خبرگزاری کار ایران

رحمانیان در گفت‌وگو با ایلنا:

نقد نباید به مرز هتاکی نزدیک شود

asdasd
کد خبر : ۱۵۲۱۳۴

معتقدم نقد کردن هیچ اشکالی ندارد، اما به شرطی که نقد وارد حریم هتاکی نشود. این را دیگر نمی‌توان نقد دانست، هتاکی دیگر از سر دلسوزی نیست.

مدیرمسئول روزنامه شرق گفت: نقد فوق العاده مفید است، اما به شرطی که به مرز هتاکی نرسد.

مهدی رحمانیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، ‌ درخصوص اظهارات رییس‌جمهور در جشنواره مطبوعات و حمله رسانه‌های اصولگرا به وی اظهار داشت: ‌به نظرم آقای رییس‌جمهور تعبیر درستی به کار برده‌اند که برخی از این مطبوعات دژ پولادین دارند. در برخی موارد از این رسانه‌ها که شکایت می‌شود مدیرمسئول آنها در دادگاه عبارات شدیدتری را به کار می‌برد، معلوم است که نفسشان از جای گرم بلند می‌شود.

وی افزود: ‌البته من نمی‌خواهم تعبیر زنجیره‌ای را که برخی از اصولگرایان درباره رسانه‌های اصلاح‌طلب به کار می‌برند به کار بگیرم. اما به نظرم اتفاق جدید نیفتاده است. این رسانه‌ها از گذشته‌های دور همین‌گونه بوده‌اند و امروز نیز به همین شیوه عمل می‌کنند. ممکن است در برخی مقاطع شدید‌تر و غلیظ‌تر شده باشند، اما روند کلی آن تغییری نکرده است.

وی با بیان اینکه در انتقاد‌کردن باید حریم‌ها و حرمت‌ها حفظ شود، اظهار داشت: نقد فوق العاده خوب است. هرجامعه مدیریتی نیازمند نقد است. من به دنبال نیت‌خوانی نیستم و معتقدم نقد کردن هیچ اشکالی ندارد، اما به شرطی که نقد وارد حریم هتاکی نشود. این را دیگر نمی‌توان نقد دانست، هتاکی دیگر از سر دلسوزی نیست.

این روزنامه نگار تاکید کرد: باید به این سمت برویم که فضای ایجاد نقد را فراهم کنیم، ‌باید کاری کنیم که اگر کسی نقدی دارد بتواند ابراز کند و حرفش را بزند.

مدیر‌مسئول شرق در پایان در خصوص روزنامه تحت مدیریت خود نیز گفت: ما رسانه‌ای حرفه‌ای هستیم که سیاست‌های کلی آقای روحانی و دولتش را قبول داریم و آن ها را نرویج می‌کنیم. اما در جایی اگر انتقاد داشته باشیم یا احساس کنیم اشکالی وارد است آن را بیان می کنیم و معتقدیم این نقد از سر دلسوزی و شفقت است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز