خبرگزاری کار ایران

معاون اول قوه قضاییه:

پدافند غیرعامل باید سدی در مقابل تهدیدات باشد

asdasd
کد خبر : ۱۵۱۸۱۳

ما روی کمربند زلزله هستیم. باید بدون هیچگونه بهانه‌ای استحکام‌سازی انجام دهیم و این مسائل ربطی به فلان جناح و فلان دولت ندارد بلکه همه ما مسئولیم تا در همه مسائل پیش بینی‌های لازم را انجام دهیم.

معاون اول قوه قضاییه تاکید کرد: دشمن در همه جبهه‌ها در حال حرکت هماهنگ است و پدافند غیرعامل که فعالیتش باید شامل همه دستگاه‌های کشور باشد، در این زمینه می‌بایست سدی در مقابل تهدیدات باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام ابراهیم رئیسی در نشست مشترک مسئولین کمیته‌های پدافند غیر عامل دستگاه‌های اجرایی وزارت خانه‌ها، سازمان‌ها و استانداری‌های دولت تدبیر وامید بااشاره به آیاتی از قرآن کریم اظهار کرد: در آیات قرآن همه موانع سلوک انسان مشخص شده است و می‌توان با بهره‌برداری معنوی از آنها بسیاری از چالش‌ها را مشخص و برای مقابله با آن برنامه‌ریزی کرد.

وی نظام جمهوری اسلامی را مبتنی بر مردم سالاری دانست و گفت: نظام ما در استقلال، مردم سالاری و نه گفتن به سلطه جهانی اول است و وقتی که دشمنان حرف‌های ما را می‌شنوند، شروع به تهدید می‌کنند. آنها ابزار نظامی را ۸ سال در مقابل ما اجرا کردند که کارگر نشد و پس از آن با ابزارهای فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و حتی علمی ما را تهدید می‌کنند.

معاون اول قوه قضاییه ادامه داد: دشمن در همه زمینه‌ها فعال است هر چند فعالیتش در حوزه فرهنگ بسیار گسترده‌تر است. اما در سایر زمینه‌ها از جمله صنعت و پول در حال مبارزه تمام عیار هستیم.

حجت الاسلام رئیسی اولویت مبارزه دشمن را در زمینه فرهنگی عنوان کرد و گفت: دشمن در همه جبهه‌ها در حال حرکت هماهنگ است و پدافند غیرعامل که فعالیتش باید شامل همه دستگاه‌های کشور باشد، در این زمینه می‌بایست سدی در مقابل تهدیدات باشد.

وی در تشریح لزوم پیش بینی در زمینه پدافند غیرعامل اذعان داشت: با توجه به این قضیه ما روی کمربند زلزله هستیم. باید بدون هیچگونه بهانه‌ای استحکام‌سازی انجام دهیم و این مسائل ربطی به فلان جناح و فلان دولت ندارد بلکه همه ما مسئولیم تا در همه مسائل پیش بینی‌های لازم را انجام دهیم.

معاون اول قوه قضاییه سه اصل اساسی را برای ادامه کار پدافند غیرعامل بر شمرد و گفت: توجه به اصول علمی و تصمیم جدی و دوراندیشی و برنامه‌ریزی باید مدنظر مسئولین کمیته‌های پدافند غیرعامل باشد.

وی افزود: تخصیص و تصویب بودجه و فعالیت کمیته‌های پدافند غیرعامل باید به نحوی باشد که ایران بتواند در برابر تهدیدات مصونیت داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی مسئله برنامه‌نویسی را مهم قلمداد کرد و گفت: میدان مبارزه با دشمن دیگر جنگ سخت نیست و جنگ میان کشورها به شکل جنگ نرم صورت می‌گیرد و دشمن در هر زمینه‌ای می‌خواهد ما را شکست دهد که در این زمینه توجه به مسئله برنامه‌نویسی یک الزام است.

وی سازمان پدافند غیرعامل را یک اصل حاکم بر همه اصول دانست و گفت: سازمان پدافند غیرعامل یک سازمان معمولی نیست و ما حق نداریم بعد از ۳۵ سال آزمون و خطا کنیم ما مسئولیت داریم تا پدافند غیرعامل که منادی مصونیت سازی در کشور است را به عنوان یک اصل حاکم تلقی کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز