خبرگزاری کار ایران

بررسی نمایشنامه «تصور مجسم» در فرهنگسرای فردوس

asdasd
کد خبر : ۱۵۱۹۴۸

نمایشنامه «تصور مجسم» نوشته محمود ناظری در نشست «صحنه کاغذی» فرهنگ سرای فردوس بررسی می‌شود.

ایلنا: نمایشنامه «تصور مجسم» نوشته «محمود ناظری» در بیست و پنجمین نشست «صحنه کاغذی» فرهنگ سرای فردوس نمایشنامه خوانی، نقد و بررسی می‌شود.

به گزارش ایلنا، این جلسه نمایشنامه خوانی با حضور محمود ناظری(نمایشنامه نویس)، رامین فنائیان(منتقد و پژوهشگر تئاتر)، ساسان پارسی(کارگردان نمایشنامه) و بهزاد صدیقی(نمایشنامه نویس، منتقد و پژوهشگر تئاتر) امروز یک شنبه ۱۸ اسفندماه ساعت ۱۷ در فرهنگ سرای فردوس برگزار می‌شود.

این نمایشنامه در چهار اپیزود به گونه‌ای نوشته شده که هر یک علاوه بر آن که می‌تواند یک نمایشنامه کوتاه در نظر گرفته شود، در عین حال چهار اپیزود مرتبط به زندگی دو شخصیت اصلی آن است.

در خلاصه این نمایشنامه آمده است: زن و مردی که در روابط خود به مشکل برخورده اند و زندگی و نحوه آشنایی شان را مرور و گذشته را بازسازی می‌کنند، پس از عبور از عدم شناخت به سوء تفاهم، سوء ظن، تهمت و دشنام، قضاوت و خشم و پیش از فرا رسیدن مرحله نهایی که آن را فقط بازی کرده اند، قادر می‌شوند که آن را در عمل و زندگی واقعی متوقف کنند.

محمود ناظری کارشناس ارشد ادبیات نمایشی دانشکده هنرهای زیبای تهران و برنده جایزه اول ادبیات نمایشی ایران در دومین دوره، برگزیده نخستین جایزه دوسالانه نمایشنامه‌نویسی ایران، برگزیده بخش تولید متون نمایشی فاخردر بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، برگزیده بخش کتاب هفتمین جشن فرهنگ فارس و… است.

از این نویسنده، پیش از این کتاب‌های فصل بهار نارنج، خوابیدن زیر صفحه حوادثروزنامه، یک اتاق با دو در، ناخوانده و نمایش زنان بی‌حضور آقایان، آموزش نمایشنامه نویسی همراه با تمرین، بی‌بال پریدنا رو ول کن، و حال من خیلی خرابه چاپ و منتشر شده است.

پیش از این نمایش‌نامه‌های «زندگی او» ترانه برومند، «وقتی زمین دروغ می گوید» سعید تشکری، «دیوبندان و دو نمایشنامه دیگر» نوشته محمد چرمشیر، «درست کار‌ترین قاتل دنیا» نوشته افشین هاشمی، «اتاق شماره ۶» و سه نمایش نامه نوشته خسرو حکیم رابط، «پیتوک و پسر انسان» نوشتهٔ حسن باستانی، «محال هم ممکن است» نوشتهٔ سیروس همتی، «افسانه پادشاه و ریاضیدان» نوشتهٔ نغمه ثمینی و مهدی بهزاد، «زندگی یک رویاست» نوشتهٔ مهدی میرباقری، «روزهایی که به یادت گذشت» نوشتهٔ سعید شاپوری، «با صحرا بخوان، بی‌صدا» نوشتهٔ چیستا یثربی، «اندر هدایت نسل جوان» نوشتهٔ جلال تهرانی، «دوران خوش بازنشستگی» نوشتهٔ کامران شهلایی، «تراژدی جنگ» نوشتهٔ اصغر خلیلی، «خشت خام خانه» نوشتهٔ علی اصغری، «عاشقی با طعم سیب» نوشتهٔ بهاره مهرنژاد، «قضاوت» نوشتهٔ «بری کالینز»، «اتاق رویا» نوشتهٔ افروز فروزند، «ما همه اهل یک محله‌ایم» نوشتهٔ رضا صابری و «گام زدن بر یخ های نازک» نوشتهٔ غلام حسین دولت آبادی و آراز بارسقیان نمایش نامه خوانی، معرفی و نقد و بررسی شده‌اند.

سلسله نشست‌های «صحنه کاغذی» توسط خانه‌ی تئاتر فرهنگ سرای فردوس با هدف معرفی و نقد و بررسی نمایش‌نامه‌های منتشر شده یک سال گذشته در فرهنگ سرای فردوس برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای شرکت در این نشست می‌توانند در تاریخ یاد شده به فرهنگ سرای فردوس واقع در فلکه‌ دوم صادقیه، بلوار فردوس، بعد از چهار راه مخابرات مراجعه و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۴۴۰۸۱۰۴۳ تماس بگیرند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز