگ گفت: در ۳۱ شهریور ۵۹ که همه آماده می‌شدند تا فرزندان‌شان را به مدرسه بفرستند و برخی در حال کشاورزی، برخی در حال آماده شدن برای رفتن به حج بودند و در یک ماه حرام حضور داشتیم صدامیان جنگ را آغاز کردند و یک مرتبه از همه جهت حمله آغاز شد و ما گفتیم چرا؟ مگر علیه عراق چه کردیم؟

وی با بیان اینکه در آن زمان نیروی مسلح آماده و درستی نداشتیم، خاطرنشان کرد: تازه در حال سامان دادن ارتش بودیم و بزرگترین فرماندهان‌مان درجه‌شان سرگردی و سروانی بود یعنی افسران جوان ما فرماندهان جنگ ما شدند و از سویی، سپاه نیز حالت نظامی نداشت و تازه تاسیس شده بود.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه این ملت و رزمندگانش مظلوم بودند، تصریح کرد: شهید، شهادت و ایثار نقطه اوج یک ملت است و ما امام، یک ملت این جوانان ایثارگر و لطف خدا را داشتیم، اما تمام دنیا پشت سر این متجاوز آمدند و کجا را سراغ دارید که شرق و غرب پشت سر متجاوز بیاید و کسی طرف مظلوم نیاید.

روحانی با بیان اینکه باید در برابر خانواده‌های ایثارگر و شهدا به خاطر تواضع آنان سر تعظیم فرود آوریم، اذعان داشت: ما مظلومانه ایستادیم و جنگیدیم و ایستادگی کردیم و اینجا عظمت رزمندگان، خانواده‌هایشان، جانبازان و آزادگان‌مان روشن‌تر می‌شود که با دست خالی ایستادیم و خدا این ملت مظلوم ایثارگر را پیروز کرد.

وی ادامه داد: وحدت و ایمان این ملت، اطاعت در برابر رهبری ایستادگی و روح بلند امام و اعتقاد مردم به امام و بالاتر از همه اعتقاد مردم به نصرت الهی کمک‌مان کرد.

رئیس دولت تدبیر و امید با بیان اینکه ما باید وحدت و انسجام‌مان را حفظ کنیم، افزود: اشکال ندارد احزاب سیاسی داشته باشیم، جناح‌ها با یکدیگر رقابت کنند اما وقتی بحثمنافع ملی، امنیت ملی و دفاع از کشور است حزب و جناح معنی ندارد و همه باید یک صدا باشیم و اختلافی که به تضارب آراء کمک کند، خوب است اما اختلافی که به نزاع منجر شود ناپسند است.

روحانی با تاکید بر اینکه شهید و خانواده شهید به هیچ حزبی تعلق ندارند، بیان کرد: همه شهدا، ایثارگران و جانبازان متعلق به همه ملت هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز