خبرگزاری کار ایران

فرمانده کل سپاه:

برای ادامه حیات سپاه باید از جوانان پرشور استفاده کنیم / رسانه ابزار تهدیدات نرم است

کد خبر : ۱۵۱۹۰۸

قوام سپاه براساس عمل انقلابی است / سپاه پاسداران باید همواره درست، به موقع و غیر محافظه کارانه از انقلاب اسلامی دفاع کند / اگر معنویت در سپاه تضعیف شود همه آمادگی های دیگر نیز تحت تاثیر قرار می گیرد.

فرمانده سپاه بااشاره به این که قوام سپاه براساس عمل انقلابی است در تبیین ویژگی های سپاه آینده گفت: برای ادامه حیات انقلابی و پیشبرنده این سازمان بایستی از جوانان پرشور و انقلابی استفاده کنیم.

به گزارش ایلنا، سردار سرلشکر پاسدار محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همایش سراسری روحانیون سپاه، ضمن گرامی داشت یاد و خاطره حضرت امام(ره) و شهدا با اشاره به طرح تحول و تعالی سپاه گفت: انتظار تحول، انتظاری است که رهبری از همه دستگاهها دارند؛ تحول با کلمه اصلاح یا بهبود مستمر تفاوت دارد، تحول در لغت به معنای دگرگونی اساسی یا معادل کلمه انقلاب است.

وی با اشاره به این که فلسفه نظام اسلامی مقابله با نظام استکبار و سلطه است ادامه داد: مطالبات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) از سپاه در این چارچوب است که سپاه نباید تنها خود را به بعد نظامی و دفاعی محدود کند چرا که تهدیدات نظام سلطه رنگ و شکلی گوناگون و متفاوت به خود گرفته است.

فرمانده کل سپاه با بیان این که بزرگترین آفت برای سپاه روزمرگی است تصریح کرد: مسئولیت اصلی سپاه دفاع از انقلاب اسلامی است؛ در واقع سپاه باید مشاهده کند که تهدید علیه انقلاب اسلامی در چه عرصه هایی نمود می یابد تا آمادگی همه جانبه ای برای مقابله با آنها کسب کرده و به طور درست، به موقع و غیر محافظه کارانه ماموریت های محوله را به انجام برساند.

وی با اشاره به این که سپاه باید یک سازمانی متحول، پویا و روزبه روز نوشونده باشد، گفت: تهدیدات اصلی علیه انقلاب اسلامی تهدیدات نرم در حوزه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی است که مقام معظم رهبری از آن به عنوان شبیخون فرهنگی یاد کردند.

جعفری تصریح کرد: هدف اصلی در تهدیدات نرم، نفوذ در دل و قلب مردم است که عمدتا با ابزار رسانه صورت می گیرد و سپاه پاسداران باید خود را علیه این تهدیدات آماده کند.

فرمانده کل سپاه خاطر نشان کرد: بخش های مختلف سپاه و نمایندگی ولی فقیه برنامه های لازم را برای مقابله با این تهدیدات پیش بینی کرده اند.

وی با بیان این که پاسداری از انقلاب اسلامی در حکم پاسداری حضرت عباس(ع) از دین و ارزش های الهی است گفت: پاسداران انقلاب اسلامی اگر انقلاب اسلامی را در وضع موجود حفظ کنند پاسداری آنها محافظه کارانه است در صورتی که سپاه پاسداران باید از انقلاب روبه جلو و متحول دفاع کنند و این مصداق بارز پاسداری غیر محافظه کارانه است.

جعفری با اشاره به مسئولیت های خطیر سپاه و روحانیت تاکید کرد: رسالت پاسداران و روحانیت مشترک است؛ هدف پاسداران و روحانیت کمک به توسعه دین خدا بر روی زمین در قالب اسلام ناب محمدی(ص) است.

فرمانده کل سپاه با بیان این که دشمن کمرهمت برای از پا در آوردن انقلاب بسته است ادامه داد: آخرین تیر ترکش دشمنان، فشارهای اقتصادی بر مردم است که معجره وار مشاهده می کنیم که هرچه این فشارها افزایش می یابد، حمایت مردم از انقلاب جدی تر و بیشتر می شود.

جعفری با اشاره به این که محور اصلی قدرت سپاه معنویت است خاطر نشان کرد: اگر معنویت در سپاه تضعیف شود همه آمادگی های دیگر نیز تحت تاثیر قرار می گیرد، لذا تحول سپاه باید در حول معنویت باشد.

وی با بیان این که هرچه انقلاب روبه جلو می رود ضرورت ایمان افزایی در سپاه ضروری تر می شود گفت: دین، تقوا، درک و عمل انقلابی ستون های پاسداری هستند و همراهی آنها با یکدیگر برای انجام رسالت و ماموریت های خطیر و انقلابی راهگشا خواهند بود.

جعفری بااشاره به این که قوام سپاه براساس عمل انقلابی است در تبیین ویژگی های سپاه آینده گفت: برای ادامه حیات انقلابی و پیشبرنده این سازمان بایستی از جوانان پرشور و انقلابی استفاده کنیم.

فرمانده کل سپاه در پایان با تاکید بر این که رسالت دشواری در خصوص سپاه سازی برعهده داریم افزود: نقش روحانیت در این فرایند بسیار سازنده است و با کمک آنها سپاه پاسداران باید همواره درست، به موقع و غیر محافظه کارانه از انقلاب اسلامی دفاع کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز